2014-02-03, 21:18
Medlem
Helvete vilken tråd!
läst hela tråden och på 48timmar har jag nu slukat 10burkar makrill ! Uttrycket det knullar i mun har aldrig passat bättre än när man avnjuter en Makrills macka.

Favoriten är, Makrill, Wasa sport+, Majonäs, Hackad rödlök, peppar,salt och aromat.
Citera
2014-02-04, 00:51
Medlem
Var tvungen att äta en burk efter att ha läst tråden. Makrill i tomatsås. Helt underbart gott!
Citera
2014-02-05, 11:32
Medlem
Gosifs avatar
Makrillröra.

Koka upp makaroner. Snabb lr vanliga. Fullkorn blir du mest mätt på.

Häll i en burk med makrill i kastrullen. Inte den runda burken, ack så äcklig.

Häll sedan i lite vatten i burken så du får det sista av smaken från burken ner i kastrullen.

Häll sedan i lite vitpeppar, sen blandar du runt med en sked.

Så gott! Smakar godast med ett glas mjölk till.
Citera
2014-02-06, 04:11
Medlem
Just ätit tre st mackor med makrill och funderar på tre till. mmm makrill.
Citera
2014-02-06, 18:18
Medlem
T51-Bs avatar
Älskar också makrill i tomatsås. Sorgligt nog är det bannlyst från hemmet då övriga familjemedlemmar avskyr lukten, brukar få gå ut på altanen och äta!
Citera
2014-02-07, 14:59
Medlem
Formsvackas avatar
Synd att det ska vara så innihillivitte dyrt bara.. En burk är ju typ en stor tugga!
Citera
2014-04-05, 21:16
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Synd att det ska vara så innihillivitte dyrt bara.. En burk är ju typ en stor tugga!
Jo det är verkligen ingen speciellt prisvärd matvara. Jag betalar 2 € för en burk som innehåller 110 g varav 66 g makrill.

Men gott är det. På bröd är ju en klassiker men det godaste är ändå att äta med gaffel direkt ur burken då man dricker en kall öl till. Munorgasm i ordets rätta bemärkelse!
Citera
2014-06-22, 13:25
Medlem
1.1s avatar
Dyrt?

Tre konservburkar makrill av ICA:s märke kostar under 30 kronor. Då får man i sig ca 40 gram protein och en massa nyttiga fetter. Tre burkar om dagen kan man gott och väl leva på. Resterande proteinintag kan man få från växtriket och spannmål.

Jag ska börja leva på makrill. Enkelt, gott, nyttigt och billigt.
Citera
2014-06-22, 15:59
Medlem
Makrill är guds gåva till mänskligheten.

Jag brukar rosta fyra lingongrova, låta de svalna lite och sen brer jag på bregott. Smöret ska liksom bara smälta en aning. Sen lägger jag fram hushållspapper på köksbänken och öppnar makrillburken till tre fjärdedelar, då slipper man eventuellt stänk. Sen är det bara att trycka ut makrillen på två av mackorna, salta, peppra och sedan lägga de andra två mackorna överst. När man har mackorna dubbelt upplever jag det som lättare att äta utan att slabba. Man får dessutom rejält med makrill på mackorna.

Sen sköljer jag ur burken och trycker ner pappret jag hade på "operationsbordet" i burken och trycker in locket som jag inte riktigt tog av. På så sätt håller man lukten stången ett tag!
Citera
2014-06-24, 00:17
Bannlyst
Abbas mästarmakrill i tomatsås är den tveklöst godaste, behöver inte ens tillsätta kryddor bara rakt ner på knäckemackan. Ligger just nu och avnjuter det på surdegsknäcke med lite skivad scharlottenlök. Det fullkomligger knullar i munnen. Sältan är perfekt i såsen, smakar inte ens i närheten utav eldorados äckliga variant. Kommer köpa upp mig på fler burkar av denna kulinariska sensation

de har lagt ner omsorg på denna produkt, som kommer i förpackningar om två burkar. Rekommenderar samtliga finsmakare att pröva denna då den skiljer sig markant ifrån konkurrenternas slafs.
Senast redigerad av wilhelm-keitel 2014-06-24 kl. 00:32.
Citera
2014-06-24, 09:10
Medlem
nonentityno1s avatar
Helsike vad snålvattnet började flöda!! Blir till att testa Lidls idag.

Wasa knäckebröd. ett tunt lager majo, hårdkokt skivat ägg, makrill och liiite finhackad rödlök på toppen.

All Hail the Makrill i tomatsås!!
Citera
2014-06-24, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonentityno1
Helsike vad snålvattnet började flöda!! Blir till att testa Lidls idag.

Wasa knäckebröd. ett tunt lager majo, hårdkokt skivat ägg, makrill och liiite finhackad rödlök på toppen.

All Hail the Makrill i tomatsås!!
Testa abbas mästar makrill istället, du kommer inte bli besviken jag lovar dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in