2014-06-24, 21:02
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det spelar ingen roll om homosexualitet är naturligt och det du använder dig av när du påpekar det är appeals to nature. Tillexempel våldtäkt förekommer bland en del djur som grodor och då kan man se våldtäkt som naturligt men det är inte okej för det. Jag skrev förut att homosexualitet inte är naturligt vilket var fel av mig. Om heterosexuella skulle gå klädda som de homosexuella gör på pridefestivalerna så skulle de bli anmälda för förargelseväckande beteende.

Det finns ingen som hindrar dig från att gå med i prideparaden. Det är inte bara homosexuella där.

Nu jämför du ett våldsbrott med homosexualitet. Vad är det du har emot homosexuella? Det är en dödfödd diskussion om du inte har mer än förakt att dela med dig av.
Citera
2014-06-24, 21:05
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll om homosexualitet är naturligt och det du använder dig av när du påpekar det är appeals to nature. Tillexempel våldtäkt förekommer bland en del djur som grodor och då kan man se våldtäkt som naturligt men det är inte okej för det. Jag skrev förut att homosexualitet inte är naturligt vilket var fel av mig. Om heterosexuella skulle gå klädda som de homosexuella gör på pridefestivalerna så skulle de bli anmälda för förargelseväckande beteende.

Förstår att du inte känner en enda homosexuell person, än mindre ett par, synd-de hade kunnat ge dej lite mer insikter om livet och att vi alla i grunden är människor.

Dessutom har du den absurda iden att alla homosexuella klär av sig nakna och går i Pride parader ..jesus.. var 10 människa i snitt är homosexuell, du lär känna flera. Fast du inte fattar det.
Citera
2014-06-24, 21:15
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Förstår att du inte känner en enda homosexuell person, än mindre ett par, synd-de hade kunnat ge dej lite mer insikter om livet och att vi alla i grunden är människor.

Dessutom har du den absurda iden att alla homosexuella klär av sig nakna och går i Pride parader ..jesus.. var 10 människa i snitt är homosexuell, du lär känna flera. Fast du inte fattar det.
Har jag skrivit det? Jag pratar om de som går i prideparader. 10 % är inte särskilt mycket dessutom har du fel att jag inte känner/känt homosexuella och att det är därifrån jag fått kunskap om dem. Sen är ingenting av det du skriver argument utan endast påståenden baserat på känslor.
Senast redigerad av The Beach boy 2014-06-24 kl. 21:53.
Citera
2014-06-24, 21:21
Medlem
Citat:
Har jag skrivit det, men jag pratar om de som går i prideparader. 10 % är inte särskilt mycket dessutom har du fel att jag inte känner/känt homosexuella och att det är därifrån jag fått kunskap om dem. Sen är ingenting av det du skriver argument utan endast påståenden baserat på känslor.

Som de flesta av dina då ??

Så du menar att du har flera homosexuella vänner och trots detta bär på alla dessa fördomar-måste vara jobbiga relationer då?
Citera
2014-06-24, 21:23
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
SÅ vitt jag vet så har ingen någonsin blivit "botad". Klart att man kan hjärntvätta och göra människor apatiska. Man kan på samma sätt "bota" heterosexuella.
Du kan inte bota någon som är frisk, så det är klart att man inte kan bota heterosexuella. Märk nu väl att homosexualitet är en sjukdom just på grund av bristande attraktion till det motsatta könet. Om man nu skulle försöka bota en homosexuell av någon anledning så är det alltså absolut inget som behöver tas bort, så att göra människor apatiska är väl ingen idé? Snarare skulle det ju handla om att väcka en attraktion.
Citera
2014-06-24, 21:26
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Som de flesta av dina då ??

Så du menar att du har flera homosexuella vänner och trots detta bär på alla dessa fördomar-måste vara jobbiga relationer då?
Förutom att jag hatar pridefestivalerna så har jag för mycket distans till ämnet för det. Eftersom jag själv har umgåtts och pratat med homosexuella så är det inte fördomar. Jag påstår dessutom inte saker om människor på internet som jag inte träffat. Sen har jag förklarat hur homosexualitet är en sjukdom och jag vill inte upprepa mig.
Senast redigerad av The Beach boy 2014-06-24 kl. 21:31.
Citera
2014-06-24, 21:42
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Förutom att jag hatar pridefestivalerna så har jag för mycket distans till ämnet för det. Eftersom jag själv har umgåtts och pratat med homosexuella så är det inte fördomar. Jag påstår dessutom inte saker om människor på internet som jag inte träffat. Sen har jag förklarat hur homosexualitet är en sjukdom och jag vill inte upprepa mig.

Du påstår väldigt mycket om människor på nätet du inte har träffat. Läser du inte det du skriver?
Dessutom påstår du att det du säger om homosexuella är baserade på de som du har träffat. Att du sen generaliserar alla homosexuella pågrund av det är själva definitionen av att ha fördomar.

Varför hatar du pridefestivalen? Har du varit där någon gång?
Citera
2014-06-24, 21:47
Medlem
Citat:
Har jag skrivit det, men jag pratar om de som går i prideparader. 10 % är inte särskilt mycket dessutom har du fel att jag inte känner/känt homosexuella och att det är därifrån jag fått kunskap om dem. Sen är ingenting av det du skriver argument utan endast påståenden baserat på känslor.

Som de flesta av dina inlägg då menar du?
Om du nu har nära vänner med en homosexuell läggning ,samtidigt som du har dessa idéer är inte det en ansträngd relation?
Citera
2014-06-24, 21:50
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Du påstår väldigt mycket om människor på nätet du inte har träffat. Läser du inte det du skriver?
Dessutom påstår du att det du säger om homosexuella är baserade på de som du har träffat. Att du sen generaliserar alla homosexuella pågrund av det är själva definitionen av att ha fördomar.

Varför hatar du pridefestivalen? Har du varit där någon gång?
Jag baserar det på de jag träffat, de jag läst om på internet och de på tv osv. Du väljer att stödja dina åsikter på forskning som bygger på att man forskar på en subgrupp av homosexuella och generaliserar det på alla homosexuella.
Senast redigerad av The Beach boy 2014-06-24 kl. 22:00.
Citera
2014-06-24, 22:22
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Du kan inte bota någon som är frisk, så det är klart att man inte kan bota heterosexuella.

Precis. Det var därför jag skrev "bota".

Citat:
Märk nu väl att homosexualitet är en sjukdom just på grund av bristande attraktion till det motsatta könet.

Fel. Homosexualitet är inte en sjukdom. Som du precis sa, man kan inte bota någon som är frisk. En avsaknad av attraktion är ingen sjukdom oavsett om man talar om homosexuella eller asexuella personer.

Citat:
Om man nu skulle försöka bota en homosexuell av någon anledning så är det alltså absolut inget som behöver tas bort, så att göra människor apatiska är väl ingen idé? Snarare skulle det ju handla om att väcka en attraktion.

Du kan få någon att sluta att ha sex helt men du kan aldrig få någon att bli attraherad till ett annat kön (oavsett homo eller hetero).
Citera
2014-06-24, 22:23
Medlem
Citat:
Jag baserar det på de jag träffat, de jag läst om på internet och de på tv osv. Du väljer att stödja dina åsikter på forskning som bygger på att man forskar på en subgrupp av homosexuella och generaliserar det på alla homosexuella.

Wow..och du har kommit till dessa slutsatser pga av det? Sett på tv ? LOL

Du måste komma från en väldigt trångsynt miljö där du dessutom inte när du är -var? ung ens reflekterat över hur fel det är? Och naturligtvis inte heller revolterat och valt att vara lite öppnare för ny input?

De homos jag känner är naturligtvis inte representativa för alla, men jag har alltid varit nyfiken på andra människor, särskilt de som är annorlunda än mig själv. Det har aldrig skrämt mig ett dugg.
Mina bästa vänner, om dock långt ifrån i mil är ett homopar som måste ha varit gifta/sambos i mer än 25 år vid det här laget.
Just de två är lojala trevliga underbara personer och vänner för att de är de de är-inte pga sexuell läggning.

Du har missat en hel dimension i livet.
Nyss klagade du ju på att inläggen inte var baserade på forskning, nu klagar du på det med?
Även detta lär du beklaga dig över som för subjektivt. Men fel har du , no matter what.
Citera
2014-06-24, 23:02
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Wow..och du har kommit till dessa slutsatser pga av det? Sett på tv ? LOL

Du måste komma från en väldigt trångsynt miljö där du dessutom inte när du är -var? ung ens reflekterat över hur fel det är? Och naturligtvis inte heller revolterat och valt att vara lite öppnare för ny input?

De homos jag känner är naturligtvis inte representativa för alla, men jag har alltid varit nyfiken på andra människor, särskilt de som är annorlunda än mig själv. Det har aldrig skrämt mig ett dugg.
Mina bästa vänner, om dock långt ifrån i mil är ett homopar som måste ha varit gifta/sambos i mer än 25 år vid det här laget.
Just de två är lojala trevliga underbara personer och vänner för att de är de de är-inte pga sexuell läggning.

Du har missat en hel dimension i livet.
Nyss klagade du ju på att inläggen inte var baserade på forskning, nu klagar du på det med?
Även detta lär du beklaga dig över som för subjektivt. Men fel har du , no matter what.
Jag sa bl a på tv och då menar jag intervjuer med homosexuella och inte såpoperor eller vad du trodde att jag menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in