Citat:
Ursprungligen postat av
Kafferasten
Sanchez plus en massa cash låter ju på pappret som en skapligt bra deal för Liverpool men å andra sidan litar jag inte riktigt på klubben när dom har stålar att handla för. Vilka kommer man bränna dom 45 miljonerna på? Lallana, Bertrand och Caulker?
Precis, det låter bra på pappret, men jag skulle inte sälja Suarez för allt smör i både Småland om jag var Liverpool. Jag litar uppriktigt talat inte på deras förmåga att ersätta likvärdigt. Jag menar får man Sanchez och en striker för (45-50 miljoner) så är det såklart fantastiskt, men vilken striker skulle det vara?
Precis som du säger kommer man med all sannolikhet köpa in några jävla PL-spelare till överpris precis som vanligt. Sist Liverpool hade pengar mynnade det ju i det spektakulära fiaskot med Andy Carroll, som förmodligen kan vara Liverpools sämsta affär någonsin.
Citat:
Ursprungligen postat av
VanDenBerg
Carlos Vela kommer stanna i Real Sociedad, ska komma ett officiellt uttalande från Sociedad snart.
Arsenal ska ha haft rättigheten till att få 50% av summan som Real Sociedad säljer Vela för i framtiden, istället har nu Sociedad valt att betala Arsenal ca €15m för att ha 100% istället.
Rätt fina pengar till Arsenal med tanke på att killen redan var såld en gång innan. Och även fast det hade varit intressant att se honom i PL igen så vore det också en viss chansning.
Blir alltså varken Fabregas eller Vela, återstår att se hur Gunners planer denna sommar ser ut.
Jag är nöjd med det utfallet och att Arsenal för en gångs skull gör en bra säljaffär. Vi får marknadspris på Vela nu och en fin pengahög in på transferkontot för en spelare vi redan sålt. Jag litar inte helt på att Vela skulle prestera sådär våldsamt fantastiskt den här gången heller i Arsenal, utan det här var nog bäst för alla parter. Man bör således kunna ta in en duktig högerback (Aurier?), lösa en mittbacksreserv samt en målvaktsreserv mer eller mindre "gratis".