2014-06-22, 18:56
Bannlyst
Tack för snabba svar.

A:Fråga mig vad du vill.

B:Beskriv gärna mycket, mycket detaljerat hur du beter dig i rekryteringsprocessen så man slipper gissa. T.ex: [......], och så efter intervjun skickar jag ett tack-mail och skriver *innehåll*.

A: Aa asså mannen jag ba är fett aktiv asså aa lycka till tjo fråga på. jag citerar mig själv också.

Mod kan låsa tråd.

ps. menar inget illa, blir lite trött på efterblivenhet i vardagen.. Tack för att du hjälper, det uppskattas
Citera
2014-06-22, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spargris1
Tack för snabba svar.

A:Fråga mig vad du vill.

B:Beskriv gärna mycket, mycket detaljerat hur du beter dig i rekryteringsprocessen så man slipper gissa. T.ex: [......], och så efter intervjun skickar jag ett tack-mail och skriver *innehåll*.

A: Aa asså mannen jag ba är fett aktiv asså aa lycka till tjo fråga på. jag citerar mig själv också.

Mod kan låsa tråd.

ps. menar inget illa, blir lite trött på efterblivenhet i vardagen.. Tack för att du hjälper, det uppskattas

Nu handlade det specifikt om intervjuerna, eller hur?
Citera
2014-06-22, 19:03
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

LinkedIn är väl mest till för de med högskoleutbildning? Det är så jag förstått det i alla fall.

Det är väl mest till för folk i tjänstemannayrken i alla fall, det är kanske mindre intressant om man är hantverkare eller jobbar på golvet i industrin.
Citera
2014-06-22, 20:20
Medlem
Jaha? Vad var det för slags jobb? Att du ens har varit på 11 jobbintervjuer och sedan skryter om det på FB säger en hel del om dig..
Citera
2014-06-22, 20:27
Medlem
SaftMajas avatar
Varför har du bytt jobb 10 gånger inom McDonalds?
Citera
2014-06-22, 20:39
Medlem
spirdalas avatar
Oj vilken hjälte.

Denna person tror verkligen att det finns nått magiskt över personen.

Att tvingas söka 11 jobb måste väl vara ett misslyckande? Har du svårt att behålla ett jobb?
Citera
2014-06-22, 20:45
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adsorb
Jaha? Vad var det för slags jobb? Att du ens har varit på 11 jobbintervjuer och sedan skryter om det på FB säger en hel del om dig..

Antar att du inte har fått något jobb hittills, ta tillfället i akt och ta hjälp av TS istället, vem fan vill skryta anonymt?
Citera
2014-06-22, 20:49
Medlem
Askenars avatar
När du ringer upp chefen eller rekryteraren, hur hanterar du ett "vi är inte färdiga än" alt "vi har fullt upp och har inte gått igenom några handlingar". För det får jag alltid höra när jag försöker ta reda på hur det går med min ansökan.
Citera
2014-06-22, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Oj vilken hjälte.

Denna person tror verkligen att det finns nått magiskt över personen.

Att tvingas söka 11 jobb måste väl vara ett misslyckande? Har du svårt att behålla ett jobb?

Jag har redan berättat att jag tröttnar snabbt på arbetsuppgifterna som är repetitiva och går därför vidare, det är inte mitt problem om du har fastnat i ett enda jobb.
Citera
2014-06-22, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
När du ringer upp chefen eller rekryteraren, hur hanterar du ett "vi är inte färdiga än" alt "vi har fullt upp och har inte gått igenom några handlingar". För det får jag alltid höra när jag försöker ta reda på hur det går med min ansökan.

Du kan alltid fråga hurvida det är något som du kan förbättra på när det gäller din tidigare intervju, det innebär är att du är öppen för att förbättras och att feedback är något du uppskattar. Sedan beroende på din historik med intervjuaren så kan du även om du vill vara lite mer familjär, var inte rädd för att visa att du verkligen vill ha jobbet. Bara det är av rätt skäl du vill ha jobbet, dvs inte pga att du måste eller behöver pengar, även om det är det självklara valet.
Citera
2014-06-22, 21:15
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Jag har redan berättat att jag tröttnar snabbt på arbetsuppgifterna som är repetitiva och går därför vidare, det är inte mitt problem om du har fastnat i ett enda jobb.

Du går vidare till ett nytt jobb som är tråkigt? Ganska meningslöst va?

Måste tyvärr meddela att alla jobb är det till och från.
Senast redigerad av spirdala 2014-06-22 kl. 21:18.
Citera
2014-06-22, 21:21
Medlem
Kaustis avatar
Vad har du för jobb idag?

Vad är det för tjänster du sökt?

Vad har du i lön idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto