2014-06-23, 23:23
  #1717
Medlem
Kör SVS klienten på Mac. Varje gång jag försöker logga in låser sig programmet. Får upp pokerrummen osv utan problem i början. Fungerade tidigare idag men inte efter jag starta om datorn.

Tips?
Citera
2014-06-24, 00:09
  #1718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
"det finns 3 sätt att spela JJ och alla är fel" - nån random amerikansk pokerkändis

Jag lärde mig spela JJ genom att spela J3 (valde den handen slumpmässigt från början men kom på sen att den var ganska bra) som om det var JJ. Vitsen är att man ska ha en knekt som blockar så inte andra lirare har tonvis med knektar och utöver det så ska det finnas kort som nästan säkert är "blanks" på turn och river (tvåorna alltså).

Nu tror ni kanske att jag kan spela JJ.....I helvete heller
__________________
Senast redigerad av Hygglo.von.Drakula 2014-06-24 kl. 00:11.
Citera
2014-06-24, 09:52
  #1719
Medlem
Det här vet ni väl redan men jag kan skriva det ändå. SVS är helt perfekt för oss som måste gå upp tidigt på morgonen och har lite tid att spela. Gärna helgmornar när (gissar jag) folk har suttit hela natten och är tiltade utav bara f-n. Jag har ett barn som brukar vakna vid 05-06 och då är det perfekt att sitta med surfplattan medan han äter flingor och kollar lite barn-tv Brukar bli några enkla hundringar de mornarna
Citera
2014-06-24, 09:57
  #1720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
Senaste 2 dagarna har jag blivit utdragen av 2 stycken personer som floppat fyrtal i 8or och ett flertal som floppat kåkar. Fantastiskt rolig sida. Blir aldrig mer Svenska Spel för egen del. Cynisk som man är så glider tankarna snabbt till SvS-riggen och att staten myglar med detta.

Aldrig igen.

Men det är intressant det där, jag har också bannat SVS och misstänkt rigg i svaga stunder men sedan åkte jag till Casino Cosmopol för första gången (var här om kvällen faktiskt). Satt i två timmar och på den tiden hann jag få 1010, 99, AK, AQ och ett antal ragace. Jag såg KK en gång, QQ tre gånger (Som prickade triss). Ett antal stegar och ett par flush. En fick ett fyrtal. Och tänk på då också att händerna delas ut mycket långsammare än online.

Det jag menar är att det kan ske sjuka grerjer, även IRL. Eller är detta vanligt på ett spann av 2h? (Har inte kört "på riktigt" förut).
Citera
2014-06-24, 14:19
  #1721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
Jag lärde mig spela JJ genom att spela J3 (valde den handen slumpmässigt från början men kom på sen att den var ganska bra) som om det var JJ. Vitsen är att man ska ha en knekt som blockar så inte andra lirare har tonvis med knektar och utöver det så ska det finnas kort som nästan säkert är "blanks" på turn och river (tvåorna alltså).

Nu tror ni kanske att jag kan spela JJ.....I helvete heller


Själv spelar jag JJ som AA. Det är fel men jag tror det är lite rättare än att spela det som QQ och KK.
Citera
2014-06-25, 16:38
  #1722
Medlem
Internetkrigares avatar
Hur mycket tar SvS i rake i low cash games? Det står ingenting på deras hemsida, dom typ undviker frågan eller så har jag kollat på fel ställe, såhär står det iaf:

Vad är rake? Hur mycket tar Svenska Spel i rake?
Rake är den avgift som Svenska Spel tar ut för tillhandahållande av ringspelsbord. Det sker enligt följande tabell.
Raken för turneringar varierar, vi tar dock aldrig ut mer än 10%. I satelliter tas ingen rake.

Citera
2014-06-25, 17:59
  #1723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
Hur mycket tar SvS i rake i low cash games? Det står ingenting på deras hemsida, dom typ undviker frågan eller så har jag kollat på fel ställe, såhär står det iaf:

Vad är rake? Hur mycket tar Svenska Spel i rake?
Rake är den avgift som Svenska Spel tar ut för tillhandahållande av ringspelsbord. Det sker enligt följande tabell.
Raken för turneringar varierar, vi tar dock aldrig ut mer än 10%. I satelliter tas ingen rake.

SvS tar 2.5% rake med en cap på 15kr för alla stakes om jag minns rätt.
Citera
2014-06-25, 18:50
  #1724
Medlem
Internetkrigares avatar
vad betyder + 50 när det står 500 + 50 i turneringsbeskrivningen
Citera
2014-06-25, 19:03
  #1725
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
vad betyder + 50 när det står 500 + 50 i turneringsbeskrivningen

Att 50kr är rake. Husets avgift.
Citera
2014-06-25, 21:48
  #1726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
Hur mycket tar SvS i rake i low cash games? Det står ingenting på deras hemsida, dom typ undviker frågan eller så har jag kollat på fel ställe, såhär står det iaf:

Vad är rake? Hur mycket tar Svenska Spel i rake?
Rake är den avgift som Svenska Spel tar ut för tillhandahållande av ringspelsbord. Det sker enligt följande tabell.
Raken för turneringar varierar, vi tar dock aldrig ut mer än 10%. I satelliter tas ingen rake.



Du letade på fel ställe, gå till poker i menyn och klicka sedan på avgifter/rake... https://svenskaspel.se/?pageid=/poker/spelinformation/rake
Citera
2014-06-26, 09:13
  #1727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
Hur mycket tar SvS i rake i low cash games? Det står ingenting på deras hemsida, dom typ undviker frågan eller så har jag kollat på fel ställe, såhär står det iaf:

Vad är rake? Hur mycket tar Svenska Spel i rake?
Rake är den avgift som Svenska Spel tar ut för tillhandahållande av ringspelsbord. Det sker enligt följande tabell.
Raken för turneringar varierar, vi tar dock aldrig ut mer än 10%. I satelliter tas ingen rake.


Dessutom är inte allt som står där sant. SvSp tar visst ut rake på satelliter. Det lär inte hjälpa till att öka trafiken.
Citera
2014-06-27, 14:56
  #1728
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Själv spelar jag JJ som AA. Det är fel men jag tror det är lite rättare än att spela det som QQ och KK.

1/2Det var så att jag höjde preflop 7 spänn, en reraisade till ca 20(minns inte exakt), 2 andra syna. visst jag kunde valt att syna och bara hoppas på J på floppen. dom 2 andra la sig när jag höjde till allin 100+.
Kan ju absolut inte ha 2 andra med som troligtvis hade skit .
men,men. jag ska tänka om.
Alla tror dom är bra. Men jag vet att jag är bäst , och vet att det är riggat. . äh, kanske dags att jag inser att jag är ganska dålig på cashgame. plussade och vann förr i tiden när jag bara spelade turneringar. Men det tog sån lång tid. på pokerstars t ex. en turnering med 5000 spelare höll på till tidig morgon och drömmer ju om kort hela tiden man sov efter.
Mindre spelare på svs, så jag ska börja med det igen.
Och annars är det egentligen roligare att strunta i nätpoker och spara pengar och resa utomlands och spela i las vegas och andra platser . Det har jag gjort. Och då ska man inte vara för pengakåt,utan bara spela för skojs skull.
Eller kanske ska testa cosmopol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in