2014-06-22, 14:44
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Helt enormt bra deal av Liverpool om så nu är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Exakt. Alexis är en väldigt bra spelare och får man £45m i mellanskillnad borde Liverpool inte tveka.
Bara att instämma.
2014-06-22, 15:36
Medlem
waikikiis avatar
Delete
Senast redigerad av waikikii 2014-06-22 kl. 15:43.
2014-06-22, 15:36
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Esteban Cambiasso som inte fick förlängt kontrakt med Inter ryktas vara på väg till Totteham. Vad tror ni om det?
2014-06-22, 15:39
Medlem
Puckotts avatar
Liverpool bör göra allt för att behålla Suarez. Han är skillnaden mellan att utmana om titeln och att kanske komma top4. Det skulle vara dumt att tro att man skulle bli ett bättre lag utan honom. Sanchez får däremot gärna komma ändå
2014-06-22, 15:44
Medlem
thatis7tisshows avatar
Fastän Liverpool inte kan ersätta Suarez rakt av kan man ändå göra laget bättre vid en försäljning.

Hur mycket har Liverpool just nu att spendera? Bör väl ha en 30-40 miljoner? Har pratats om både Lallana och Moreno.

Sanchez + ~ 70-80 miljoner? Nog fan kan man förstärka där.

Att Sanchez sen med största sannolikhet hade gjort stordåd i Liverpool gör inte saken sämre.
2014-06-22, 16:47
Medlem
Kafferastens avatar
Sanchez plus en massa cash låter ju på pappret som en skapligt bra deal för Liverpool men å andra sidan litar jag inte riktigt på klubben när dom har stålar att handla för. Vilka kommer man bränna dom 45 miljonerna på? Lallana, Bertrand och Caulker?
2014-06-22, 17:31
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Fastän Liverpool inte kan ersätta Suarez rakt av kan man ändå göra laget bättre vid en försäljning.

Hur mycket har Liverpool just nu att spendera? Bör väl ha en 30-40 miljoner? Har pratats om både Lallana och Moreno.

Sanchez + ~ 70-80 miljoner? Nog fan kan man förstärka där.

Att Sanchez sen med största sannolikhet hade gjort stordåd i Liverpool gör inte saken sämre.

Du har en poäng jag håller med om, men samtidigt beror det ju på. Suarez är ändå en garanti för målproduktion och har varit en bärande pelare i Liverpool de senaste säsongerna. Kolla på Bale i Tottenham t.ex. Han försvann och man tog in flertalet bra spelare istället, och även om laget blev bättre på pappret så stötte man på andra problem. (Spelare som inte fick det genomslaget man ville, spelare som inte anpassade sig till England osv)
2014-06-22, 19:10
Medlem
Axezzs avatar
Suarez har inte åldern på sin sida ( fyller 28 i januari ) och av just den anledningen så tror jag att OM det kommer in ett monster bud ( säg ca 800miljoner ) så tror jag att klubben kommer att acceptera det budet för att dom vet själva att även om han gör en minst lika bra säsong nu som den förra så kommer hans marknadsvärde att sjunka just pågrund av hans ålder. Självklart så hoppas jag att jag har fel för att det finns inte många spelare i världen som kan ersätta honom.

Vad ska vi göra med dom penarna isf? Alexis? Lallana? Moreno? Detta kommer att bli en sjukt intressant sommar vad som en händer.
Senast redigerad av Axezz 2014-06-22 kl. 19:13.
2014-06-22, 21:19
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Helt enormt bra deal av Liverpool om så nu är fallet.

Det är det absolut, och för mellanskillnaden kan man försöka få loss tex Falcao från Monaco samtidigt som man kan förstärka sin svagaste lagdel, backlinjen, rätt ordentligt
2014-06-22, 23:18
Medlem
Carlos Vela kommer stanna i Real Sociedad, ska komma ett officiellt uttalande från Sociedad snart.

Arsenal ska ha haft rättigheten till att få 50% av summan som Real Sociedad säljer Vela för i framtiden, istället har nu Sociedad valt att betala Arsenal ca €15m för att ha 100% istället.

Rätt fina pengar till Arsenal med tanke på att killen redan var såld en gång innan. Och även fast det hade varit intressant att se honom i PL igen så vore det också en viss chansning.

Blir alltså varken Fabregas eller Vela, återstår att se hur Gunners planer denna sommar ser ut.
2014-06-22, 23:52
Medlem
waikikiis avatar
Gillar Vela som fan men 15 Mill hade även fått att släppa gossen.
2014-06-23, 11:01
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Sanchez plus en massa cash låter ju på pappret som en skapligt bra deal för Liverpool men å andra sidan litar jag inte riktigt på klubben när dom har stålar att handla för. Vilka kommer man bränna dom 45 miljonerna på? Lallana, Bertrand och Caulker?

Precis, det låter bra på pappret, men jag skulle inte sälja Suarez för allt smör i både Småland om jag var Liverpool. Jag litar uppriktigt talat inte på deras förmåga att ersätta likvärdigt. Jag menar får man Sanchez och en striker för (45-50 miljoner) så är det såklart fantastiskt, men vilken striker skulle det vara?

Precis som du säger kommer man med all sannolikhet köpa in några jävla PL-spelare till överpris precis som vanligt. Sist Liverpool hade pengar mynnade det ju i det spektakulära fiaskot med Andy Carroll, som förmodligen kan vara Liverpools sämsta affär någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Carlos Vela kommer stanna i Real Sociedad, ska komma ett officiellt uttalande från Sociedad snart.

Arsenal ska ha haft rättigheten till att få 50% av summan som Real Sociedad säljer Vela för i framtiden, istället har nu Sociedad valt att betala Arsenal ca €15m för att ha 100% istället.

Rätt fina pengar till Arsenal med tanke på att killen redan var såld en gång innan. Och även fast det hade varit intressant att se honom i PL igen så vore det också en viss chansning.

Blir alltså varken Fabregas eller Vela, återstår att se hur Gunners planer denna sommar ser ut.

Jag är nöjd med det utfallet och att Arsenal för en gångs skull gör en bra säljaffär. Vi får marknadspris på Vela nu och en fin pengahög in på transferkontot för en spelare vi redan sålt. Jag litar inte helt på att Vela skulle prestera sådär våldsamt fantastiskt den här gången heller i Arsenal, utan det här var nog bäst för alla parter. Man bör således kunna ta in en duktig högerback (Aurier?), lösa en mittbacksreserv samt en målvaktsreserv mer eller mindre "gratis".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in