Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Tre platser under utredning enligt Expressen. Så dom har väl spridit ut kroppsdelarna.
Lägenhet i Askersund där brottet antagligen begåtts
Skogen i Hällabrottet där kroppsdelar hittats
Huset i Åbytorp där MGM JH bor, möjligtvis bor JN där med?
Citera
2014-06-19, 16:47
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Får lite udda vibbar av JH. Rättspsyk?

Det är ju visserligen ett alternativ att ta hänsyn till.
Citera
2014-06-19, 16:48
Medlem
VistaBlacks avatar
hade hon någon bokstavskombination?
svartsjuka, tidigare domar??
dömd för något brott innan, killarna som var med är dem straffade ??
Citera
2014-06-19, 16:48
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Tyvärr daltas det ju något inåt helvete om man är ung och begår brott trots att man är straffmyndig. Helt sjukt. Nu är det ju tveksamt vilket straffet kommer bli om den misstänkte är skyldig men är man gammal nog att stycka en kropp är man gammal nog att ta straffet för det också.

Det som gör att MGM kan klara sig lättare undan är att mordet skedde två veckor innan;

http://www.regeringen.se/sb/d/18499/a/236092

Hade för mig det var den 1 juni, men ja... Märkligt att säga detta ord, men tyvärr.
Citera
2014-06-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VistaBlack
fyfan va sjukt...
men tycker inte hon ser ut att vara kapabel till ett sådant brott
oftast brukar man ju se på sådana personer att nåt inte är rätt

Min första tanke när första länkarna dök upp och man först trodde att hon var offret var att hennes kille såg trevlig ut på bilderna men hade onda ögon.

Jag har förstått i dessa trådar genom åren att det är svårt att se vem som är kapabel till vad. Jag tyckte t ex att KJ i VB-fallet såg visserligen efterbliven ut men ändå snäll och go. Sen när man läst om honom, läst FUP och hans förhör så inser man att man hade rätt med efterblivenkänslan och att han i 99% av tiden var väldigt snäll. Men vad gör det när man är ett sjukt monster en gång. En kille som inte lever i verkligheten hela tiden.

Det lär väl komma fram något liknande om de inblandade nu när väl tråden fått gå varm ett tag och lita på att Q kommer minsann att ta de dömdas parti oavsett hur uppenbart det kommer att vara vem som i slutändan är mördare. Allt för att tråden ska få sina poster.

Själv hoppas jag på ett snabbt erkännande så att brottsoffrets familj och vänner kan få ro och slippa se sjakaler jaga poster här med att smutskasta BO och 10 000 oskyldiga under trådens livstid.
Citera
2014-06-19, 17:03
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Var närmare bestämt är det i skogen som kroppen har dumpats?
På bilderna syns en rödaktigt kulle/hög och något som liknar en hyttruin. I tråden nämns Ytongbanan, men jag hittar ingen plats där som kan passa in trots zoomande i google maps.
Citera
2014-06-19, 17:05
Medlem
trickydicks avatar
Kan man få en liten sammanfattning om vad vi vet så här långt?
Citera
2014-06-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene

JH hänvisade till JN som sambo på facebookbilder, så det kan nog antas.
Citera
2014-06-19, 17:11
Medlem
FUP-12s avatar
Har det framkommit något som helst angående brottstid?

Har LL varit "försvunnen" överhuvudtaget innan detta uppdagades?
Citera
2014-06-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
JH hänvisade till JN som sambo på facebookbilder, så det kan nog antas.

Ja, och dom köpte huset tillsammans 2013-08-22.

http://www.booli.se/bostad/sald/villa/julsta+128/7707685
Citera
2014-06-19, 17:17
Medlem
Smurfaaans avatar
Styckmord låter alltid makabert, men i de vanligaste fallen är det för att underlätta en transport av kroppen för att gömma denna.

Kan vara ett bråk där BO slagit sig så illa att hon avled och i paniken gjorde man en styckning för att transportera kroppen. Detta för att inte väcka uppmärksamhet och att det är enklare att lyfta ut i "paket".

Oavsett vad finns ingen ursäkt för det som skett. Jag har INGEN förståelse för någon som väljer denna metod då det vittnar om vilken feg människa man är... Man står inte för sin handling och förvärrar det hela för alla inblandade.
Citera
2014-06-19, 17:20
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Styckmord låter alltid makabert, men i de vanligaste fallen är det för att underlätta en transport av kroppen för att gömma denna.

Kan vara ett bråk där BO slagit sig så illa att hon avled och i paniken gjorde man en styckning för att transportera kroppen. Detta för att inte väcka uppmärksamhet och att det är enklare att lyfta ut i "paket".

Oavsett vad finns ingen ursäkt för det som skett. Jag har INGEN förståelse för någon som väljer denna metod då det vittnar om vilken feg människa man är... Man står inte för sin handling och förvärrar det hela för alla inblandade.
Jo, ett scenario likt det i Gällivare för några år sedan är tänkbart.
(FB) Mordet på 29-åriga Carolin Stenvall, 2008
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in