Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-23, 13:10
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Vad ska man tro egentligen, när tidningarna skriver styckmord. Men som sagt de kanske bara rapar efter vad någon annan skrivit. Tycker dock att journalister borde ifrågasätta sådan info, om inte för de anhörigas skull.

http://www.hoglandsnytt.se/styckmordet-vetlandakvinnan-erkanner-brott/

Som sagt skulle det knappast få stå oemotsagt, om det inte var sant. Det är ett alldeles för allvarligt brott för att man skulle låta en sån desinformation få passera. Poilsen vill ha lugn och ro i samhället.
Citera
2014-06-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Hakade upp mig på tidsangivelserna...

Förhör med JN 2014-06-19 kl 02:08
JN anhållen 2014-06-19 kl 04:43

JH anhållen 2014-06-19 kl 04:50

Kan det i förhör med JN framkommit uppgifter som styrker misstanken med anhållan som påföljd?

Häktningsframställan - JH: https://anonfiles.com/file/a3f17950f...78a509b8017688
Häktningsframställan - JN: https://anonfiles.com/file/33c780b12...2725edb438d0a4

Med risk för att låta helt efterbliven så undrar jag hur man öppnar filerna? Har försökt & försökt utan framgång? :/
Citera
2014-06-23, 13:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Med risk för att låta helt efterbliven så undrar jag hur man öppnar filerna? Har försökt & försökt utan framgång? :/
Jag är lika efterbliven som du. Pröva de här istället: (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Citera
2014-06-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a

Blev nåt vajsing med länkarna, Quarrels länk funkar fint
Citera
2014-06-23, 13:25
Medlem
Troians avatar
PM-uppgifter. Har inte själv hängt med i tråden sedan innan midsommar, så det kanske redan är känt:

- JA är den som är frisläppt.
- JA har haft ett på/av-förhållande med både LL och JH.
- JA ville egentligen inte ha någon av dem.
- LL och JH såg på varandra som konkurrenter.
- LL var en bra människa.
- Någon "J" har ett gemensamt barn med JH.

Edit: Missade en negation.
Senast redigerad av Troian 2014-06-23 kl. 13:51.
Citera
2014-06-23, 13:30
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
PM-uppgifter. Har inte själv hängt med i tråden sedan innan midsommar, så det kanske redan är känt:

- JA ville egentligen ha någon av dem.

Menar du INTE ha någon av dom?
Citera
2014-06-23, 13:31
Medlem
[quote=Troian|

[/QUOTE]

En mening med mycket stort innehåll ... det kan inte säjas mycket tydligare än så .. det är så sorgligt
Citera
2014-06-23, 13:33
Medlem
FruGondols avatar
På en löpsedel har alltid styckmord en kolossal dragningskraft på allmänheten.

Inom press och polis gick ett flertal anställda på semester från och med midsommarafton (20/6).

Kan denna styckning visa sig vara en tidningsanka. Vad tror Hamilkar?

Edit: Polisen har varken bekräftat eller dementerat, vilket är fruktansvärt – om det visar sig
icke vara ett styckmord.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-23 kl. 14:25.
Citera
2014-06-23, 13:37
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi67
En mening med mycket stort innehåll ... det kan inte säjas mycket tydligare än så .. det är så sorgligt

Ja, jag får inte uppfattningen av att LL skulle varit en kaxig tjej som omskrivits här i tråden. Hennes bilder/kommentarer, både på fb och Instagram visar på en helt vardaglig och go tjej utan attityder. Citaten hon lagt ut är ju faktiskt inte skrivna av henne. Glimten i ögat hade hon dock och sådant kan driva vissa till vansinne, som i detta fall.

Det är för sorgligt alltsamman..
Citera
2014-06-23, 13:37
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Nej, jag vet inte mer än du. Jag tror dock inte på olyckliga vikarier och annat trams. Polisen skulle knappast låta tidningarna skriva styckmord annars. Man skulle dementera för att inte skapa oro i samhället. Polisen har även sådana uppgifter. Dessutom anger ju tidningarna polisen som källa. Vi får nog dessvärre lita på den informationen.
Jag har också varit inne på det av exakt samma anledning du anger, men fortfarande förstår jag inte varför polisen är så förtegna i det här fallet när de var väldigt snabba med att gå ut med "styckmord" i fallet VB i Boden. Någon i tråden menade att de går ut med den information som kan vara till gagn för utredningen men det får jag inte heller ihop just när man jämför dessa två fall. Och det kan förstås bero på att jag inte är polis och insatt i hur de resonerar som sagt...
Citera
2014-06-23, 13:40
Medlem
Fiolins avatar
Citat:

JH har barn? Hur vet du det?
Citera
2014-06-23, 13:45
Medlem
reemkas avatar
Citat:

Punkt nr 3...?
Och sista punkten, har JH ett barn nu plötsligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in