2014-06-22, 11:26
Medlem
Scholls avatar
När du förklarar det så så förstår jag när jag tittar på skyltarna och så.. förstår ju grejen i teorin, men aldrig att jag kommer komma ihåg det i morgon när jag skriver teori..
Citera
2014-06-22, 11:51
Medlem
autologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scholl
När du förklarar det så så förstår jag när jag tittar på skyltarna och så.. förstår ju grejen i teorin, men aldrig att jag kommer komma ihåg det i morgon när jag skriver teori..

Varför boka teoriprovet så tidigt om du inte hinner plugga ordentligt?
Citera
2014-06-22, 12:01
Medlem
Citat:

Du behöver inte nödvändigtvis få den frågan på provet. Dessutom försök bara memorera att om de INTE sitter ihop är övrig tid parkeringsförbud. Sitter de ihop så är övrig tid fritt.

Försök inte att förstå logiken bakom, utan bara kom ihåg just det här. ;D

Lycka till!
Citera
2014-06-22, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenzque
Du behöver inte nödvändigtvis få den frågan på provet. Dessutom försök bara memorera att om de INTE sitter ihop är övrig tid parkeringsförbud. Sitter de ihop så är övrig tid fritt.

Lycka till!

På alla exempel från STR är det parkeringsförbud övrig tid. I verkliga livet kan det vara vad som helst, beroende på vägmärket innan visar.

Det är det personen ska komma ihåg.
Citera
2014-06-22, 12:06
Medlem
autologs avatar
Citat:

Lycka till!

Helt fel.
Citera
2014-06-22, 12:17
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:

Sök på "stanna och parkera" så bör du hitta en nedladdningsbar pdf hos transportstyrelsen. Den gjorde det klart för mig i alla fall.
Citera
2014-06-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autolog
Helt fel.

Haha vet, djupinlärning i all ära. Var inte helt seriös, men det är svårt att framföra genom text. ;P

Glöm bort mitt tidigare inlägg. ;(
Senast redigerad av Kenzque 2014-06-22 kl. 13:08.
Citera
2014-06-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
På alla exempel från STR är det parkeringsförbud övrig tid. I verkliga livet kan det vara vad som helst, beroende på vägmärket innan visar.

Det är det personen ska komma ihåg.

Sant, jag skulle inte ha uttalat mig angående hans fråga från första början, med tanke på att jag inte har någon expertis inom området. Är själv en körskoleelev.
Citera
2014-06-22, 13:08
Medlem
Citat:
Haha vet, djupinlärning i all ära. Var inte helt seriös, men det är svårt att framföra genom text. ;P

Och kan man inte framföra, dvs. förklara på ett seriöst sätt kan man lika gärna skita i att yttra sig då Scholl vill veta vad som gäller och hur man försöker förstå varför det gäller.
Citera
2014-06-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Och kan man inte framföra, dvs. förklara på ett seriöst sätt kan man lika gärna skita i att yttra sig då Scholl vill veta vad som gäller och hur man försöker förstå varför det gäller.

Ja ursäkta mig, det var inte meningen. Förlåt om jag nu klottrade ner tråden, skulle som sagt inte ha kommenterat.

Återigen lycka till på provet Scholl!
Citera
2014-06-22, 13:29
Medlem
Scholls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autolog
Varför boka teoriprovet så tidigt om du inte hinner plugga ordentligt?
jag ska liksom föda barn strax, så det är enda chansen om jag ska hinna få lappen innan förlossningen.. Underskattade teorin också och har skjutit upp det alldeles för mycket. har skickat iväg familjen och suttit och råpluggat sen igår morse..

Så parkeringsförbud övrig tid alltså? Gäller det på provet också?
Citera
2014-06-22, 13:32
Medlem
Citat:
jag ska liksom föda barn strax, så det är enda chansen om jag ska hinna få lappen innan förlossningen.. Underskattade teorin också och har skjutit upp det alldeles för mycket. har skickat iväg familjen och suttit och råpluggat sen igår morse..

Så parkeringsförbud övrig tid alltså? Gäller det på provet också?

Det beror ju på vad vägmärkena på bilden till frågan ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in