2014-06-22, 22:21
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Du är lost, inse att inlägget skulle ha varit kvar från början och att raderingen var felaktig, vad den censuren beror på kan ansvarig moderator svara på själv, vem det nu var. Samma person kan även återställa inlägget som en gest att även den sämste kan ha fel.

Det är knappast klarlagt att inlägget skulle ha varit kvar från början alls. DU vill att det ska vara så, men sörru lille vän, här i livet får man inte alltid som man vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
I övrigt har jag redan påtalat din teknik när det gäller att debattera, se ovanom eller läs i spoliera om du inte har huvud att minnas eller hitta inlägget.

Vad du anser om min debatteknik och skrivförmåga intresserar mig... Tja... Ja... INTE ALLS.
2014-06-23, 00:01
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Här är ju ett stort problem du har, du kräver att andra ska erkänna sina fel och brister men verkar själv inte kunna inse att det finns andra uppfattningar och tolkningar och att du kanske inte alltid har rätt.
.
Vad är det du skriver? Inlägget går inte att tolka på annat sätt .
Förstå att inlägget är ett svar till ett annat inlägg.Är moderatorn förståndshandikappad? För det är precis det ni argumenterar för!
2014-06-23, 00:01
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
När det kommer till censur måste TS själv avgöra vilka inlägg han anser sig bör offentliggöras för att synliggöra censuren han varit utsatt för.Det är fortfarande censuren som diskuteras här och inlägget som offentliggordes visar att medlemmen censurerats.
Nej, då bör samtliga inlägg visas så man får en klar bild.
2014-06-23, 00:05
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nej, då bör samtliga inlägg visas så man får en klar bild.
Det är verkligen babbel! Vi är ute efter censur och det inlägget räcker för att visa att det förekommer.
Det är upp till IR5 och peka ut censuren men nu var det faktiskt jag som vittnade om det jag hade sett.
2014-06-23, 00:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det är admin som försvarar moderatorns subjektiva åtgärder,inte jag!
Objektivt sett,hittar vi utländska terrorister på bilderna och ingenting OT.
Meningen var att vi skulle få ge synpunkter?

Censur,glasklart!
Nu har du cyklat i diket. Det är alltså inte okej att samtliga medlemmar får se vad som raderats utan det är censur?
2014-06-23, 00:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det är verkligen babbel! Vi är ute efter censur och det inlägget räcker för att visa att det förekommer.
Det är upp till IR5 och peka ut censuren men nu var det faktiskt jag som vittnade om det jag hade sett.
Vilka är "vi"? Om IR5 menar att h*n är utsatt för censur är ett enda inlägg inget att komma med? Det är därför jag menar att det vore intressant för samtliga i den här tråden att få se de övriga inläggen och därigenom bilda sin egen uppfattning.
2014-06-23, 00:23
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vilka är "vi"? Om IR5 menar att h*n är utsatt för censur är ett enda inlägg inget att komma med? Det är därför jag menar att det vore intressant för samtliga i den här tråden att få se de övriga inläggen och därigenom bilda sin egen uppfattning.
"Vi" är alla som deltar i diskussionen.Se rubriken längst upp på sidan! Det står censur, vi försöker reda ut saker och inte mörklägga saker.
2014-06-23, 00:31
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Vad är det du skriver? Inlägget går inte att tolka på annat sätt .
Förstå att inlägget är ett svar till ett annat inlägg.Är moderatorn förståndshandikappad? För det är precis det ni argumenterar för!

Det är ju precis det här jag menar. Vid åtskilliga tillfällen har det förklarats för dig hur man kan tolka det, varför det inte är skrivet på ett bra vis och hur man enkelt kan se det som OT. Jag vet inte om jag nödvändigtvis håller med om raderingen av det specifika inlägget, men det vore ju av intresse att få se de andra två som har diskuterats. Man kan alltid ha olika uppfattningar, det här är ingen objektiv fråga.
2014-06-23, 00:34
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
"Vi" är alla som deltar i diskussionen.Se rubriken längst upp på sidan! Det står censur, vi försöker reda ut saker och inte mörklägga saker.

Nej. Du förklarar gång efter annan att den enda sanning som bör gälla år den som gör dig nöjd. Det är vad du gör.

Nu är det dock så att man i det verkliga, icke söndercurlade, livet ibland får finna sig i att vissa regler och rättelinjer gäller oavsett vad man tycker om dem. Överlag verkar du ha väldigt svårt att greppa det faktum att det är admin, i egenskap av "forumägare" som i slutänden avgör vad som är okej här, och inte du eller någon "muhammedan" vilken som helst.

För att ytterligare klargöra: FB är ingen absolut demokrati. Som medlem har man rätt att göra sin röst hörd, men får också finna sig i det regelverk som styr diskussionsverksamheten här på FB.

Underligt nog verkar du ännu, efter 20 sidors diskussion, inte ha greppat att just det faktum att du får fortsätta att svamla här är en slående motsats till det du påstår förekommer på FB. Jag gissar på att du aldrig kommer så långt heller.
2014-06-23, 09:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Fantastiskt roligt att vi - som försöker mörklägga saker - uppmanar IR5 att vi ska få publicera de inlägg som h*n menar har censurerats, men att h*n uppenbarligen inte vill det...
2014-06-23, 10:15
Medlem
ChristianXs avatar
Jag - och det är då min helt personliga, ickeflashbackanknutna åsikt - kan ju bara konstatera att det bland ett par hundra tusen aktiva användare alltid kommer finnas en handfull som ständigt håller igång ett par konspirationstrådar här i detta delforumet. Det mals på sida efter sida med svepande anklagelser om att moderatorer håller varandra om ryggen, att det finns en dold agenda osv.

Trots detta så har ingen - noll, zip, nada - av de ca 350 moderatorerna som passerat genom åren reagerat på detta. Inte heller tycks speciellt många av alla dessa användare ha sett den systematiska radering av vissa åsikter som påstås försigå.

Så nej, det är inte Illuminati, judarna, SÄPO, Frimurarna eller Bilderberggruppen som står bakom någon agenda utan det är endast Flashback och den enda agendan är att man ska få yttra vilka åsikter som helst under det publika regelverk som finns. Varken mer eller mindre.

Med det lämnar jag denna tråd och ägnar mig åt den konkreta och mer verklighetsanknutna kritik/frågor/synpunkter som också finns här i forumet och förtjänar sina svar, och inte att dränkas i detta ständiga foliehatteri.
2014-06-23, 11:33
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag - och det är då min helt personliga, ickeflashbackanknutna åsikt - kan ju bara konstatera att det bland ett par hundra tusen aktiva användare alltid kommer finnas en handfull som ständigt håller igång ett par konspirationstrådar här i detta delforumet. Det mals på sida efter sida med svepande anklagelser om att moderatorer håller varandra om ryggen, att det finns en dold agenda osv.

Trots detta så har ingen - noll, zip, nada - av de ca 350 moderatorerna som passerat genom åren reagerat på detta. Inte heller tycks speciellt många av alla dessa användare ha sett den systematiska radering av vissa åsikter som påstås försigå.

Så nej, det är inte Illuminati, judarna, SÄPO, Frimurarna eller Bilderberggruppen som står bakom någon agenda utan det är endast Flashback och den enda agendan är att man ska få yttra vilka åsikter som helst under det publika regelverk som finns. Varken mer eller mindre.

Med det lämnar jag denna tråd och ägnar mig åt den konkreta och mer verklighetsanknutna kritik/frågor/synpunkter som också finns här i forumet och förtjänar sina svar, och inte att dränkas i detta ständiga foliehatteri.
Min personliga uppfattning är att det inte är censur men att inlägget är slarvigt raderat då det i mina ögon absolut inte är offtopic eller raderingsvärt eftersom det är relevant för ämnet. Tråden behandlar trots allt olika aspekter i Syrien-konflikten och inlägget som visats tillför ett mervärde till tråden genom att belysa hur bland annat legosoldater åker dit för att spä på konflikten. Misstaget användaren gjorde var att hen inte namngav just den här legosoldaten, men det ska inte behövas heller då inlägget hade stått kvar om länkarna inte fanns med. Inlägget drar trots allt upp en väldigt intressant aspekt i konflikten.

Platsar inte inlägget i tråden borde det skapas en separat tråd där man kan diskutera legosoldater i Syrien-konflikten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in