Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 12:22
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
http://na.se/nyheter/orebro/1.2535991-emil-falskt-anklagad-for-tonarsmordet

Samma sak med serievåldtäktsmannen i Örebro, även då blev först en oskyldig uthängd på Flashback.

http://na.se/nyheter/orebro/1.978725-bjorn-oskyldigt-utpekad-som-valdtaktsman
Citera
2014-06-22, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, jag är också allvarligt bekymrad att Flashback håller på att kapas av folk som vill få sin rasistiska världsbild bekräftad. Jag håller visserligen med om att överrepresentationen av våldsbrott bland första och andra generationens invandrare är ett allvarligt samhällsproblem som öppet måste diskuteras. Men denna överrepresentation kan troligtvis förklaras med socioekonomiska och kulturella orsaker och individuella orsaker som psykologiska trauman etc. Det finns inget som tyder på att invandrare skulle ha gener som predisponerar för våldsbrott. Sluta därför med dessa infantila och rasistiska diskussioner. Flashback är en verklig tillgång för demokratin. Vi ska vara rädda om dess fortlevnad och ska använda det med respekt för individen. Forumet får inte kapas för att sprida xenofobiska och rent rasistiska idéer. Varje människa är en individ som har rätt att bara bedömas utifrån sina handlingar!

OM ett brott verkligen är begånget, vilket inte är klarlagt, och om AF som pekats ut i tråden verkligen är rätt person så beror det alltså INTE på hans hudfärg eller att han har en mamma från Gambia!

Man ska dessutom vara försiktig med sina spekulationer. Det är inte klarlagt att ett brott är begånget. Det enda som är klarlagt är att en ung kvinna hastigt avlidit vilket är oerhört tragiskt för hennes familj och hennes vänner. Kanske flickan fick en hjärnblödning på grund av ett medfött aneurysm i hjärnan, killen försöker med CPR, ropar på hjälp och bankar i panik på granndörrarna innan han larmar ambulans. Kanske har hon dessutom fått yttre skador när hon föll ihop och under upplivningsförsöken. Om en kille är ensam med en tjej som hastigt och oförklarligt avlider är det naturligt att polisen griper denne som misstänkt för mord/dråp innan obduktionen är klar. Jag säger inte att detta är den mest troliga förklaringen men den är inte omöjlig med de fakta som vi i nuläget har.
Det är ju tvärt om Ni kommer in och vill till alla medel hålla kvar att alla är lika oavsett hur många tjejer som blir mördade. Ni är farliga för Sverige. Ni har många tjejer på ert samvete med ert oförstånd.
Citera
2014-06-22, 12:25
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
Fast GM flydde ju inte från fönstret. Han var kvar i lägenheten till polis/ambulans kom.

Misstänkgt GM ja, inte nödvändigtvis ´samma sak som verkligen GM.
Citera
2014-06-22, 12:26
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Vet inte vilken källa du har, men det har inte framkommit att någon mer var på plats (i lägenheten) ännu i tråden vad jag vet. Däremot sökte polisen efter 5-8 personer som ska ha funnits på gatan utanför, men de behöver inte ha något alls med incidenten att göra annat än att de råkade gå förbi.
Citat:
Enligt en person som känner både den mördade och den anklagade ska det senare på natten ha varit efterfest i lägenheten där kvinnan senare hittades mördad.
– Det var flera där, inte bara de två, säger han.
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19098096.ab

Aftonbladet säger något annat.
Citera
2014-06-22, 12:31
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Aftonbladet säger något annat.

Då har man ändrat det nyligen. Uppgifterna som gått ut i media säger emot varandra på flera håll, tro fan man blir förvirrad.
Citera
2014-06-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLothbrokk
Har ni öht något som styrker att det är han? Den första uthängda personen hade någon koppling till offret, denna gång är det bara trams.

Ge mig något konkret, mer än vad EN person har sagt (dvs enbart namn).

Som du kanske kan se i mitt inlägg så talar jag om "misstänkt i tråden" när jag talar om den första MGM ER. Detta betyder således inte att han var MGM för polisen, heller inte att jag trodde att han var MGM.

Vad gäller AF, så har det nu kommit fram en pixlad bild via Expressen som enkelt kan kopplas till just AF.
Kollar du mina tidigare inlägg i tråden, så har jag dock varit VÄLDIGT ifrågasättande till att AF skulle vara MGM. Just av den anledningen till att det tidigare endast florerade ett namn som någon hävde ur sig, och jag frågade flera ggr efter någonting mer som kunde binda AF till att vara MGM.
Citera
2014-06-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
"Två grannar i fastigheten berättar att de vaknade vid 02.30-tiden under natten mot midsommardagen av bråk från lägenheten där den döda kvinnan hittades. Innan de vaknade hade det varit lugnt i huset.
– Det var någon som ropade på hjälp och det var hårda smällar i väggen. Det gapades och skrek, säger en granne.
Han berättar att det bara hördes en röst – från en man."

VARFÖR RINGER MAN DÅ INTE POLISEN?????? Eller skaffar sig ballar att ringa på dörren?????

Vad fan är det för fel på Sverige och herr Sven-banan idag? Fega jävla svensson.

Vem har sagt att det var svenskar som var grannar och framför allt var de män alltså?

Om folk skulle ringa till polisen för allt skulle det faktiskt inte fungera heller. Det gapandes och skreks? Men bara från en person? Det är ju inte alls säkert att de hört rätt här eller är rätt citerade.
Citera
2014-06-22, 12:38
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Vem har sagt att det var svenskar som var grannar och framför allt var de män alltså?

Om folk skulle ringa till polisen för allt skulle det faktiskt inte fungera heller. Det gapandes och skreks? Men bara från en person? Det är ju inte alls säkert att de hört rätt här eller är rätt citerade.

Skriken kanske inte ens kommer ifrån den lägenheten. Det kanske var en annan granne som satt uppe och spelade dota och hamnade i ett lag fullt med ryssar. Vilket resulterade i skrik och senare ett tangentbord och en stol kastat i väggen.
Citera
2014-06-22, 12:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det var helt idiotiskt att hänga ut denna Emil utan någon som helst bevisning och det kanske är därför en del av oss inte heller trott på A som GM. Det är dock han som är anhållen. Och mer vet vi inte.
Att jämställa utpekandena av Em*l och Andre*s är dock dålig källkritik. För den som läste i tråden, var det uppenbart att Em*l var utpekad på idiotgrunder - att han var den ende kille i området som var född 1994, skit samma att han bodde i en helt annan lägenhet. Utpekandet av Andr*eas kom efter det att en annan postare hade meddelat att namnet nu var ute, och gjordes av en postare som varken hade uppvisat rasistiska tendenser eller tendenser till desinformationstrolleri tidigare. Namnet mottogs inte heller i sig med någon misstro. Det var först när en annan postare något senare råkade nämna att denne Andr*as var svart som Flashbacks antirasistbragad slog till och gjorde sitt värsta för att spamma sönder tråden med tjogtals meddelanden hur obekräftat det påståendet var, och att det säkert bara var rasistisk desinformation att han var den misstänkte.

Skillnaden i förhållningssätt mellan rasism och antirasism är ibland ganska liten...
Citera
2014-06-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Skriken kanske inte ens kommer ifrån den lägenheten. Det kanske var en annan granne som satt uppe och spelade dota och hamnade i ett lag fullt med ryssar. Vilket resulterade i skrik och senare ett tangentbord och en stol kastat i väggen.

Det är sant. Det finns inget att gå på alls mer än att mannen är anhållen och att vi förmodligen vet vem det är.

Det är ju möjligt att han har mördat henne men ett scenario där han hittat henne och rört i henne när hon var döende eller redan död finns ju också. Om han får panik och drar ut en kniv. Vet inte hur lätt det är för polisen att se skillnaden på detta. Han nekar ju. I och för sig inte ovanligt när man är skyldig heller.
Citera
2014-06-22, 12:51
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Tur att namnet på den riktiga GM har nu lyckats komma fram, så att vi slipper såna här rubriker i framtiden av medlemmar som bara hittar på namn utan som hellst sanning.

http://na.se/nyheter/orebro/1.2535991-emil-falskt-anklagad-for-tonarsmordet

Citat:
Vad kände du när du läste tråden?
- Det var både en rädsla och en ilska. Vem vet vad folk kan ta sig till om de tror att man är en mördare? De visste ju adress och allt.
Citera
2014-06-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Att jämställa utpekandena av Em*l och Andre*s är dock dålig källkritik. För den som läste i tråden, var det uppenbart att Em*l var utpekad på idiotgrunder - att han var den ende kille i området som var född 1994, skit samma att han bodde i en helt annan lägenhet. Utpekandet av Andr*eas kom efter det att en annan postare hade meddelat att namnet nu var ute, och gjordes av en postare som varken hade uppvisat rasistiska tendenser eller tendenser till desinformationstrolleri tidigare. Namnet mottogs inte heller i sig med någon misstro. Det var först när en annan postare något senare råkade nämna att denne Andr*as var svart som Flashbacks antirasistbragad slog till och gjorde sitt värsta för att spamma sönder tråden med tjogtals meddelanden hur obekräftat det påståendet var, och att det säkert bara var rasistisk desinformation att han var den misstänkte.

Skillnaden i förhållningssätt mellan rasism och antirasism är ibland ganska liten...

Det är svårt att veta bevisvärdet av påståendet ''namnet nu är ute'' och det är också svårt att blunda för rasismen här. Denna tråd har rensats ett antal gånger redan.

Jag tycker att detta misstänkta brott är något av en gåta. Jag känner inga av de inblandade men har fått ett intryck av att BO var en skötsam singeltjej. Samtidigt har det angetts i media att hon hade någon typ av förhållande med misstänkt GM. Ingen här verkar veta mer om detta förhållande. GM verkar också ha varit en skötsam och normal ung kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in