Citat:
Ursprungligen postat av
Framtidsoptimist
Källa på att det bodde väldigt många svenskar i förorter förut och inte nu? Vad är väldigt många (hur många personer?) och vem är svensk enligt dig? Stockholms innerstads befolkning har knappt förändras senaste hundra åren så hur går det ihop med ditt påstående? Har svenskarna i Stockholms förorter dött bort eller utvandrat? Hade de flyttat till innerstan borde vi ha sett en stor befolkningsökning i innerstan.
Amen herre jesus. Vet du att det fanns en tid då Sverige hade knappt någon med invandrarbakgrund i landet? Varför vill du ha en källa på detta?
Här läs på när de byggdes
http://sv.wikipedia.org/wiki/Miljonprogrammet
Och sen googla hur många invandrare som bodde i Sverige vid denna tidpunkt sen tar du 1+1 så får du ditt svar.
Ditt inlägg är så dumt så jag vet inte om jag borde svara på det ens. Nej de har inte flyttat till innerstan och därmed ingen befolkningsboom men efterfrågan på lägenheter där har ökat, förstår du skillnaden eller spelar du bara dum?
Edit: Till och med i min hemstad Malmö så var det en majoritet svenskar på Rosengård när det stod färdigt.