Citat:
Vad anser du vara orsaken till ökade skilsmässor bland homosexuella. Det är du som inte klarar av att läsa mellan raderna och tolkar det som logiska felslut. Jag vet vad korrelation är och det finns ingen som helst korrelation mellan homosexuellas hälsa och samhället och faktum är självmord är vanliga bland homosexuella i länder där dem hyllas som i Sverige. Grejen är att skilsmässor orsakar stor skada på barnen så oavsett vad skilsmässorna beror på så orsakar dem stor skada. Du hycklar också när du kritiserar mig från att dra långtgående slutsatser när du gör likadant själv. Du pratar om att rasister hatar homosexuella på din blogg utan något som helst belägg. Jag länkar iallafall till studier till skillnad för dig som börjar förolämpa person som inte är av samma åsikter som dig. Du läste inte ens länken som var en förklaring av Mark Regnerus mot hans kritiker.
Det finns ingenting som visar att det finns en korrelation mellan sexualitet och lösaktighet. Homosexuella är lika kapabla till långa förhållanden som heterosexuella. Lösaktighet har ingenting med sexualitet att göra vilket var poängen med mitt tidigare inlägg.
Fast det är helt irrelevant.
Korrelation implicerar inte nödvändigtvis kausalitet. En korrelation mellan två variabler (i det här fallet homosexualitet (variabel1) och antalet skilsmässor (variabel2) innebär inte att den ena orsakar den andra.Det är ungefär som att säga att eftersom man har observerat att när antalet storkar är högt, så är antalet barnfödande högt, och sedan dra slutsatsen att nyfödda barn kommer med storken.
Jag vet inte om du trollar eller om du enbart är oerhört okunnig. Du kastar ständigt ur dig logiska felslut. Du verkar inte överhuvudtaget ha någon som helst kunskap om hur forskning fungerar. Försök gärna att se över din argument innan du skriver ett inlägg. Läs på om korrelation och kausalitet därför att du förstår det inte för tillfället.
Mark Regnerus studie är undermålig. Om du sedan har en annan åsikt så har du helt enkelt fel. Det handlar inte ens om åsikter. Det handlar om studien uppfyller de kriterier som finns inom den vetenskapliga metoden. Och det gör den inte, oavsett vad du personligen tycker, känner, tror eller önskar.
Fast det är helt irrelevant.
Korrelation implicerar inte nödvändigtvis kausalitet. En korrelation mellan två variabler (i det här fallet homosexualitet (variabel1) och antalet skilsmässor (variabel2) innebär inte att den ena orsakar den andra.Det är ungefär som att säga att eftersom man har observerat att när antalet storkar är högt, så är antalet barnfödande högt, och sedan dra slutsatsen att nyfödda barn kommer med storken.
Jag vet inte om du trollar eller om du enbart är oerhört okunnig. Du kastar ständigt ur dig logiska felslut. Du verkar inte överhuvudtaget ha någon som helst kunskap om hur forskning fungerar. Försök gärna att se över din argument innan du skriver ett inlägg. Läs på om korrelation och kausalitet därför att du förstår det inte för tillfället.
Mark Regnerus studie är undermålig. Om du sedan har en annan åsikt så har du helt enkelt fel. Det handlar inte ens om åsikter. Det handlar om studien uppfyller de kriterier som finns inom den vetenskapliga metoden. Och det gör den inte, oavsett vad du personligen tycker, känner, tror eller önskar.
Senast redigerad av The Beach boy 2014-06-22 kl. 01:40.
Senast redigerad av The Beach boy 2014-06-22 kl. 01:40.