Citat:
Ursprungligen postat av
cleolin
Okej! Att Violas far sa så har jag missat om det har stått här i tråden. Hursomhelst, att han sa så gör ju att dråpteorin faller helt, om man tror på att det var ärligt menat, och det tror jag att det var. Plus att styvmamman så som beskrivits här i tråden verkar ha varit angelägen om att Viola skulle hittas.
Får man fråga var ni får all information ifrån?
Har nu beställt Brottets Krönika i fyra band från Bokbörsen. Det ska bli spännande läsning. Finns flera ex om någon annan är intresserad.
Hämtar den från många olika ställen. Detta gäller då enbart svenska fall. Förbrytarnas övermän (5 band),1957, Brottets krönika 1954-61, Bakom galler 1954, Polisen lägger pussel 1951, Mordkommissionen efterlyser (2 band) 1963, Kriminalchefen berättar (2 band), Vårt samhälles olycksbarn (2 band) 1966-67, Polisen griper in (fyra band) 1974-80, Nordisk kriminalkrönika 1970-2007 (de jag har) samt ytterligare en hel del olika böcker.
Även från en mängd olika artiklar från tidningar och tidskrifter. Den kanske viktigaste och intressanta informationskällan att ta del av är från dagstidningar filmade på microfilm.