Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 23:04
Medlem
mcJOckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Nej alltså...MGM är misstänkt gärningsman (väl???). Vill inte kalla honom för GM (gärningsmannen) innan det är klart att han har gjort något.

Då är jag med. Läser tråden om Askersundsmordet, där verkar MGM betyda medgärningsman.
Citera
2014-06-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcJOcke
Då är jag med. Läser tråden om Askersundsmordet, där verkar MGM betyda medgärningsman.

Nej, det betyder misstänkt gärningsman.
Folk använder både GM och MGM så här innan domen.
Citera
2014-06-23, 00:05
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffigarosamoln
Är väl skuggan från dörren? Jag ser då ingen fläck??

Haha det stora mörka är ju en dörrmatta, men där finns en fläck nästan längs ned på bilden dock.

OnT: Verkar vara en väldigt skum historia detta, magkänslan säger mig att MGM inte är GM i detta fallet. Men otroligt trist, hon verkade vara en riktigt jordnära person om man titta igenom hennes blogg.
Citera
2014-06-23, 00:15
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04
http://na.se/nyheter/orebro/1.2535991-emil-falskt-anklagad-for-tonarsmord Tack vare några tankspridda nötter som tyckte det var kul att leka detektiv och polis, samt tro att dom minsann vet exakt vem som begick detta fruktansvärda dåd vart en kille i Huskvarna på felaktiga grunder anklagad för mordet. Han hängdes ut bla här inne och på Facebook så vitt jag vet, pga. några idioter inte kunde hålla tangentfingrarna i styr.
Hoppas ni nötter som namngav killen är stolta, såna här rykten kan vara svåra att skaka av sig då tyvärr en stor del av befolkningen tror blint på exakt allting och vad alla säger utan någon som helst efterforskning, samt sprider det vidare likt en löpeld på bla. sociala medier.
Otroligt duktigt av den/dom person/erna som är ansvarig för detta, verkligen.

Instämmer totalt. Oftast är det runt sommaren som helt oskyldiga hängs ut i stora lass, och det kan ha att göra med att amatördetektiverna är framme. Man bör se upp med att kasta fram olika namn bara för att de finns i samma område, det är polisens jobb. Man läser inte till socionom år 2 om man nu tenderar att ha en bra slutledningsförmåga, så låt oss alla slippa se mer av detta. Till Emil kan jag bara säga att det försvinner i mängden ganska så snabbt även om skadan redan är skedd.
Citera
2014-06-23, 00:26
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
Instämmer totalt. Oftast är det runt sommaren som helt oskyldiga hängs ut i stora lass, och det kan ha att göra med att amatördetektiverna är framme. Man bör se upp med att kasta fram olika namn bara för att de finns i samma område, det är polisens jobb. Man läser inte till socionom år 2 om man nu tenderar att ha en bra slutledningsförmåga, så låt oss alla slippa se mer av detta. Till Emil kan jag bara säga att det försvinner i mängden ganska så snabbt även om skadan redan är skedd.

Exakt. Låt polisen sköta sitt jobb och låt folket hjälpa till när det behövs och efterlyses.
Citera
2014-06-23, 00:55
Medlem
Sgt.Blands avatar
Expressen har lagt upp en ny artikel med lite nytt i.
http://www.expressen.se/nyheter/polisens-spar-horde-skrik/
Citera
2014-06-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Expressen har lagt upp en ny artikel med lite nytt i.
http://www.expressen.se/nyheter/polisens-spar-horde-skrik/
Enligt en restaurangägare som Expressen har varit i kontakt med ska de båda dock ha varit tillsammans tidigare under dagen när de åt lunch ihop.
– De var stammisar och åt här ofta, säger restaurangägaren.

Skumt att hennes vänner då sagt att de inte hade nån aning vem killen var?
Citera
2014-06-23, 01:16
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Enligt en restaurangägare som Expressen har varit i kontakt med ska de båda dock ha varit tillsammans tidigare under dagen när de åt lunch ihop.

Sitter också och tänker på detta, visst är det skumt? Förstår dock inte varför vännerna skulle hålla tyst om det?
Citera
2014-06-23, 01:36
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Sitter också och tänker på detta, visst är det skumt? Förstår dock inte varför vännerna skulle hålla tyst om det?
Låter mycket märkligt. Eller så ser hen till att få sina 15 minuter i rampljuset på detta sätt?
Citera
2014-06-23, 01:45
Medlem
*ndreas f*rsberg , han som är misstänkt har stängt ner sitt fb konto
Citera
2014-06-23, 01:47
Medlem
TacoHejAnderss avatar
En teori är ju att BO och MGM hade en hemlig relation (sexuell?). Därav att ingen av BO vänner visste om vem MGM var.
Citera
2014-06-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene

Jag misstänker att vännerna sagt att de inte vet vem det är som polisen plockat in, och inte att de inte vet vem AF är..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in