Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 11:55
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Om äganderätten till sängen var motivet så ja. Annars är sängens skick efter dådet nog rätt oviktig i sammanhanget.
Jag menade att JA skulle ha sett direkt att nåt vidrigt hade hänt om hon hade stuckit ihjäl henne i sängen.
Citera
2014-06-24, 12:01
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vad är det för info från insatt person du hänvisar till? Är det dina PM du menar eller något annat som jag missat?
Nej såklart inga PM, då hade jag inte hänvisat bakåt i tråden.
Som sagt, kan ha varit vid 21-tiden igår kväll, kommer inte ihåg användarnamnet och personen sa inte vad hen jobbade med tror jag, men infon verkade trovärdig.
Citera
2014-06-24, 12:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Mord är överlagt, alltså planerat.
Nej, så enkelt är det inte. Sprid inte desinformation i tråden! Dråp är en lindrigare form av mord, eller mord en grövre form av dråp, rent allmänt, och ett element av planering är bara en av många faktorer som avgör hur grovt brottet ska betraktas, och vilken brottsrubriceringen blir. Jag har redan påpekat detta tidigare, (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna #1410.

Edit: Det verkar ha utretts rätt bra i tråden också innan mitt inhopp...
Senast redigerad av Hamilkar 2014-06-24 kl. 12:04.
Citera
2014-06-24, 12:04
Citat:
Jag kan inte se om det är samma kärra. Men är det teknikernas kärra på bilden så bör det ju inte vara kroppsdelar de fraktar på den utan liksäck runt dessa också.

http://tinypic.com/view.php?pic=2nlgsix&s=8
det är samma kärra.
Citera
2014-06-24, 12:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Som sagt, kan ha varit vid 21-tiden igår kväll, kommer inte ihåg användarnamnet och personen sa inte vad hen jobbade med tror jag, men infon verkade trovärdig.

Okey, då ska jag backa lite. Det har varit så mycket fram o tillbaka och dessa " A " gör mig galen. Tack!
Citera
2014-06-24, 12:07
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det skulle nog låta något fruktansvärt så det tror jag inte hon hade klarat obemärkt. Tänk på att hon inte är boende i fastigheten och grannar brukar vara bra på att kolla när något låter av ren nyfikenhet.
Varför skulle en skottkärra med gummihjul fört oväsen? Det skulle tvärtom varit ett helt ljudlöst sätt att få ut kroppen.
Citera
2014-06-24, 12:07
Medlem
BillBasss avatar
Citat:

Här är inlägget ni menar tror jag:
(FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Citera
2014-06-24, 12:08
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Mm. Fast bara på skälig misstanke, och det är i ärlighetens namn inte så jäkla mycket att komma med.
Nej, och det kan vara så att JH faktiskt gått iland med detta på egen hand.
Citera
2014-06-24, 12:10
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Jag menade att JA skulle ha sett direkt att nåt vidrigt hade hänt om hon hade stuckit ihjäl henne i sängen.

Jaha, ja det borde han ju sett då. Man tror ju inte att det var missfall eller väldigt intensiv mens när det är så mycket blod. Jag skulle ringt polisen direkt.
Citera
2014-06-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Mm. Fast bara på skälig misstanke, och det är i ärlighetens namn inte så jäkla mycket att komma med.

JN är häktad pga skälig misstanke för skyddande av brottsling dvs inte medhjälp!! JA däremot är misstänkt för medhjälp. Anledningen att JN är inlåst är väl att han inte ska försvåra bevisbördan mot JH.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19105358.ab 22/6

"Sedan i helgen är en 24-årig kvinna häktad misstänkt för mordet. En jämnårig man är också häktad, på den lägre misstankegraden, misstänkt för skyddande av brottsling. (JN)

Den 24-åriga man (JA), som inledningsvis anhölls misstänkt för medhjälp till mord, släpptes i helgen.

– Formellt är han fortfarande misstänkt, men misstankarna är lägre än tidigare. Vi arbetar för fullt med att utreda huruvida han ska avskrivas helt eller om misstankarna ska stärkas igen, säger Nylén. "

Bevisen mot JA är inte tillräckligt starka för att hålla honom häktad men misstanken kvarstår alt kommer att avskrivas helt, beroende på vad utredningen ger.
Citera
2014-06-24, 12:14
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, och det kan vara så att JH faktiskt gått iland med detta på egen hand.

Med en liknande kärra som teknikerna har och kroppsdelarna inslagna i papper så borde JH kunnat flytta kroppen ganska säkert. Om det dessutom var planerat att göra något mer med kroppen i närheten av Nybetong kanske hon lämnade kärran med paket som den var.

Det är ju tveksamt att man packar upp en styckad kropp för att lägga den i naturen om inte planen är att djuren skall äta av kadavret.
Citera
2014-06-24, 12:17
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Med en liknande kärra som teknikerna har och kroppsdelarna inslagna i papper så borde JH kunnat flytta kroppen ganska säkert. Om det dessutom var planerat att göra något mer med kroppen i närheten av Nybetong kanske hon lämnade kärran med paket som den var.

Det är ju tveksamt att man packar upp en styckad kropp för att lägga den i naturen om inte planen är att djuren skall äta av kadavret.

Jag gissar att hon planerade att gräva ned paketen med kroppsdelarna i men hann inte göra det av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in