Citat:
Ursprungligen postat av
carlpetersen73
Jag vet inte vad du är ute efter, diskutera eller märka ord? Att de flesta tjänstebilar är kombi, det behöver du inte berätta för mig, den biten trodde jag vi var överens om, men som vanligt läser du bara det du själv vill. Om jag skriver att kombin ofta väljs bort, eller att den väljs bort ibland, är inget du behöver vikta allt för hårt. Den stora massan som väljer kombi är ändå så stor, men kombin väljs bort (ibland, ofta, vid tillfällen - välj det ord som passar dig bäst) då det är svårt att räkna hem vissa bilar under 7,5 basbelopp. Valet kan stå mellan automat, skinn eller kombi - en måste bort. Ibland blir det kombin som får stryka på foten.
Märka ord? Det handlar om att du, som så många andra tomtar, svamlar och ändrar dina texter hej vilt. Det är iofs ett vanligt beteende hos dom som bara gissar men inte vet.
Det är stor skillnad på ofta och ibland. Besök gärna språkforumet eftersom dina språkkunskaper behöver förbättras.
Hur kan dom flesta välja en kombi när dom flesta (enligt dig) ofta väljer bort kombi? Du menar att om dom flesta väljer att sitta i kassan på Ica så är det ändå så att dom flesta väljer bort det!! Eller att dom flesta som äter filmjölk oftast väljer bort filmjölk och istället äter gröt?
Du har målat in dig i ett hörn och du har gjort det därför att filtreringsfunktionen, som hos dom flesta normalt finns mellan hjärnan och tungan (i det här fallet fingrarna), saknas hos dig. Kvantitet istället för kvalité. Skriva utan att tänka.
"Hoppsan, skrev jag
ofta förut? Ojdå, nu blandar jag visst ihop det! Då skriver vi
ibland den här gången, det är nog ingen som märker någon skillnad!"
Nåja, när färgen torkat så tar du ett stort steg och glider ut ur den här tråden utan att skämma ut dig mer. Har du tur så glömmer vi dina bravader om några veckor. Starta gärna fler "Så här tycker jag"-trådar men ge dig inte in i några diskussioner om fakta.
EDIT...
Citat:
Ursprungligen postat av
carlpetersen73
Intressant att din fru väljer BMW som företagsbil, men du menade nog tjänstebil.
Det är fint av dig att du engagerar dig i min familjs bilinnehav. Jag är dock fast förvissad om att både jag och min fru är mer insatta i vårt bilinnehav än du är. När det gäller BMWs koncept för företagsbilar så har det några väldigt tydliga beröringspunkter med tjänsetbilskonceptet, inte minst när det gäller lansering av prisbild och konkurrensförmåner.
Det här innebär att du lärt dig något nytt!
Därmed så tror jag att den här delen av diskussionen är avslutad.