Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 00:01
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx
Det troligaste när det gäller fyndet av kroppen bör väl ändå vara att någon person noterat verksamhet i grustaget och sett bilnummret, därefter tippsat polisen. Kroppen ska vara illa tilltygad, det räcker med ett par träffar med stekpannan för att en polis ska tycka det. Jonna har lastat hästar och foder i trailer många gånger, att släpa in en kropp i densamma klarar hon nog själv.
Japp, håller med här. JH alt JH+JN iakttas när kroppen dumpas, bilnr noteras av vittnet. Polisen kallas ut, hittar kroppen, spårar bilnr o griper JH o JN i hemmet före midnatt. Om JA dras in pga att han själv ringer polisen på morgonen eller pga att JH berättar var brottet begåtts låter jag vara osagt, bägge sätten är möjliga.
Citera
2014-06-24, 00:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kanske han larmat att hon varit saknad och JH själv ringt och berättat var kvarlevorna fanns? Så dem kanske misstänkt vem det kan vara dem hittat?

Jag tycker att om man dumpar en kropp som JH (och eller någon annan) gjort och OM den nu är styckad så borde eventuell börs (som tjejer oftast har i väskan) inte finnas på platsen och därmed inget id-kort.

Hur visste polisen så snabbt vem det varit dem hittat eftersom dem även kunde göra gripanden så snabbt?

Tror inte polisen åkte och grep Jonna med orden "vi vet att du mördat någon men vi vet inte vem det är".

Det fetade säger en hel del om hur det har gått till tycker jag. JH, JA eller JN har ringt och tipsat polisen, såvida det inte är så att JH har gråtit ut för någon annan än de nämnda, vem skulle det isf kunna vara?
Citera
2014-06-24, 00:03
Medlem
Har idag pratat med en som säger sig veta att JH har vid flera tillfällen varit hotfull mot LL både verbalt, sms och via dator, finns dessa meddelanden kvar så ligger nog JH risigt till om dessa kan kopplas till det som hon gjort. Jag har ju själv inte sett det så kan inte intyga att det stämmer dock.
Citera
2014-06-24, 00:05
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Har idag pratat med en som säger sig veta att JH har vid flera tillfällen varit hotfull mot LL både verbalt, sms och via dator, finns dessa meddelanden kvar så ligger nog JH risigt till om dessa kan kopplas till det som hon gjort. Jag har ju själv inte sett det så kan inte intyga att det stämmer dock.
Tycker jag låter väldigt trovärdigt, vet du varför?

Edit: inte otroligt att LL berättat för kompisar om dessa hot, t ex JA. Kan vara mot den bakgrunden JA oroade sig för LL när han fick kännedom om att en ung kvinna hittats mördad(om nu detta är sant).
Senast redigerad av Zurfarn08 2014-06-24 kl. 00:09.
Citera
2014-06-24, 00:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Edit: inte otroligt att LL berättat för kompisar om dessa hot, t ex JA. Kan vara mot den bakgrunden JA oroade sig för LL när han fick kännedom om att en ung kvinna hittats mördad(om nu detta är sant).

Beroende på vad som har stått i de påstådda hoten så kan JH fällas för mord. Har hon uttryckligen mordhotat LL så ligger hon pyrt till. Snyftisen om misshandel och vållande till annans död bleknar bort.
Citera
2014-06-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har fått besked från Örebro TR.

Häktningsframställan - JH: https://anonfiles.com/file/a3f17950ffbb270af378a509b8017688
Häktningsframställan - JN: https://anonfiles.com/file/33c780b120ee7781312725edb438d0a4

Tack! Nåt ska du också vara bra för

OnT: Det har spekulerats ifall JN hjälpte till med styckningen, men då hade det väl varit brott mot griftefriden och inte bara skyddande.
Citera
2014-06-24, 00:20
Medlem
Citat:

Nej jag vet inte varför, men det är nog inte så otroligt att det har med svartsjuka som det har pratats om från början här i stan, JH är svartsjuk på att LL och JA fortfarande är vänner och sedan hittar hon LL i JA:s lägenhet, mord har ju skett för mindre förr.
Citera
2014-06-24, 00:25
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Tack! Nåt ska du också vara bra för

OnT: Det har spekulerats ifall JN hjälpte till med styckningen, men då hade det väl varit brott mot griftefriden och inte bara skyddande.
OM det nu öht skett någon styckning... Jag tvivlar trots ABs upprepningar, tror kroppen var sargad av misshandel men inte styckad. Men imorgon får vi kanske klarhet.
Citera
2014-06-24, 00:27
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Nej jag vet inte varför, men det är nog inte så otroligt att det har med svartsjuka som det har pratats om från början här i stan, JH är svartsjuk på att LL och JA fortfarande är vänner och sedan hittar hon LL i JA:s lägenhet, mord har ju skett för mindre förr.
varför kopplas JH ihop med JA, är det bekräftat att de haft ett förhållande?
Citera
2014-06-24, 00:33
Medlem
Citat:
OM det nu öht skett någon styckning... Jag tvivlar trots ABs upprepningar, tror kroppen var sargad av misshandel men inte styckad. Men imorgon får vi kanske klarhet.

Ja precis. Jag menar om han på nåt sätt hjälpt henne aktivt att göra sig med kroppen antingen genom att stycka, eller förflytta eller dumpa. Då hade det nog blivit brott mot griftefriden.

Undrar vad det hade blivit för rubricering om han bara försåg henne med bil eller annat transportmedel men inte rört kroppen i övrigt.
Citera
2014-06-24, 00:34
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Beroende på vad som har stått i de påstådda hoten så kan JH fällas för mord. Har hon uttryckligen mordhotat LL så ligger hon pyrt till. Snyftisen om misshandel och vållande till annans död bleknar bort.
Beror ju på tillvägagångssätt också, många kan ju hota men få gör slag i saken. Kan ju vara en impulshandling ändå, även om hon hotat innan. Men inte förbättrar hon sina odds...
Citera
2014-06-24, 00:36
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Ja precis. Jag menar om han på nåt sätt hjälpt henne aktivt att göra sig med kroppen antingen genom att stycka, eller förflytta eller dumpa. Då hade det nog blivit brott mot griftefriden.

Undrar vad det hade blivit för rubricering om han bara försåg henne med bil eller annat transportmedel men inte rört kroppen i övrigt.
är det så? Jag läste att även hjälp att röja undan kroppen kan rubricerad som skyddande av brottsling, men jag är ingen expert på detta.

edit: femte inlägget i denna tråd (FB) Skyddande av brottsling
Senast redigerad av Zurfarn08 2014-06-24 kl. 00:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in