2014-06-22, 01:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Återigen, varför är du nyfiken? om du inte bor här så vad har du för intresse av det? eller är du bara nyfiken på skandaler? räcker det inte som det är nu? timme ut och timme in med alla spekulationer, uthängningar av människor, snokande efter var deras familjer bor etc etc. Lägger du ner lika mycket tid när något händer på din ort? vi som bor här och känner/vet vilka offret är och deras familjer har nog ändå som det är.

Det här är flashback och här är alla nyfikna. Sen hör det inte till vanligheten att en kvinna misstänks för (styck?)mord på en annan kvinna. Sådant skapar rubriker. Varför är media så intresserade?

Vad gör du själv i tråden om du inte tänker leverera vad du vet?

Ja, jag lägger ned precis lika mycket tid om det sker något på min ort.

Nå? Du har skrivit att du "vet" i princip allt om fallet. I samma ögonblick du skrev det så måste du förstått att alla tänkte: "Källa på det!!?"
Citera
2014-06-22, 01:08
Medlem
Citat:
Skulle vilja påstå att det är näst intill omöjligt att "slänga någon över axeln" och knalla ut utan att någon ser, såvida det inte är mitt i becksvarta natten, även då skulle det vara svårt, möjligen mitt på landet.
Jobbigt om man möter tidningsbudet eller hemtjänsten, blir iakttagen av ngn granne som är uppe och breder en nattmacka, ngn som kollar nattmatchen i fotbolls-VM, eller....
-"aahh, skulle bara..."

Vart jag vill komma, är att det säkert många gånger finns "rationella" skäl och förklaringar till varför en mördare väljer att stycka.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-22 kl. 01:14.
Citera
2014-06-22, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det här är flashback och här är alla nyfikna. Sen hör det inte till vanligheten att en kvinna misstänks för (styck?)mord på en annan kvinna. Sådant skapar rubriker. Varför är media så intresserade?

Vad gör du själv i tråden om du inte tänker leverera vad du vet?

Ja, jag lägger ned precis lika mycket tid om det sker något på min ort.

Nå? Du har skrivit att du "vet" i princip allt om fallet. I samma ögonblick du skrev det så måste du förstått att alla tänkte: "Källa på det!!?"
Varför ska man "leverera" allt man vet? ni är så duktiga själva att leverera snaskigheter så det räcker och blir över.
Citera
2014-06-22, 01:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Skulle vilja påstå att det är näst intill omöjligt att "slänga någon över axeln" och knalla ut utan att någon ser, såvida det inte är mitt i becksvarta natten, även då skulle det vara svårt, möjligen mitt på landet.

Nu måste jag också relatera till fallet "Ida" där man uppenbarligen kunnat "slängt någon över axeln" mitt i natten och gått ut. Så omöjligt är det uppenbarligen inte.
Citera
2014-06-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jobbigt om man möter tidningsbudet eller hemtjänsten, blir iakttagen av ngn granne som är uppe och breder en nattmacka, ngn som kollar nattmatchen i fotbolls-VM, eller....
-"aahh, skulle bara..."
Möjligen om man råkar ha en stor matta eller liknande och rullar in personen i. Usch nu blir det för makabert.
Citera
2014-06-22, 01:12
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:

Det är faktiskt inte så jävla svårt som det låter, förvånansvärt få procent av grannarna sitter och glor genom dörren eller hänger i fönstret
Citera
2014-06-22, 01:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Varför ska man "leverera" allt man vet? ni är så duktiga själva att leverera snaskigheter så det räcker och blir över.

Tja en anledning kan ju vara att dementera felaktigheter förstås? Vad får dig att hänga kvar i tråden? Du "vet" ju redan allt?
Citera
2014-06-22, 01:13
Medlem
Citat:
Nu måste jag också relatera till fallet "Ida" där man uppenbarligen kunnat "slängt någon över axeln" mitt i natten och gått ut. Så omöjligt är det uppenbarligen inte.
Det fallet vet jag inget om, var det också i ett tätbetyggt område? det är klart, är man några stycken som hjälps åt så kanske, själv är jag så klantig så jag skulle inte klara det.
Citera
2014-06-22, 01:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det fallet vet jag inget om, var det också i ett tätbetyggt område? det är klart, är man några stycken som hjälps åt så kanske, själv är jag så klantig så jag skulle inte klara det.

Ja det var ett tätbebyggt område så tillvida att det inte var ute på landsbygden. Jag skulle inte heller klara det, men en man kanske? Eller fler personer än en....?
Citera
2014-06-22, 01:16
Medlem
Citat:
Tja en anledning kan ju vara att dementera felaktigheter förstås? Vad får dig att hänga kvar i tråden? Du "vet" ju redan allt?
fortfarande finns inga skyldigheter att delge främlingar vad man vet eller inte. ni är ju så duktiga att lösa brott själva räcker inte det?
Citera
2014-06-22, 01:18
Medlem
Citat:
Möjligen om man råkar ha en stor matta eller liknande och rullar in personen i. Usch nu blir det för makabert.

Bra ide! Det är ju över huvud taget inte misstänkt om 2 personer kommer och kånkar på en stor ihoprullad matta mitt i natten.

Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs
Det är faktiskt inte så jävla svårt som det låter, förvånansvärt få procent av grannarna sitter och glor genom dörren eller hänger i fönstret

Räcker med 1%, så är det kört.

Återigen, utan att veta om L blev styckad.
Har man haft ihjäl någon i en bostad, i ett bostadsområde så sitter man på ett problem som måste lösas, i det fall man tänker sig komma undan med det. Problem har man oavsett, givetvis.
Kroppen måste väck. Hur konstigt det än låter så väljer en del då att stycka kroppen för att det helt enkelt är lättare att frakta undan den i delat skick. Punkt.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-22 kl. 01:29.
Citera
2014-06-22, 01:19
Medlem
Europes avatar
Okej, har jag förstått det hela rätt? Nämligen att:

1. JA har tidigare varit ihop med LL, samt JN har tidigare varit ihop med JH?

2. Enligt obekräftade uppgifter i tråden ska eventuellt LL (JA:s f.d.) ha börjat träffa JN (JH:s f.d.)?

3. JH är nu misstänkt för mordet på LL, samt JA är misstänkt för skyddande av brottsling?

Frågor:

A. Tidigare har det angetts att JH och JN skulle fortfarande bo ihop, även om de inte längre är (i alla fall officiellt) i ett förhållande? Anses den här uppgiften fortfarande gälla?

B. Är det i JA:s bostad som man nu misstänker att dråpet/mordet ska ha begåtts (som det står i sammanfattningen i början av tråden)? Eller är det frågan om JN:s och JH:s bostad? Eller bor JH ens fortfarande hos JN? Jag har helt enkelt glömt vad som skrevs om det i tråden, men minns att någon skrev att JN skulle eventuellt bo där mordet misstänks ha skett...
Senast redigerad av Europe 2014-06-22 kl. 01:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in