2014-06-23, 13:41
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeDoo
jäklar vad ni fajtas..

jag tycker sedan är snyggast, (sportigast) gillar inte stora bilar, och ser inte behovet av storleken om man är ensamstående.
Spel mot öppet mål, men jag är en snäll människa. Anser du sedanen vara snyggare/sportigare än en coupé?
Citera
2014-06-23, 13:47
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
jäklar vad ni fajtas..

jag tycker sedan är snyggast, (sportigast) gillar inte stora bilar, tycker helt enkelt dom ser klumpiga ut och ser inte behovet av storleken om man är ensamstående.

Därför skaffar man sig en småbil! Sedan är i mina ögon varken eller. Är du ensam är en liten smidig bil perfekt och behöver man större finns det ingen anledning att inte välja kombi.
Citera
2014-06-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Anser du sedanen vara snyggare/sportigare än en coupé?

det spelar ju lite in på vilken modell..

men överlag tycker jag nog att coupe ger ett sportigare intryck. förutom vissa modeller där jag tycker sedanen är sportigare
Citera
2014-06-23, 13:56
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Därför skaffar man sig en småbil! Sedan är i mina ögon varken eller. Är du ensam är en liten smidig bil perfekt och behöver man större finns det ingen anledning att inte välja kombi.
Håller med, en sedanbil är varken eller.

Citat:
det spelar ju lite in på vilken modell..

men överlag tycker jag nog att coupe ger ett sportigare intryck. förutom vissa modeller där jag tycker sedanen är sportigare
Ok, min fråga var ganska korkat formulerad, tänkte mest generellt där jag tycker coupén vinner mot både sedan (givetvis) samt mot många kombibilar. Men beror så klart på vilken modell.
Senast redigerad av carlpetersen73 2014-06-23 kl. 14:00.
Citera
2014-06-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme

precis, en sedan är varken eller!

Den är varken för liten eller för stor, men gillar man (som jag själv) motorstarkare modeller och vill ha krocksäkerhet samt lite komfort på köpet köper man inte en ''småbil'', inte jag iallafall. men billiga är dom, och fula. speciellt ford ka

japp, självklart väljer man kombi om man behöver en större bil en sedan.

Citat:
Håller med, en sedanbil är varken eller.

tänkte mest generellt där jag tycker coupén vinner mot både sedan (givetvis) samt mot många kombibilar. Men beror så klart på vilken modell.

jo precis , finns snygga bilar i alla klasser.

men sedan och efter det coupe är det som gäller för mig , om man får välja
Senast redigerad av WeeDoo 2014-06-23 kl. 14:32.
Citera
2014-06-23, 16:50
Medlem
zorb89s avatar
Summan blev alltså att det kanske inte är så konstigt att vissa väljer sedan eller något annat framför din kombi

Inte läst tråden men 23sidor....
Citera
2014-06-23, 16:53
Medlem
Adam211s avatar
Om jag skulle köpa ny bil idag så skulle det aldrig bli en kombi. Hellre en sedan som har stort utrymme än en kombi alla dagar i veckan.
Citera
2014-06-23, 17:11
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Summan blev alltså att det kanske inte är så konstigt att vissa väljer sedan eller något annat framför din kombi

Inte läst tråden men 23sidor....
Jag vet inte vad summan av kardemumman blev, men allra enklast hade det ju helt klart varit om alla hållit med mig Och för mig är det fortfarande lika konstigt.
Citera
2014-06-23, 18:39
Medlem
Det hela är ganska enkelt: Svenskar har kombi och utlänningar har sedan. Kolla i trafiken så kommer ni se att det stämmer !
Citera
2014-06-23, 19:23
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Jag vet inte vad summan av kardemumman blev, men allra enklast hade det ju helt klart varit om alla hållit med mig Och för mig är det fortfarande lika konstigt.
Ja det är faktiskt sant men det hade inte varit bra för din ekonomi då efterfrågan hade blivit en annan
Citera
2014-06-23, 19:38
Medlem
orvarens avatar
Skulle jag välja bil efter vad jag tycker är snyggt,så skulle jag inte åka 745..
Men kasta in vad skit som helst i,duger den bra till.

Hade jag råd,skulle jag troligtivs ha en 4x4 för att ha skoj i skogen med och dra saker,en liten två-sitsig att åka bana och så,en pickup,en skåpbil,en... osv

ALLT det gör inte 740in,men tillräckligt mycket för att det skulle bli en sådan.

Så jag gissar att behovet styr mer än utseendet (i de flesta fall iaf)

Finns Maybach i kombi? Nej! Varför? De som åker (inte kör!) dessa,har inget behov av att åka till Media-Giganten och asa hem en ny platt-TV,de får den hemkörd,troligtvis installerad också..

Har man en kombi,så fixar man det själv,både köra,bära och installera.
Citera
2014-06-23, 19:39
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Ja det är faktiskt sant men det hade inte varit bra för din ekonomi då efterfrågan hade blivit en annan
Kanske, men bilar är inte ekonomi, bilar är passion. En bra bil är den som ger dig dagens andra morgonstånd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in