Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Låter bra, men säg inte a förrän du kan säga b. Det är frustrerande!

En ursäkt kanske skulle vara på sin plats? Du har ganska fel vilket fler än jag påpekat efter dina anklagelser. Så vem som sprider felaktig information här har vi ju fått klart för oss!
Citera
2014-06-24, 22:37
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeOldeFart
Tyvärr inte, då jag var en av dem som tidigt skrevs av så höll vi inte direkt kontakten. Men jag tycker mig minnas (eller iallafall inbilla mig) att jag hört något om personlig assistent? Ta det med en säck salt, dock.

Så det äckliga fettot utnyttjade bara folk?
Citera
2014-06-24, 22:37
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosive
Ska du fråga sånt?
Är inte du ute o kör skottkärra i trapphuset fortfarande?

Haha, ja du vi får väl se hur kroppen transporterades från lägenheten när FUPen kommer. Den lär ju inte ha flugit ut av sig själv, o behövde Morot i Trollhättan hjälp av två kompisar att få ut kroppen från lägenheten så är det något som säger mig att denna späda tjej inte burit ut den på sina raka armar.
Citera
2014-06-24, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Låter märkligt om hon/dem burit ut kroppen vid 22 tiden på tisdagen, då borde JA vara hemma från jobbet om han inte har väldigt sena kvälls eller nattpass.
Ja, särskilt som kroppen hittades av polisen en halvtimme tidigare. Snarare att polisen var där kl 22.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Även om jag följer tråden aktivt blir det förvirrande i vissa delar. I min värld så har det framkommit att mordplatsen är Lovisas lgh i Askersund, och sedan har jag säkra uppgifter på att styckning skett i stallet.
Platsen för dumpningen av kroppen/kroppsdelarna är Hällabrottet.
Right?

Du har säkra uppgifter på att styckningen skett i stallet? Vi andra har inte ens en källa på ett styckning skett. Vad kan du berätta om din källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I den infon skriver polisen:
Den troliga brottsplatsen är i Askersund. Kroppen har efter mordet flyttats till fyndplatsen i ett skogsområde i Hällabrottet utanför Kumla.

och

Polisen är fortsatt intresserade av att undersöka alla platser där intressanta bevis kan finnas liksom att prata med alla personer som kan ha intressant information som hjälper oss i utredningen av vad som hänt och vem eller vilka som är skyldiga.

Jag tycker att det är lite konstigt att inte polisen nämner BOs hem som en intressant plats man söker iakttagelser ifrån, om det nu skulle vara så att styckningen ägt rum där.

Att styckningen skulle skett i LL´s hem ?? Eller hur menar du? Notera också att de skriver vem eller vilka som är skyldiga! Misstanke om flera gärningsmän kvarstår..
Citera
2014-06-24, 22:39
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden då den växer så satans fort, men tänkte bara flika in att jag jobbade med JH i cirka 1.5 år.
Blev chockad över att det var ett styckmord, men blev inte så överraskad som man kanske borde blivit över att hon haft ihjäl någon. (men så vet jag ju heller inga detaljer)

Jag och några arbetskamrater samtalade ibland om att hon hade konstiga vibbar. Väldigt trevlig och socialt kompetent så det var inget som stack ut direkt, men ändå. Hon var lite av en "user", kom in och kvittrade som en fågel och var hur trevlig som helst mot alla. När hon sen insåg att någon inte hade något att erbjuda/nåt hon hade nytta av så slutade den personen existera och hon slutade helt enkelt hälsa eller låtsas om att personen existerade, direkt. Och i slutändan så låtsades hon bara om de som var nyttiga/användbara typ.

Mönstret upprepades ganska exakt när vi förflyttades till ny fabrik med nya arbetskamrater vilket såklart var intressant att se. Det var till och med en annan arbetskamrat som fixade ihop henne med JN, haha.

Tack för informationen!
Hennes elektroniska korrespondens, bloggar och dylikt, tycker jag visar på ett ganska normalt beteende för en ung kvinna i den åldern hon var när inläggen skrevs. Ett stort behov av uppmärksamhet.
I mitt tycke kan jag nog skymta en rätt stor brist på impulskontroll i hennes inlägg, men inte på nåt sätt patologisk sådan.

Men det räcker med ett hetsigt humör, ett tillfälle samt dålig impulskontroll för att göra någon annan riktigt illa tyvärr. Men om hon inte fått hjälp/manipulerat någon i sin omgivning att bistå med själva styckningen av kroppen, ja då är hon tämligen unik i Svensk kriminalhistoria.
Citera
2014-06-24, 22:39
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Du har säkra uppgifter på att styckningen skett i stallet? Vi andra har inte ens en källa på ett styckning skett. Vad kan du berätta om din källa?

Polisen gick ju ut med det på sin facebook att styckning skett.
Citera
2014-06-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Så det äckliga fettot utnyttjade bara folk?

Om hon var sådan mot alla vågar jag inte uttala mig om. Men det var den vibben vi fick och emellanåt upplevde, ja.
Citera
2014-06-24, 22:40
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Tyvärr inte, då jag var en av dem som tidigt skrevs av så höll vi inte direkt kontakten. Men jag tycker mig minnas (eller iallafall inbilla mig) att jag hört något om personlig assistent? Ta det med en säck salt, dock.
Nu när du säger det så har jag också läst det ordet nånstans i tråden, men vissa saker hamnar i hjärnans förvirringsfack så det kan ha gällt nån annan. Typ nåns syster.
Citera
2014-06-24, 22:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffigarosamoln
Asså seriöst? Hatar människor som tar borderline som någon jävla psyopatdiagnos! Jag har själv borderline och det enda som jag har problem med är det emotionella, alltså är mer sårbar och känner känslor mycket mer, vilket till och med kan leda till MER medlidande med andra personer.. Om du inte visste det så är borderline ett gammalt ord för en diagnos som NUMERA kallas emotionell instabilitets personlighets störning. Shit asså!

Att du har svårt att hålla känslorna i styr är säkert sant, det framgår av ditt inlägg med önskvärd tydlighet. Borderlinare eller EIPS:are har troligen svårt att behärska sin ilska, det är min bedömning. Vad säger du, kan det vara borderline som gjorde att JH löpte amok på LL?

Är det emotionella det enda du har problem med?
Citera
2014-06-24, 22:42
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:

Jag och några arbetskamrater samtalade ibland om att hon hade konstiga vibbar. Väldigt trevlig och socialt kompetent så det var inget som stack ut direkt, men ändå. Hon var lite av en "user", kom in och kvittrade som en fågel och var hur trevlig som helst mot alla. När hon sen insåg att någon inte hade något att erbjuda/nåt hon hade nytta av så slutade den personen existera och hon slutade helt enkelt hälsa eller låtsas om att personen existerade, direkt. Och i slutändan så låtsades hon bara om de som var nyttiga/användbara typ.

Typiskt psykopatbeteende, det där med att se mänskliga relationer instrumentellt. Dvs, folk har bara ett värde för henne om dom kan vara till nytta för henne på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in