Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 22:08
Medlem
Fortfarande inte fått svar på VEM det var som larmade polisen. Var det MGM som ringde? Grannar?
Citera
2014-06-22, 22:12
Medlem
mcJOckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte oproffsigt av polisen att trampa i blod. Deras första prioritet är att kontrollera att ingen befinner sig i livsfara i lägenheten, inte att undvika att trampa i blod.

Om jag inte minns helt galet så gör alltid ambulanspersonal ett återupplivningsförsök. Kan bli rätt grisigt utav det. Kan inte svära på att de alltid gör det, men har personligen bevittnad det vid två tillfällen.
Citera
2014-06-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcJOcke
Om jag inte minns helt galet så gör alltid ambulanspersonal ett återupplivningsförsök. Kan bli rätt grisigt utav det. Kan inte svära på att de alltid gör det, men har personligen bevittnad det vid två tillfällen.

Enligt Expressen - länk i inlägg 579 - bars kroppen ut från lägenheten först kl. 10.20 på förmiddagen. Vilket är lite konstigt. Det finns inga uppgifter om att någon ambulans skulle ha kommit till brottsplatsen samtidigt med polisen. Så jag tror inte att några återupplivningsförsök gjordes.
Citera
2014-06-22, 22:33
Medlem
mcJOckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Enligt Expressen - länk i inlägg 579 - bars kroppen ut från lägenheten först kl. 10.20 på förmiddagen. Vilket är lite konstigt. Det finns inga uppgifter om att någon ambulans skulle ha kommit till brottsplatsen samtidigt med polisen. Så jag tror inte att några återupplivningsförsök gjordes.

Okej, Polisen kan ju också göra det iofs. Tyckte det figurerade bilder tidigt med ambulans på plats. Men jag kan minnas fel.
Citera
Medlem
Citat:
Har för mig att de också kör livlösa kroppar till sjukhuset och gör upplivningsförsök tills de kommer fram även om chansen är liten, med tanke på att kroppen fick ligga kvar i lägenheten så var det antagligen försent redan när de kom dit
Citera
Medlem
barnets avatar
Finns det några väl underbyggda indikationer på vem GM är? Och då menar jag indikationer med substans...inte stackars oskyldiga studenter..
Citera
2014-06-22, 22:40
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Har för mig att de också kör livlösa kroppar till sjukhuset och gör upplivningsförsök tills de kommer fram även om chansen är liten, med tanke på att kroppen fick ligga kvar i lägenheten så var det antagligen försent redan när de kom dit

Jag håller nog med nantale.
Om kroppen har legat så pass länge så är jag rätt så säker på att återupplivningsförsök inte görs. Kan ju vara så att viss likstelhet redan uppkommit då hon påträffas också och då är det absolut ingen panik att flytta kroppen utan då prioteras nog brottsplatsen, jag kanske är ute och cyklar..
Citera
2014-06-22, 22:56
Medlem
pointzeros avatar
Fråga!

1.Det har kommit info om att MGM befann sig på McDonalds och sen cyklat hem till BO men hur dags kom han dit någon som vet?

Polis larmades redan 02.30, alltså kan inte efterfesten pågått så länge (med tanke på att BO var ute på krogen)?
Så om hon blev mördad så måste MGM haft ett motiv att döda henne redan innan han kom dit.

2. Eller så ringde hon dit honom för hon kände sig dålig och var döende/död redan när han kom dit? Hans telefon dör och han kan ej ringa hjälp så han kastar möbler i lägenheten och skriker "hjälp".

3. Dessutom är spice något som använts av måååånga ungdomar, men har hört rykten om att det är väldigt farligt om man inte kan dosera...vilket dessa ungdomar nog inte kunde göra. Kan va det som är dödsorsaken.
Citera
2014-06-22, 22:59
Medlem
mcJOckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Fråga!

1.Det har kommit info om att MGM befann sig på McDonalds och sen cyklat hem till BO men hur dags kom han dit någon som vet?

Polis larmades redan 02.30, alltså kan inte efterfesten pågått så länge (med tanke på att BO var ute på krogen)?
Så om hon blev mördad så måste MGM haft ett motiv att döda henne redan innan han kom dit.

2. Eller så ringde hon dit honom för hon kände sig dålig och var döende/död redan när han kom dit? Hans telefon dör och han kan ej ringa hjälp så han kastar möbler i lägenheten och skriker "hjälp".

3. Dessutom är spice något som använts av måååånga ungdomar, men har hört rykten om att det är väldigt farligt om man inte kan dosera...vilket dessa ungdomar nog inte kunde göra. Kan va det som är dödsorsaken.

För att klargöra, rör det sig om två förövare? GM och MGM?
Citera
2014-06-22, 23:00
Medlem
Citat:

Nej, bara en.
Citera
2014-06-22, 23:00
Medlem
pointzeros avatar
Citat:

Nej alltså...MGM är misstänkt gärningsman (väl???). Vill inte kalla honom för GM (gärningsmannen) innan det är klart att han har gjort något.
Citera
2014-06-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Blod eller inte? Tydlig fläck i trapphuset iaf.

http://a.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=18e2caf3-464c-40de-a4ae-a85f7bfaf2f0&imageFormat=iPad912px-4x3

Då undrar jag bara varför dom skulle släpat MgM ditåt när trappen är direkt till vänster utanför aktuell lght. Tror fläcken funnits där sen tidigare.

EDIT: och tycker ansvariga för felaktigt utpekande i början av tråden ska redigera sina inlägg eller att moderator raderar alla inlägg med felaktiga utpekande av MGM. För säger som tidigare talare, kommer alltid finnas idioter som läser detta vid ett senare skede och tro att han som blev utpekad i början har gjort något han inte ens hAde en aning om hade hänt när några blockmongon här börja hänga ut.
Senast redigerad av wiiiiie 2014-06-22 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in