Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-24, 10:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Vi vet ju inte ens hur lång tid det handlar om. JA kanske åkte till jobbet innan kl 7, JH kanske kom dit runt 7:30... Sen har hon i så fall haft hela JA:s arbetsdag på sig. Skulle kunna vara så!
Paketen innehöll nog större saker, om du tänker på hur stora de faktiskt var.

Det var någon i tråden som ansåg att vad JA jobbar med är ointressant, jag hävdade motsatsen. Nu ser ni själva varför det vore bra att veta vad JA arbetar med och var. Blir svårt att bilda sig en uppfattning om var och när han sannolikt befann sig på en viss plats. Det gör det omöjligt att bilda sig en uppfattning om vilket tidsutrymme GM hade att spela med.
Citera
2014-06-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kanske offrets väska, skor, andra lösa tillhörigheter. Utredarnas utrustning? Tror inte på en styckning i någon annans lägenhet på så kort tid.

Många paket för tillhörigheter. Utredarnas prylar borde förvaras bättre tycker jag, lådor, askar, kassetter eller liknande.
Ska jag gissa blir det åt det otrevligare hållet.
Citera
2014-06-24, 10:08
Medlem
reemkas avatar
Citat:
larm kommer in 21.30, då är kroppen säkerligen dumpad. Mordet har skett efter att JA lämnat lägenheten, förmodligen under dagen/em. JH har inte med sig styckningsverktyg, utan ska efter mordet hämta utrustning för styckning o väskor för bortforsling till lghten. Efter styckning ska delarna paketeras o forslas ut. Sen ska lght o ev trapphus städas, sen ska kroppen dumpas - och allt detta görs i ett chockat tillstånd. Nja.
Ja det låter inte klokt, men jag kan inte se att risken för upptäckt skulle bli särskilt mycket mindre om de nu var två personer.
Huvva, nu tycker jag de får börja berätta hur allt har gått till. Det är onekligen jäkligt svårt att förstå sig på.
Citera
2014-06-24, 10:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
larm kommer in 21.30, då är kroppen säkerligen dumpad. Mordet har skett efter att JA lämnat lägenheten, förmodligen under dagen/em. JH har inte med sig styckningsverktyg, utan ska efter mordet hämta utrustning för styckning o väskor för bortforsling till lghten. Efter styckning ska delarna paketeras o forslas ut. Sen ska lght o ev trapphus städas, sen ska kroppen dumpas - och allt detta görs i ett chockat tillstånd. Nja.

Hur vet vi att JA lämnade lägenheten, vi vet ju inte ens om han hade en anledning till det, t ex. ett jobb att sköta. Backa några steg och börja om med de fakta som ligger på bordet är mitt förslag.
Citera
2014-06-24, 10:10
Medlem
SandraTheKs avatar
Alltså jag har hängt med aktivt i tråden sedan start, men dessa paket ni nämner, vart kommer det ifrån? Finns dem på bild eller har någon pmat om dem? Jag har totalt missat det!
Citera
2014-06-24, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Det där med bråk skrik och och att det lät som att de slog ner väggar, har du inte blandat ihop det med det som hände i Örebro på midsommaraftonsnatten, det som sedan visade sig inte handla om mord alls?

Det kanske var Örebro - Såg det på nyheterna !
Men hur kan detta ha skett utan att grannarna till JA ,s lgh reagerat ?
Hur som helst så ska det bli mycket intressant och läsa FUP
Citera
2014-06-24, 10:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Alltså jag har hängt med aktivt i tråden sedan start, men dessa paket ni nämner, vart kommer det ifrån? Finns dem på bild eller har någon pmat om dem? Jag har totalt missat det!

Aftonbladets film från fyndplatsen, poliser rullar en vagn med några papperspaket på.
Citera
2014-06-24, 10:13
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Aftonbladets film från fyndplatsen, poliser rullar en vagn med några papperspaket på.

Okej, har inte sett den, tack för svar.
Citera
2014-06-24, 10:21
Medlem
http://tinypic.com/r/2nlgsix/8

Bild på de omtalade paketen.
Citera
2014-06-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur vet vi att JA lämnade lägenheten, vi vet ju inte ens om han hade en anledning till det, t ex. ett jobb att sköta. Backa några steg och börja om med de fakta som ligger på bordet är mitt förslag.

Det måste ju finnas någon anledning till att JA är misstänkt för medhjälp till mord. Om han var på jobbet så borde han ha alibi, såvida det inte skedde i nära anslutning till att han lämnat lägenheten. Hur exakt kan tidpunkt för död bestämmas i ett fall där kroppen hittas inom 24 h? Någon som vet när LL säkert senast var i livet?
Citera
2014-06-24, 10:37
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Det kanske var Örebro - Såg det på nyheterna !
Men hur kan detta ha skett utan att grannarna till JA ,s lgh reagerat ?
Hur som helst så ska det bli mycket intressant och läsa FUP
Ja jag fattar inte heller, det måste ju ha skrikits...?
Håller med, den här FUP:n vill man läsa.
Citera
2014-06-24, 10:37
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
http://tinypic.com/r/2nlgsix/8

Bild på de omtalade paketen.
Finns också en kort filmsnutt när teknikerna ses plocka ner utrustning o lasta vagnen med den. Jag är rätt säker på att en människokropp inte skulle lastas på samma kärra som teknikernas utrustning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in