Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Tycker det är ganska underhållande att folk som inte känner till någon eller något här försöker lösa ett mord, man namnger utan att blinka inblandade, vill till varje pris ha reda på var de bor, vad deras familjer bor och heter, länkar till facebook sidor och bloggar, vad är det för fel på vissa undrar jag? vad har deras familjer med det här att göra? det är ju den enskilda personen som gjort något inte hela familjer.

Ja, det räcker med att vi som bor i närheten känner till deras familjer, som tyvärr kommer att tittas snett på i evigheter, trots att de inte har något med detta att göra, för så är det i lilla skvallerhålan Askersund. Om JA är oskyldig så kommer han ändå inte kunna bo kvar i Askersund, han kommer för alltid förföljas av det här, som det sägs i en av tidningsartiklarna: 'alla känner alla' eller i alla fall känner till alla, ålder spelar ingen roll.
Det som har hänt är en tragedi, jag kände inte LL personligen men är bekant med några i hennes släkt och den släkten har fått vara med om alldeles för många för tidiga dödsfall.
Citera
2014-06-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smem
Ja, det räcker med att vi som bor i närheten känner till deras familjer, som tyvärr kommer att tittas snett på i evigheter, trots att de inte har något med detta att göra, för så är det i lilla skvallerhålan Askersund. Om JA är oskyldig så kommer han ändå inte kunna bo kvar i Askersund, han kommer för alltid förföljas av det här, som det sägs i en av tidningsartiklarna: 'alla känner alla' eller i alla fall känner till alla, ålder spelar ingen roll.
Det som har hänt är en tragedi, jag kände inte LL personligen men är bekant med några i hennes släkt och den släkten har fått vara med om alldeles för många för tidiga dödsfall.

Allt du skriver ovan är just nu det enda vi vet som vi kan vara helt säkra på.
Citera
2014-06-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smem

Har de dött en naturlig död eller finns det misstanke om brott i hennes släkt?

Och vad har det i så fall med detta mord att göra?
Citera
2014-06-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFantasticMan
Allt du skriver ovan är just nu det enda vi vet som vi kan vara helt säkra på.

Ni som vet verkar inte veta mycket alls alltså. Ingenting kan man väl säga då. Varför skriva i tråden om ni inget vet?
Citera
2014-06-21, 12:45
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Dock har d inte med min kvinnosyn att göra när jag säger horor utan på mitt något usla ordförråd...

Men inte ens fupen lär väl visa sådana bilder eller? jag menar d kommer ju väcka massa ont blod i människor.
Jodå, FUP:n är ju utredarnas arbetsmaterial så visst innehåller den bilder.
Citera
2014-06-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved

Det finns, enligt mig, ingen misstanke om brott i släkten och nej, det har ingenting med det här mordet att göra, som mycket annat som har skrivits i tråden.
Citera
2014-06-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ni som vet verkar inte veta mycket alls alltså. Ingenting kan man väl säga då. Varför skriva i tråden om ni inget vet?

Okej, vad i denna händelse är DU helt säker på då? Ja en människa är död.. Men även är du helt säker på att.......?
Citera
2014-06-21, 12:52
Medlem
Citat:

Nej, det som har skett tidigare i denna släkt har bara varit tragiska olycksfall.
Men ändå extremt tragiskt att det drabbar just denna släkten. Unga människor som gått bort.
Citera
2014-06-21, 12:58
Medlem
Maloms avatar
Jag har just upptäckt att det finns facebook-länkar som pekar till fel Jonathan.

Detta ska vara den rätta.
https://www.facebook.com/jonathan.nilsson.96

Jag ber om ursäkt att fel person blivit utpekad här.

Mvh/Malom
Citera
2014-06-21, 13:03
Medlem
Citat:
Du påstår att du så gott som kan beskriva vem som har mördat och var det har skett och hur det har gått till.

Tar du tillbaka det nu plötsligt? Du känner alltså ingen som bor där eller en enda inblandad. Okej.
Haha! nej jag tar inte tillbaka något, du har fel i ditt antagande men varför ska vi som bor här sitta och lämna ut information till okända människor om vilka det är, och exakt var det hände? räcker det inte att det är en tragedi för de inblandades familjer?
Citera
2014-06-21, 13:07
Medlem
Citat:
Kan bara skratta åt dig, ni har ju ägnat timmar åt att försöka lokalisera var det hände, var de inblandades familjer bor osv, vi som bor här vet ju redan allt det där
Citera
2014-06-21, 13:08
Medlem
Quarrels avatar
NA: Askersundsmordet: "Det har hänt något i deras relation"
Citat:
Men utredningsläget är alltså hyggligt?

-Det här inte ett spaningsmord, utan det finns information som pekar mot en eller flera personer och det är ju då de som sitter anhållna. Däremot är jag lite osäker på om ynglingen som blev frigiven fortfarande är misstänkt på något sätt. I vart fall räckte det ju inte för att ha honom frihetsberövad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in