• 1
  • 2
2014-01-14, 23:33
Medlem
[Raderat pga regel 1.02. /Moderator]

Inklistrat från SR, fanns även på Expressen.
Senast redigerad av Schlesien 2014-01-15 kl. 12:32. Anledning: Raderat pga regel 1.02. /Moderator
Citera
2014-01-14, 23:41
Medlem
Otems avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5756087

Citat:
Utredningen kring ett stort beslag med narkotika i Kungsbacka kan pågå
ända fram till sommaren. Hittills har två personer, en kvinna och en man,
blivit häktade.

Citat:
Det var i mitten av november som polisen gjorde ett tillslag mot Gåsevadsholms
slott och hittade narkotika värda flera miljoner kronor. Fyrahundra tusen kronor
i kontanter hittades också i en av de två misstänktas bil.

Jag bor i Kungsbacka, men jag har ingen aning om vilka dessa kan vara. Har åkt
förbi slottet väldigt många gånger och känner till det väl, det var som fan! Inte
varje dag det är narkotikatillslag på olika slott!

Skulle kunna forska lite mer i detta faktiskt.
Senast redigerad av Otem 2014-01-14 kl. 23:43.
Citera
2014-01-14, 23:45
Medlem
Är inte heller helt säker på vem det kan vara, har hängt en del i kba så vissa vet man väl om.. Trodde dock inte det var i denna klassen. Låter ju helt otroligt? men det bor väl inte många hyresgäster på/bredvid slottet?
Citera
2014-01-15, 12:33
Moderator
Schlesiens avatar
Ny rubrik

Utgången rubrik:
Knark för miljoner i kungsbacka!

/ Moderator
Citera
2014-01-15, 16:56
Medlem
heysanns avatar
det som står i pressen stämmer inte.
det hittades i en ekonomibyggnad bredvid slottet, hyresgästen i fråga bor inte där utan hyr bara, paret kommer ifrån södra delarna av sverige och håller inte till i Kungsbacka
Citera
2014-01-15, 17:16
Medlem
Håller dom inte till i kungsbacka. den va rolig med tanke på att kvinnan som sitter häktad har ett antal ungar som bor i kungsbacka
Citera
2014-01-16, 00:33
Medlem
Vem var den häktade kvinnan då? nån känd kba profil eller?
Citera
2014-01-16, 01:43
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heysann
det hittades i en ekonomibyggnad bredvid slottet, hyresgästen i fråga bor inte där utan hyr bara, paret kommer ifrån södra delarna av sverige och håller inte till i Kungsbacka

Vet du vilken ekonomibyggnad? Jag har varit och fotat runt slottet några gånger med en god vän som jagade där, men det är flera år sedan. Där finns flertal stall, men där är väl full aktivitet med en massa hästfolk, så det är nog ingen bra knarkgömma. Där finns en kvarn jag har för mig var rätt risig, och mitt emot den på andra sidan vägen en villa precis vid ån som verkar läcker (förvaltarbostad?). Sedan något stort trähus där det bor folk och det huset är möjligen uppdelat i lägenheter - kanske gammalt statarhus? På andra sidan vägen några bodar och så längre bort mot Fjärås finns en mycket stor ladugård, samt någon någon sorts bostad för lantbrukselever om jag inte minns fel!? Därbakom i en sänka ytterligare ekonomibyggnader. Av kartan på hitta.se att döma verkar den stora ladan och resten av de byggnaderna kallas Rolfsåker. Det måste ju dessutom finnas en hel del torp och annat som hör till godset och som hyrs ut - kan ju vara något sådant torp det gäller?
Citera
2014-01-16, 02:01
Medlem
heysanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entysknegerjude
Håller dom inte till i kungsbacka. den va rolig med tanke på att kvinnan som sitter häktad har ett antal ungar som bor i kungsbacka

Jasså? Med hänsyn till det så bör man kanske inte sitta och spekulera som någon annan löjlig Flashback utredare.

Kvinnan i fråga har ändå inte med knarket att göra och är som sagt ingen känd profil. Mannen är
heller inte från Kungsbacka
Citera
2014-01-16, 04:30
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vet du vilken ekonomibyggnad? Jag har varit och fotat runt slottet några gånger med en god vän som jagade där, men det är flera år sedan. Där finns flertal stall, men där är väl full aktivitet med en massa hästfolk, så det är nog ingen bra knarkgömma. Där finns en kvarn jag har för mig var rätt risig, och mitt emot den på andra sidan vägen en villa precis vid ån som verkar läcker (förvaltarbostad?). Sedan något stort trähus där det bor folk och det huset är möjligen uppdelat i lägenheter - kanske gammalt statarhus? På andra sidan vägen några bodar och så längre bort mot Fjärås finns en mycket stor ladugård, samt någon någon sorts bostad för lantbrukselever om jag inte minns fel!? Därbakom i en sänka ytterligare ekonomibyggnader. Av kartan på hitta.se att döma verkar den stora ladan och resten av de byggnaderna kallas Rolfsåker. Det måste ju dessutom finnas en hel del torp och annat som hör till godset och som hyrs ut - kan ju vara något sådant torp det gäller?

Som du skriver så ligger det ett stort rött trähus alldeles vid bron på andra sidan ån. Där finns det några hyreslägenheter. I så fall kan det vara där polisen gjort tillslag.

Läser man artikeln så låter det ju som att dom misstänkta bott på själva slottet eller i varje fall gömt knark där vilket verkar otroligt. Dom hyr nog inte ut slottet till privatpersoner längre. Minns jag rätt så ägs/ägdes slottet av släkten Silfverschiöld.

Vilka är dessa personer?
Citera
2014-01-16, 04:33
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heysann

Låter mer rimligt. Verkar lite korkat att gömma knark där - mkt folk i rörelse med tanke på vägen utanför. Ligger väl ett ridgymnasium där också osv.
Citera
2014-01-16, 05:22
Medlem
wishyouwereheres avatar
lokalblaskan
http://norrahalland.se/stort-knarkbe...adholms-slott/
dem ska skriva mer på fredag i morrn

inte friherren själv va? han e väl prins?
http://www.expressen.se/gt/friherren-hogg-ner-skogen/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in