2013-12-22, 09:19
Medlem
Disco.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Vad heter dom nya då?

Airees.

för att växla mellan originalet/ expansionen så trycker du på knappen längst upp där det står "play hd edition/the forgotten" går smidigt.

http://ageofforgottenempires.wikia.c...gotten_Empires

lite info om expansionen.
Senast redigerad av Disco. 2013-12-22 kl. 09:23.
Citera
2013-12-22, 09:32
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.
för att växla mellan originalet/ expansionen så trycker du på knappen längst upp där det står "play hd edition/the forgotten" går smidigt.

http://ageofforgottenempires.wikia.c...gotten_Empires

lite info om expansionen.

Vart är knappen någonstans? Hittar den inte.

Airees.
Citera
2013-12-22, 09:47
Medlem
Disco.s avatar
Citat:
Vart är knappen någonstans? Hittar den inte.

Airees.

http://imgur.com/sOFkyrE där, toppen av menybilden när man startat spelet
Citera
2013-12-22, 11:00
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.
http://imgur.com/sOFkyrE där, toppen av menybilden när man startat spelet

oooh, inne i själva spelet, jag trodde det var i Steam-programmet. Tack så mycket för din hjälp!

Airees.
Citera
2013-12-23, 12:01
Medlem
Aireess avatar
Är det någon som vill köra mot mig i Age of Empires 2 HD: The forgotten? Jag har aldrig kört mot andra förut, endast mot datorn, och mot min farsa, och det har jag gjort i typ 5 år, så skulle vara kul att köra mot andra. Skicka ett PM!

Airees.
Citera
2013-12-25, 13:11
Medlem
Citat:
Är det någon som vill köra mot mig i Age of Empires 2 HD: The forgotten? Jag har aldrig kört mot andra förut, endast mot datorn, och mot min farsa, och det har jag gjort i typ 5 år, så skulle vara kul att köra mot andra. Skicka ett PM!

Airees.

Visst, jag köpte precis spelet på steam. Inte spelat AoE2 på säkert 2 år och är antadligen superkass, men känner endå till grunderna etc. Nickar karamellkungen500 på steam
Citera
2014-01-22, 22:15
Medlem
kaffelattes avatar
Nån som vet om det går att spela det online på osx mavericks?? Spela mot datorn börjar bli lite trött..
Har the forgotten som jag spelar genom wineskin.
Har testat att köra lokalt nätverk men man blir kickad när man creatar ett game.
Så man borde kanske kunna komma runt det via att spela online.?
Citera
2014-05-27, 14:37
Medlem
HasseBanans avatar
Hade aldrig spelat Age of Empires 2 innan, men nu fan är jag frälst! De enda faktorerna som jag tycker suger med spelet är att det 1. Inte går att fortsätta spela efter att man vunnit, 2. Att det inte finns fler folkslag att välja mellan och 3. Att utvecklingen slutar vid tiden då man börjar producera kanon-enheter. AOE 2 hade kunnat bli lika populärt som Civilization om man kunnat spela fram till nutiden och om det fanns fler folkslag att välja på.
Citera
2014-06-09, 00:01
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Hade aldrig spelat Age of Empires 2 innan, men nu fan är jag frälst! De enda faktorerna som jag tycker suger med spelet är att det 1. Inte går att fortsätta spela efter att man vunnit, 2. Att det inte finns fler folkslag att välja mellan och 3. Att utvecklingen slutar vid tiden då man börjar producera kanon-enheter. AOE 2 hade kunnat bli lika populärt som Civilization om man kunnat spela fram till nutiden och om det fanns fler folkslag att välja på.

Vill du spela till nutid finns ju spel som Rise of Nations eller Empire Earth (är ju fan typ framtid)

charmen i AoE är ju att enheterna inte förändras mer än att de blir starkare. Hästar blir inte tanks, katapulter blir lite howitzers, spjutkastare får inga maskingevär etc....

Med expansion finns det väl ändå 21 civilisationer, är ju inte jättelite i min mening. Alla är dessutom våldsamt olika varann när man spelar på lite högre nivå vilket gör att det är omöjligt att lära sig bemästra alla lika bra.
Citera
2014-06-23, 21:26
Medlem
Köpte detta underbara spel på steamrean för ett par dagar sedan och söker nu folk att spela med eller mot, kan väl inte säga att jag är duktig på det men visst har man ett par timmar i ryggen, hade varit roligt att spela med folk och teama ihop mot andra online, skicka ett PM för mer info!
Citera
2014-06-23, 21:29
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Köpte detta underbara spel på steamrean för ett par dagar sedan och söker nu folk att spela med eller mot, kan väl inte säga att jag är duktig på det men visst har man ett par timmar i ryggen, hade varit roligt att spela med folk och teama ihop mot andra online, skicka ett PM för mer info!

Steamrea? Var? Även för Mac?
Citera
2014-06-30, 08:26
Medlem
flashgrenades avatar
Sommarlov. Regn. Game on?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem