2014-06-22, 19:04
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Nej det hade ingenting med saken att göra!
Att jag skulle vara trovärdig har ingenting med det publicerade inlägget att göra.

Vi diskuterar inte det publicerade inlägget som sådant. Det är och förblir vad det är.

Vi diskuterar DIN TOLKNING av det publicerade och sedermera raderade inlägget. I ljuset av den tolkningen så är det rätt jäkla aktuellt att du saknar trovärdighet.
2014-06-22, 19:13
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja rätt ska vara rätt, var nog att otydlig att det gällde tre specifika, ett som vi alla kan se nu och två andra. Men även om det är fler raderade och är svar på det inlägget du länkar till förändrar det inte min syn på det, det inlägget som varit på tapeten är svårbegripligt även i ljuset av det som den svarar på.

Hade förhållandet hade varit x antal kvar och 5200 raderade skulle det kunnat tyda på en unken moderatorkultur men nu är ju så inte fallat.
Nu vet jag inte vem som fått det till tre inlägg,bara påpekar!
2014-06-22, 19:23
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vi diskuterar inte det publicerade inlägget som sådant. Det är och förblir vad det är.

Vi diskuterar DIN TOLKNING av det publicerade och sedermera raderade inlägget. I ljuset av den tolkningen så är det rätt jäkla aktuellt att du saknar trovärdighet.
Inlägget kan inte tolkas på annat sätt än det som står i texten.
Det är inte en fråga om tolkning eftersom texten handlar om utländska soldater i Syrien.Hur tolkar du det?IR5 i en QaherF313 eller?
Senast redigerad av Literal 2014-06-22 kl. 19:38.
2014-06-22, 19:29
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Inlägge kan inte tolkas på annat sätt än det som står i texten.
Det är inte en fråga om tolkning eftersom texten handlar om utländska soldater i Syrien.Hur tolkar du det?IR5 i en QaherF313 eller?

Det är klart att inlägget kan tolkas på olika sätt. Du som är glad för att påpeka vad andra bör göra borde kanske ta en funderare över ordet tolkning och företeelsen "att tolka något".

Bara för att ett inlägg hjälpligt berör topic i en tråd så betyder det ingalunda att samma inlägg per automatik är värdigt att få stå kvar.
2014-06-22, 19:37
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Nu vet jag inte vem som fått det till tre inlägg,bara påpekar!

Det är mycket enkelt, det handlar om de försvunna inlägg som IR5 klagar på i den video som han gjort. Dessa är tre till antalet, och de som vi diskuterar här.

Problemet med liknande diskussioner är att de är "all over the place" och helt oöverblickbara.Så kan vi inte ha det. Nu fokuserar vi på de tre inlägg som den senaste rundan av klagomål gällde, och av dessa har vi fått visa användarna på ett. Detta är utan tvekan det minst OT av dessa inlägg, och Admin5 har ändå bedömt raderingen som i enlighet med regelverket.

Vad finns mer att diskutera?
2014-06-22, 19:45
Medlem
Literals avatar
Citat:
Det är klart att inlägget kan tolkas på olika sätt. Du som är glad för att påpeka vad andra bör göra borde kanske ta en funderare över ordet tolkning och företeelsen "att tolka något".

Bara för att ett inlägg hjälpligt berör topic i en tråd så betyder det ingalunda att samma inlägg per automatik är värdigt att få stå kvar.
Nej det går inte att tolka det på annat sätt.
Kan du det? Varsågod idiotförklara dig själv?
Dessutom var inlägget ett svar på ett annat, hahaha.Menar du att du tolkade det fel i hela sammanhanget?
Glöm det, ni håller ihop för att muhammedanen har rätt
2014-06-22, 19:53
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Nej det går inte att tolka det på annat sätt.

Jo, det går alltid att tolka på olika sätt. Det är just det som gör regeldiskussioner krångliga och diffusa.

Citat:
Kan du det? Varsågod idiotförklara dig själv?

Den biten står du så bra för vad gäller dig själv, att jag inte känner att jag har något att tillföra.

Citat:
Dessutom var inlägget ett svar på ett annat, hahaha.Menar du att du tolkade det fel i hela sammanhanget?

Eh... Så om du går in i bilforumet och skriver ett inlägg i en debatt som ser ut såhär:

"Volvos D5 motor har 5 cylindrar"

Och jag då svarar med

"Apjäkel, korv med mos är gott!"

Så betyder det per definition att mitt svar är On Topic, därför att jag "svarar" på det du skrivit? Ta dig samman.

Citat:
Glöm det, ni håller ihop för att muhammedanen har rätt

Återigen tolkning... Tolkningar, oh dessa tolkningar. Du tolkar det som att vi hänger ihop, för att du konsekvent vägrar att ta till dig informationen vi delger dig.
2014-06-22, 21:10
Medlem
Literals avatar
Citat:
Eh... Så om du går in i bilforumet och skriver ett inlägg i en debatt som ser ut såhär:

"Volvos D5 motor har 5 cylindrar"

Och jag då svarar med

"Apjäkel, korv med mos är gott!"

Så betyder det per definition att mitt svar är On Topic, därför att jag "svarar" på det du skrivit? Ta dig samman.
Vi kan ju alltid jämföra ditt exempel med inlägget. Så låt oss undersöka muhammedanens inlägg.
Hans svar är On Topic och relevant.Ir5 tillägger att media ger en annan bild av verkligheten.Något han kallar för ett maffiaspel med inblandade veteraner som finansieras.USA påbörjade ett farligt spel, och det är ju också en adekvat tolkning.Sen visar han också bilderna på utländska veteraner.

Hur tolkar du det?Apjäkel, korv med mos?
Det går inte!
Lägg av!!!LÄGG AV!
2014-06-22, 21:27
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är mycket enkelt, det handlar om de försvunna inlägg som IR5 klagar på i den video som han gjort. Dessa är tre till antalet, och de som vi diskuterar här.
IR5s film bevisar att moderatorn kommit undan utan att motivera sitt beslut.Det var svar på Lamehaters påstående.
Jag skrev bara vad jag såg hända när jag följde människan för drygt tre månader sedan.
2014-06-22, 22:06
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Vi kan ju alltid jämföra ditt exempel med inlägget. Så låt oss undersöka muhammedanens inlägg.

Men försök för tusan gubbar inse att jag inte vänder mig emot inlägget, utan mot din tolkning av inlägget som sådant, och skeendena kring inlägget. Jag tar inte ställning till huruvida det är OnT eller inte, och det går heller inte att utläsa av inlägget IR5 svarade på. Det enda sättet att veta det är att hänga med i tråden, med diverse moderatormeddelanden, trådtitel, vad som tidigare varnats för och raderats o.s.v.

Det du gör är att plocka ut IR5s inlägg och bedöma det inlägget som OnT baserat på inlägget som IR5 svarar på, vilket inte är hela historien.

Mitt exempel baserades på att du skrev följande:

"Dessutom var inlägget ett svar på ett annat, hahaha.Menar du att du tolkade det fel i hela sammanhanget?"

Och självklart är det så att ett inlägg inte per automatik blir regelmässigt eller ens OnT bara för att det är svar på ett annat inlägg, VILKET ALLTSÅ VAR DET JAG KOMMENTERADE.

Citat:
Hans svar är On Topic och relevant.Ir5 tillägger att media ger en annan bild av verkligheten.Något han kallar för ett maffiaspel med inblandade veteraner som finansieras.USA påbörjade ett farligt spel, och det är ju också en adekvat tolkning.Sen visar han också bilderna på utländska veteraner.

Hur tolkar du det?Apjäkel, korv med mos?
Det går inte!
Lägg av!!!LÄGG AV!

Se ovan.
2014-06-22, 22:17
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Men försök för tusan gubbar inse …
Se ovan.

Du är lost, inse att inlägget skulle ha varit kvar från början och att raderingen var felaktig, vad den censuren beror på kan ansvarig moderator svara på själv, vem det nu var. Samma person kan även återställa inlägget som en gest att även den sämste kan ha fel.

I övrigt har jag redan påtalat din teknik när det gäller att debattera, se ovanom eller läs i spoliera om du inte har huvud att minnas eller hitta inlägget.
2014-06-22, 22:20
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
IR5s film bevisar att moderatorn kommit undan utan att motivera sitt beslut.Det var svar på Lamehaters påstående.
Jag skrev bara vad jag såg hända när jag följde människan för drygt tre månader sedan.

Vi konstaterade för längesen att jag hade fel där, men diskussionen fortsatte tydligen kring det ändå. Att jag hade fel i frågan erkänner jag gärna, men jag tänkte nog mer på en situation där t.ex. en tråd diskuterar moderatorsåtgärder och inte så mycket på enstaka frågor i PM.

Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Du är lost, inse att inlägget skulle ha varit kvar från början och att raderingen var felaktig, vad den censuren beror på kan ansvarig moderator svara på själv, vem det nu var. Samma person kan även återställa inlägget som en gest att även den sämste kan ha fel.

I övrigt har jag redan påtalat din teknik när det gäller att debattera, se ovanom eller läs i spoliera om du inte har huvud att minnas eller hitta inlägget.

Här är ju ett stort problem du har, du kräver att andra ska erkänna sina fel och brister men verkar själv inte kunna inse att det finns andra uppfattningar och tolkningar och att du kanske inte alltid har rätt.

En undran av ren nyfikenhet - Vad är problemet med debattekniken? När det gäller t.ex. admin5's uttalande om det fåtal medlemmar som konstant gnäller i trådar så har han ju rätt, inte sant? Det är ju samma hög, inklusive du själv, som driver vidare frågor som borde ha avslutats för längesen.
Senast redigerad av lamehater 2014-06-22 kl. 22:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in