Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 18:30
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Fast det där med AW gällde väl inte på mordkvällen , det var ju en kommentar till att han var misstänkt med frisläppt?
Jaha, ja i så fall har jag fattat fel!
Citera
2014-06-24, 18:30
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Killen kan vara ett ekonomiskt motiv i förlängningen så att säga. Separation innebär dålig ekonomi, hästarna måste lånas ut, hon har inte råd att ha dem kvar hemma, hästarna är hennes liv, LL ses som syndabocken som lockade till sig JN eller JA, JH fick svårare att linda killarna runt sitt finger och trygga sina egna intressen, LL var ett hinder. Jag tror att det är en rimlig spekulation.

Stod han för JH:s hästkostnader, eller är det så att det har med att hon måste stå för en lägenhet själv nu och därför inte har råd med hästarna? Jag minns en dokumentär om en kvinna i USA som mördade sin make då han inte gillade hur mycket pengar hon lade på sina 18 hästar och därför tänkte skilja sig och ta nästan halva hennes inkomst med sig. Hästtjejer alltså, jag har aldrig fattat grejen.
Citera
2014-06-24, 18:35
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Det här mordet/dråpet verkar vara så amatörmässigt som det bara går, grattis till polisen som utreder detta. Jag är också ett fan av diverse kriminalserier men är lite äldre och kan skilja på verklighet och fantasi. Verkar vara en trend bland unga nu att döda och stycka kroppar och tro att det är hur lätt som helst. Regel nummer ett är väl att man inte styckar en kropp på en plats som man kan bli kopplad till, tex i sitt hem. Spåren är vidrigt svåra att få bort helt, blod i avloppet osv. Styckmord i huvud taget är mycket svåra att komma undan med, tvärtom vad dessa unga mördare verkar tro. Är man dessutom klent byggd så rekommenderas det ju att döda på en plats där du inte behöver förflytta kroppen speciellt långt.

Sen, motivet ska bli spännande att få reda på. Kvinnor som dödar andra kvinnor är sällsynt. Brukar väl vara avundsjuka det handlar om i dessa fall (om personen inte råkar vara extremt psykiskt sjuk). Avundsjuka brukar rent generellt vara det som får tjejer att vara elaka mot andra tjejer, det kan nog de flesta hålla med om. Var LL någon att vara avundsjuk på dock? Vad hade hon som inte JH hade? Har ju varit fall där unga tjejer mördat en snyggare väninna (i usa), men ja, när jag jämför bilderna på LL och JH så tror jag inte det är motivet iaf. Iom att LL skrivit mycket på nätet där hon försvarar sin övervikt så stryker jag skönhets-avundsjuka från JH:s sida på en gång. Har svårt att tro att det bara handlade om en kille dock. Vem mördar en annan tjej bara för att hon har killen man vill ha? De var ju inte gifta direkt.
Avundsjuka och svartsjuka är dock två helt olika saker, svartsjuka kan bli riktigt, riktigt sjukt.
Citera
2014-06-24, 18:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Stod han för JH:s hästkostnader, eller är det så att det har med att hon måste stå för en lägenhet själv nu och därför inte har råd med hästarna? Jag minns en dokumentär om en kvinna i USA som mördade sin make då han inte gillade hur mycket pengar hon lade på sina 18 hästar och därför tänkte skilja sig och ta nästan halva hennes inkomst med sig. Hästtjejer alltså, jag har aldrig fattat grejen.

Jag vet inte hur deras ekonomi ser ut, om den var gemensam eller delad, dock bor de under samma tak och det är ett rimligt antagande att de delade på hushållskostnaderna i alla fall. Om han lämnar henne för en annan kan jag tänka mig att han blir tämligen ointresserad av att stötta hennes djurhållning, katt kostar pengar, hund ännu mer och hästar är svindyrt att ha, särskilt om man inte är nerbajsad med pengar vilket hon inte verkar vara, det är min bedömning.
Citera
2014-06-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Det finns en J*nas A*bin som är jägare, som kan vara inblandad, har jag fått precis veta. Har någon lagt fram det namnet tidigare?

*= o
*= l
Haha god morgon! ja han har varit inblandad hela tiden men är släppt och hemma igen, så släpp det där nu.
Citera
2014-06-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Haha god morgon! ja han har varit inblandad hela tiden men är släppt och hemma igen, så släpp det där nu.

Han är ju faktiskt fortfarande misstänkt om jag inte fattat helt galet.
Citera
2014-06-24, 18:48
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Jag vet inte hur deras ekonomi ser ut, om den var gemensam eller delad, dock bor de under samma tak och det är ett rimligt antagande att de delade på hushållskostnaderna i alla fall. Om han lämnar henne för en annan kan jag tänka mig att han blir tämligen ointresserad av att stötta hennes djurhållning, katt kostar pengar, hund ännu mer och hästar är svindyrt att ha, särskilt om man inte är nerbajsad med pengar vilket hon inte verkar vara, det är min bedömning.

Jag delar din bedömning. Jonna hade säkert mycket höga förväntningar när de köpte
huset/jordbruksfastigheten i höstas för att där ha hästar och sina älskade hundar.
I och med kommande separation från Jonte raserades drömmarna och hon har kanske
även banklån som pockar.
Inte omöjligt att hon upplevde Lovisa som orsak till att det blev "pannkaka" av de lantliga
drömmarna.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-24 kl. 18:54.
Citera
2014-06-24, 18:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Många bud om avslutad relation!

Någon säger att JH (Jonna) gjorde slut med JN (Jonathan).
Andra säger tvärtom, att JN gjorde slut med JH.
Vilket gäller?
Citera
2014-06-24, 18:52
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Avundsjuka och svartsjuka är dock två helt olika saker, svartsjuka kan bli riktigt, riktigt sjukt.

Jo men mord pgd av svartsjuka när det gäller kvinnor är ännu mer ovanligt. Det är mer av en mansgrej att mörda pgd av svartsjuka.
Citera
2014-06-24, 18:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Många bud om avslutad relation!

Någon säger att JH (Jonna) gjorde slut med JN (Jonathan).
Andra säger tvärtom, att JN gjorde slut med JH.
Vilket gäller?

Mitt bud är ren och skär spekulation, ett resonemang utan stöd i fakta. Vad som gäller får du läsa i FUP om ingen kvittrar innan den släpps.
Citera
2014-06-24, 18:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo men mord pgd av svartsjuka när det gäller kvinnor är ännu mer ovanligt. Det är mer av en mansgrej att mörda pgd av svartsjuka.

Spelar väl ingen roll om det är ovanligt eller inte, det här fallet kan vara ett ovanligt fall, bara att köpa det i så fall.
Citera
2014-06-24, 18:56
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag delar din bedömning. Jonna hade säkert mycket höga förväntningar när de köpte
huset/jordbruksfastigheten i höstas för att där ha hästar och sina älskade hundar.
I och med kommande separation från Jonte raserades drömmarna och hon har kanske
även banklån som pockar.
Inte omöjligt att hon upplevde Lovisa som orsak till att det blev "pannkaka" av de lantliga
drömmarna.
Lovisa hade väl inget med Jonnas och Jontes kommande separation att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in