Citat:
Ursprungligen postat av
Hestapo
Konspiarationsteorin som argument, står mer för den sidan som hävdar att det inte förekommer censur och dolda agendor, de flesta svarar inte ens på de insinuationerna. Hur mycket tid de olika moderatorerna har vet egentligen bara de själva liksom vad deras agenda är grundad på, så hur ska du eller någon annan användare kunna veta eller spekulera i varför någon skulle utnyttja sin ställning som moderator. Det vore kanske önskvärt med ett frågetecken här men det finns inget egentligt svar utan jag bara reflekterade över dina inledande meningar och dess mindre diskussionsvänliga argument.
Fast att det förekommer en viss censur är vi ju alla överens om men det handlar aldrig om censur på grund av ens åsikter, hade det varit så hade det ju varit fler som hade blivit drabbade, eller hur?
Citat:
Nu pang på rotmoset..
Radera inlägg är ett mycket effektivt vapen för att tysta någon debattör, tänk bara tanken om vi användare skulle kunna radera varandras inlägg. Hur många tror du då hade stannat kvar i debatterna, vilka diskussioner hade varit utvecklande och i vilken riktning?
Absolut men nu är det ju inte så att IR5 direkt är tystad utan han får diskutera bäst han vill så länge reglerna finns. Det är liksom bara ett fåtal raderade inlägg vi pratar om.
Citat:
Kom nu inte med det vanliga snacket om regelverk, personliga egenheter och allsköns floskler som argument till mitt inlägg, jag försöker bara uttrycka hur det kan kännas att bli censurerad.
Alltså, jag har ju också raderade inlägget i bagaget. Både jag och antagligen många av mina kollegor skriver till och från inlägg som anses raderingsvänliga så nog vet jag hur det känns att bli "censurerad". Dessutom har jag bara varit moderator i knappt halva min medlemstid.
Citat:
Den djä…. som kom på ordet mjukradera som synonym för egentlig censur borde för evigt gå med munkavle men så kanske redan är fallet. De som använder mjukradera som ett förmildrande ordalag för censur borde värdera ordets innebörd och imaginärt föreställa sig vad som egentligen sker när människor tystas för sina ordklädda tankars skull.
Fast nu är det ju en teknisk term och inget annat. Ett mjukraderat inlägg är inte raderat, det är bara dolt - det finns kvar i databasen. Men visst, om du föredrar ordet "dolt" så kan jag använda det istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Literal
3. IR5 är en muhammedan och ingen av er riskerar den behagliga sammanhållningen för hans skull.
Yeah, för han är ju enda muhammedanen på hela forumet.