Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 15:53
Medlem
Finns det någon nyare bild JH någonstans?
Om googlar så får man ju fram bilder som är tagna för ca 4 år sedan,
och jag har ärligt talat lite svårt att få in i skallen att det är den tjejen
som har gjort det här.
Ja, ja jag vet.... det har inte med utseendet att göra.
Är det tillräckligt rörigt inne i huvudet så kan ju vem som helst bli styckmördare.
Men man blir ju lite fundersam i varje fall.
Citera
2014-06-24, 15:55
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan71a
Finns det någon nyare bild JH någonstans?
Om googlar så får man ju fram bilder som är tagna för ca 4 år sedan,
och jag har ärligt talat lite svårt att få in i skallen att det är den tjejen
som har gjort det här.
Ja, ja jag vet.... det har inte med utseendet att göra.
Är det tillräckligt rörigt inne i huvudet så kan ju vem som helst bli styckmördare.
Men man blir ju lite fundersam i varje fall.

möjligtvis att vem som helst kan bli mördare... men knappast styckmördare.
Citera
2014-06-24, 15:56
Medlem
eireanns avatar
Här är en bild från hennes studentbal http://dayviews.com/gemigenevighet/212176882/ och även om hon gått upp i vikt sen dess så ser hon alldeles för liten ut för att kunna lyfta en död människokropp.
Citera
2014-06-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Det en vet det vet ingen det två vet det vet polisen... ett talesätt för kåkfarare

Nä jag tror att JH fått hjälp att flyttat på kroppen.

Men vad är motivet till att stycka isf? Inte för att dölja bättre vid fyndplatsen i alla fall eftersom delarna var slarvigt gömda, nja.. Låter mer som en handling i panik, dvs flytta och dumpa fort så fort som möjligt. Orkar man inte flytta måste man åtgärda detta = flytta i delar.
Citera
2014-06-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Här är en bild från hennes studentbal http://dayviews.com/gemigenevighet/212176882/ och även om hon gått upp i vikt sen dess så ser hon alldeles för liten ut för att kunna lyfta en död människokropp.

Jupp, precis så, solklart faktiskt.
Citera
2014-06-24, 16:01
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Men tänk efter lite nu. Alla är inte galna människor.

Spekulation:
JH kanske råkade slå något för hårt i huvudet på Lollo när de slogs och hon började blöda och må dåligt. Då kanske JH sa "Oj förlåt Lollo! Jag menade inte att slå så hårt!" Vi måste åka till sjukhuset i Örebro snabbt!
Så satte de sig TILLSAMMANS i bilen och åkte mot Örebro, men Lollo dog på vägen in och JH får panik. Hon är ju skyldig till detta. Det är nu det slår slint i huvudet på henne.
Slut spekulation.

Så skulle det kunna hänt också.
Det är den första av dina spekulationer jag skulle kunna köpa, förutom det där med "oj förlåt Lollo" osv... Detta, eller nåt liknande skulle förklara hur hon kunde få ut LL ur lägenheten och till bilen utan att det såg konstigt ut.
Citera
2014-06-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann

Håller med om att hon ser relativt petite ut, men som många andra gånger så ska man inte underskatta vad adrenalin och överlevnadsinstink kan göra en kapabel till.
Citera
2014-06-24, 16:02
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
och hon styckar kroppen för att?

Inte vet jag. Det är ju där allt går snett för henne. Hade hon åkt in till sjukan hade det varit en olyckshändelse tills någon anmält henne.

Hon har troligtvis sett för mycket på CSI:Las Vegas och börjar tro hon är i sagans värld. Vad brukar skurkar göra med döda kroppar?

Sen vill hon bara bli av med eländet. Hon vill inte att JA eller någon skall få veta att det är hon som har gjort detta.
Citera
2014-06-24, 16:03
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Men vad är motivet till att stycka isf? Inte för att dölja bättre vid fyndplatsen i alla fall eftersom delarna var slarvigt gömda, nja.. Låter mer som en handling i panik, dvs flytta och dumpa fort så fort som möjligt. Orkar man inte flytta måste man åtgärda detta = flytta i delar.

Varför skulle då åklagaren hålla kvar JN i häktet? möjligtvis att han inte varit med o styckat eller mördat henne... men varit med och transporterat kroppen/delarna... även han kan ju ha drabbats av panik när d skulle gömma kroppen.
Citera
2014-06-24, 16:10
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Det är den första av dina spekulationer jag skulle kunna köpa, förutom det där med "oj förlåt Lollo" osv... Detta, eller nåt liknande skulle förklara hur hon kunde få ut LL ur lägenheten och till bilen utan att det såg konstigt ut.

Det skulle ju kunna vara mycket mycket värre också.

Spekulation:
JH lurar ut LL ur huset och säger att de ska överraska JA på jobbet med en smörgåstårta ( eller något ).
På vägen dit stannar hon vid sitt stall och ska "titta till hästarna". Lollo vill gärna se hästen och de går in i stallet.....
Slut spekulation.

Men enligt tråden här var väl mordplatsen i lägenheten så jag antar att blod eller andra spår hittats där.
Citera
2014-06-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Varför skulle då åklagaren hålla kvar JN i häktet? möjligtvis att han inte varit med o styckat eller mördat henne... men varit med och transporterat kroppen/delarna... även han kan ju ha drabbats av panik när d skulle gömma kroppen.

Fast då skulle det vara något mer än misstänkt för skyddande av brottsling. Är det nån föresten som vet vad grovtskyddande av brottsling innebär?

"Under söndagen häktades kvinnan misstänkt för mord och en av männen för grovt skyddande av brottsling (misstanke om medhjälp till mord föreligger inte längre). Den andra mannen hade då släppts men det finns fortfarande misstankar kvar mot honom. De har dock försvagats betydligt. Polisen fortsätter arbetet med att klarlägga huruvida han är involverad i brottet eller inte. "

https://www.facebook.com/polisen.i.orebro.lan
Citera
2014-06-24, 16:16
Medlem
JSpuns avatar
FLASHBACK användare- VI har väl lärt oss att sluta posta länkar och fixa printscreens istället!?!

Länkar försvinner fan!! Det finns nu redan fleeeera brott som saknar bild på GM, just på grund av detta slarv... Och när de sen kommer ut från fängelset osv--- aaa, då vet ingen vem den jäveln är

SKÄRPNING.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in