2014-06-24, 08:56
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcaHandlare
jodå.. Den funkar. Visning Torsdag 26 Juni. Ska du slå till? Verkar vara svårt att kränga stöldgods.

Kan man, eller får man verkligen sälja sin fastighet medans man sitter häktad?

Asg nej verkligen inte. Tycker inte om Onsala. Sen så är det skitvägar med mycket trafik under vissa tider på dygnet.
Dessutom är huset för litet för mig. Hade varit mer intresserad om Gåsevadholms slott hade varit till salu
Kan se att ingen har bott i huset under 2013 då en större renovering verkar ha skett. Alla vitvaror verkar också ha bytts ut. Knarkpengar som finansierat kalaset kanske?
Notera särskilt det höga planket gentemot ena grannfastigheten. Fult som fan men bra om man vill slippa insyn

Alltså jag vet inte exakt hur det funkar. Men jag har hört om andra som suttit häktade att dom sålt av både bilar, båtar, fastigheter och andra saker under häktningstiden. Så det är nog inte helt omöjligt så länge inte domstolen begärt kvarstad på fastigheten vilket dom inte verkar ha gjort i det här fallet.
Senast redigerad av Dirty.Harry 2014-06-24 kl. 09:00.
Citera
2014-06-29, 00:54
Medlem
IcaHandlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entysknegerjude
Enligt ryktet på byn så blir det rättegång nu i sommar juni/juli någongång.
sedan är det sjukt att man har råd med 3-4 hästar på bara soc, får nog bli ett samtal ner till nötterna där
fast när man horar runt och lagrar knark verkar det funka

Är det någon som har koll på när rättegången ska hållas?
Citera
2014-07-18, 11:34
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Göteborgs tingsrätt dömer mannen till sju års fängelse för grovt narkotikabrott. En annan man dömdes till tre års fängelse efter att ha haft ett kilo amfetamin och dessutom dömdes fyra andra män till kortare fängelsestraff eller skyddstillsyn.

http://www.expressen.se/gt/sex-perso...or-knarkgomma/
Citera
2014-07-18, 12:37
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
http://www.expressen.se/gt/sex-perso...or-knarkgomma/

Tackar Det blev som väntat ganska så långa fängelsestraff. Särskilt för huvudmannen. Men så var det en hel del knark också. Då blir det några år på kåken igen då.
Citera
2014-08-03, 23:35
Medlem
StraightToHails avatar
Finns något målsnummer?
Citera
2014-08-05, 16:47
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Finns något målsnummer?

I domen kanske

http://www.fildirekt.se/dl/1407332939.pdf
Citera
2014-08-06, 00:20
Medlem
IcaHandlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Asg nej verkligen inte. Tycker inte om Onsala. Sen så är det skitvägar med mycket trafik under vissa tider på dygnet.
Dessutom är huset för litet för mig. Hade varit mer intresserad om Gåsevadholms slott hade varit till salu
Kan se att ingen har bott i huset under 2013 då en större renovering verkar ha skett. Alla vitvaror verkar också ha bytts ut. Knarkpengar som finansierat kalaset kanske?
Notera särskilt det höga planket gentemot ena grannfastigheten. Fult som fan men bra om man vill slippa insyn

Alltså jag vet inte exakt hur det funkar. Men jag har hört om andra som suttit häktade att dom sålt av både bilar, båtar, fastigheter och andra saker under häktningstiden. Så det är nog inte helt omöjligt så länge inte domstolen begärt kvarstad på fastigheten vilket dom inte verkar ha gjort i det här fallet.

Jaha, och nu ska kåken säljas igen.
Visning den 16 aug. Men enligt domen så är det ju kvarstad på hans egendom.
urklipp ur domen;

Med ändring av tidigare beslut förordnar tingsrätten om kvarstad på så mycket av Patrik
Borvanders egendom att en fordran på 1 163 400 kr kan antas bli täckt vid utmätning.
Beslutet om kvarstad ska bestå till och med en månad efter lagakraftvunnen dom.
Kvarstaden ska upphöra att gälla när denna tid gått till ända eller verkställighet av
domen dessförinnan skett.
Citera
2014-08-06, 00:57
Medlem
Venators avatar
Tack för domen! En del intressant läsning, inte minst utifrån vad som diskuterats i tråden tidigare.

Citat:
Li*a S*ndblad har från en okänd tidpunkt i oktober 2013 till den 13 november 2013 haft ett låst plåtskåp, till vilket hon förvarade nyckeln i sin bostad, uppställt i det stall på Björsgårdsvägen i Kungsbacka kommun där hon hade sina hästar.

Jag har försökt hitta Björsgårdsvägen på kartan i Kungsbacka kommun utan framgång. Någon som har koll på var det är?

Sedan får man nog säga att LS förefaller ha kommit undan på det berömda hittefåret... Inte "grov oaktsamhet" och då impliceras ju ändå någon form av oaktsamhet... Bland annat tejp med hennes DNA på förpackningarna med knark, men Borvander hävdar att det beror på att han hämtat förpackningsmaterialet i hennes bostad. Så i domen sammanfattas:

Citat:
Det finns således ett flertal mycket besvärande omständigheter för Lis* Sundbl*d.
[…]
De besvärande omständigheterna har förklarats på olika sätt som inte helt kan lämnas utan avseende. Det framgår heller inte direkt av spaning eller den omfattande avlyssningen i de delar det presenterats vid tingsrätten att Li*a Sund*lad måste ha känt till narkotikan eller på annat sätt haft uppsåt till narkotikabrottslighet. Inte heller kan hon anses ha förvarat eller befattat sig med narkotikan av grov oaktsamhet. Åtalet mot henne ska ogillas.

Sedan blir jag lite nyfiken på vad det är för ett ställe som avses med Lövkojan (se nedan)? Är det någon som sitter på FUP som har koll på det?

Citat:
Patrik Borvander och Luis Graciani-Garcia åkte den 5 november 2013 i Patrik Borvanders bil till en plats, Lövkojan, varefter Luis Graciani-Garcia hade ryggsäcken. Hemlig rumsavlyssning som företagits i Patrik Borvanders bil har gett vid handen att Luis Graciani-Garcia redovisat pengar till Patrik Borvander.

Farbror blå har i alla fall gjort ett grundligt arbete; de visste vad för gynnare de hade att göra med. Hemlig avlysning i bilar mm. Myndigheterna kan när de vill.
Senast redigerad av Venator 2014-08-06 kl. 01:00.
Citera
2014-08-06, 21:50
Medlem
IcaHandlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Tack för domen! En del intressant läsning, inte minst utifrån vad som diskuterats i tråden tidigare.

Jag har försökt hitta Björsgårdsvägen på kartan i Kungsbacka kommun utan framgång. Någon som har koll på var det är?

Sedan får man nog säga att LS förefaller ha kommit undan på det berömda hittefåret... Inte "grov oaktsamhet" och då impliceras ju ändå någon form av oaktsamhet... Bland annat tejp med hennes DNA på förpackningarna med knark, men Borvander hävdar att det beror på att han hämtat förpackningsmaterialet i hennes bostad. Så i domen sammanfattas:

Sedan blir jag lite nyfiken på vad det är för ett ställe som avses med Lövkojan (se nedan)? Är det någon som sitter på FUP som har koll på det?

Farbror blå har i alla fall gjort ett grundligt arbete; de visste vad för gynnare de hade att göra med. Hemlig avlysning i bilar mm. Myndigheterna kan när de vill.

Skulle gissa på att de menar Björsagårdsvägen som inte ligger långt från Lisas lägenhet.
Lövkojan gissar jag på att det avser Lövkojan som är en koloniförening i Lövgärdet i Göteborg. Var det inte någon av Patriks kumpaner som bodde i angeredsområdet?
Citera
2014-08-06, 22:21
Medlem
Venators avatar
Citat:
Skulle gissa på att de menar Björsagårdsvägen som inte ligger långt från Lisas lägenhet.
Lövkojan gissar jag på att det avser Lövkojan som är en koloniförening i Lövgärdet i Göteborg. Var det inte någon av Patriks kumpaner som bodde i angeredsområdet?

Aha, tack!
Citera
2014-08-08, 16:07
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Är det någon som sitter på FUP som har koll på det?

http://minfil.org/h3Z7fdb8bf/B14240-13.pdf

FUP!
Citera
2014-08-09, 01:46
Medlem
bluetramps avatar
Citat:

Rätt...Thyrén är från Angered: https://www.facebook.com/magnus.thyren?fref=ts

Sorgligt, trodde han kommit på fötter. Han kände Borvander sedan länge, som är uppväxt i Kärra. Ingen gubbe man leker med denne Borvander.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in