Är medveten om att det är olika förutsättningar för alla men bara som referens är det någon här som skrev runt 1.35 på första försöket och kan berätta hur det gick andra och ev. tredje gången? Var måttligt förberedd i våras (hade gjort de flesta delprov någon gång men aldrig klockat mig) och kände att det gick ok förutom att det var alldeles för lite tid på kvantitiva för att jag skulle hinna med. Någon som varit i en liknande sits och kan visa sin utvecklingskurva?
Tänk på att det är punkt som gäller när det är decimaler och inte komma som vi av någon anledning kör med här i Svärjä
Japp Går riktigt segt för övrigt, men man får väl hålla på ett tag för att komma till svårare saker, känner inte för att hoppa på det direkt utan vill ha de lättaste på 100% först. En stund varje dag borde i alla fall vara bättre än inget.
Japp Går riktigt segt för övrigt, men man får väl hålla på ett tag för att komma till svårare saker, känner inte för att hoppa på det direkt utan vill ha de lättaste på 100% först. En stund varje dag borde i alla fall vara bättre än inget.
Gjorde du inte diagnosen så du slapp räkna nyckelpigor...?
Är medveten om att det är olika förutsättningar för alla men bara som referens är det någon här som skrev runt 1.35 på första försöket och kan berätta hur det gick andra och ev. tredje gången? Var måttligt förberedd i våras (hade gjort de flesta delprov någon gång men aldrig klockat mig) och kände att det gick ok förutom att det var alldeles för lite tid på kvantitiva för att jag skulle hinna med. Någon som varit i en liknande sits och kan visa sin utvecklingskurva?
Jag skrev 1.3 första gången har jag för mig. 1.5 andra gången och 1.65 senast. Jag pluggade inte och förberedde mig inte mer än att läsa lite i den här tråden dagen innan.
Jag skrev 1.3 första gången har jag för mig. 1.5 andra gången och 1.65 senast. Jag pluggade inte och förberedde mig inte mer än att läsa lite i den här tråden dagen innan.
Var det den verbala delen eller kvantitativa som du höjde dig mest i? Ifall man inte pluggat nåt är det oftast det förra som man automatiskt blir bättre med tiden på, känns det som. Det eftersom man hela tiden utsätts för nya ord under sin livsgång medan man inte lika mycket ägnar sig åt matematiska ekvationer på frivillig basis.
Är medveten om att det är olika förutsättningar för alla men bara som referens är det någon här som skrev runt 1.35 på första försöket och kan berätta hur det gick andra och ev. tredje gången? Var måttligt förberedd i våras (hade gjort de flesta delprov någon gång men aldrig klockat mig) och kände att det gick ok förutom att det var alldeles för lite tid på kvantitiva för patt jag skulle hinna med. Någon som varit i en liknande sits och kan visa sin utvecklingskurva?
1.2 1.55 1.55 1.85
Läste matte1 samma termin som andra gången jag skrev 1.55 och matte2 samma termin som jag skrev 1.85. Det är fyra raka terminer och alltså inget uppehåll mellan proven.
Ni som kör Khan Academy, hur långt har ni kommit i programmet totalt sätt? Känner ni att Khan har varit nyttigt?
Någon här som har känt att Khan har hjälpt mycket på den kvantitativa delen? Nyfiken vilka nivåer ni som är bekanta med Khan anser är mest nyttiga specifikt för högskoleprovet. Jag har bara kört Khan i några få dagar nu, endast en stund varje dag och är nu uppe i endast 12% totalt verkar det som (har i alla fall 12% under "World of Math"). Fick någon uppgift tidigare i dag om liggande stolen, detta har jag noll koll på så detta är nog bra att lära sig.