Citat:
Ursprungligen postat av
YeOldeFart
Nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden då den växer så satans fort, men tänkte bara flika in att jag jobbade med JH i cirka 1.5 år.
Blev chockad över att det var ett styckmord, men blev inte så överraskad som man kanske borde blivit över att hon haft ihjäl någon. (men så vet jag ju heller inga detaljer)
Jag och några arbetskamrater samtalade ibland om att hon hade konstiga vibbar. Väldigt trevlig och socialt kompetent så det var inget som stack ut direkt, men ändå. Hon var lite av en "user", kom in och kvittrade som en fågel och var hur trevlig som helst mot alla. När hon sen insåg att någon inte hade något att erbjuda/nåt hon hade nytta av så slutade den personen existera och hon slutade helt enkelt hälsa eller låtsas om att personen existerade, direkt. Och i slutändan så låtsades hon bara om de som var nyttiga/användbara typ.
Mönstret upprepades ganska exakt när vi förflyttades till ny fabrik med nya arbetskamrater vilket såklart var intressant att se. Det var till och med en annan arbetskamrat som fixade ihop henne med JN, haha.
Tack för informationen!
Hennes elektroniska korrespondens, bloggar och dylikt, tycker jag visar på ett ganska normalt beteende för en ung kvinna i den åldern hon var när inläggen skrevs. Ett stort behov av uppmärksamhet.
I mitt tycke kan jag nog skymta en rätt stor brist på impulskontroll i hennes inlägg, men inte på nåt sätt patologisk sådan.
Men det räcker med ett hetsigt humör, ett tillfälle samt dålig impulskontroll för att göra någon annan riktigt illa tyvärr. Men om hon inte fått hjälp/manipulerat någon i sin omgivning att bistå med själva styckningen av kroppen, ja då är hon tämligen unik i Svensk kriminalhistoria.