2014-06-21, 22:57
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Nu har du fått luft för ditt hårklyveri men saknar argument, du går då på personangrepp och nedgör användare som styrker att det förekommer censur, vad är denna sandlådenivå värd i det större sammanhanget för dig?

Jag vidhåller att Admin har fått tillräckligt med material för att ta en holmgång med berörda moderatorer, de omnämnda kan göra en rejäl självrannsakan och be användarna om ursäkt så är saken ur världen. Naturligtvis får de omvärdera sina agendor när det gäller rollen som moderator men det finns säkert andra alternativ om det inte passar deras galoscher.
Men vad är det som ska bes om ursäkt för menar du, att moderatorer konspirerar mot IR5 eller vad?
2014-06-21, 23:00
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Kollektivet har inget annat val.

Bilderna representerar både krigsveteraner från MÖ och Europa. Jag rekommenderar att du inte insisterar mycket eftersom det kan vara dåligt att försvara censur.

Jag försvarar inte censur som du vill pådyvla mig, ha någon jävla självinsikt och lägg energi på att lär dig skriva bättre inlägg än det som specifikt diskuteras nu, än att fortsätta diskutera på ett sådant barnsligt sätt.
2014-06-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Veteraner med $ i väskan blir väldigt konstigt och rätt obegripligt och svårt att relatera till resten av texten i inlägget.
Det är det inte.Detta med tanke på att raderna ovanför länkerna. Osmart av dig att försvara något sånt.
2014-06-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jag försvarar inte censur som du vill pådyvla mig, ha någon jävla självinsikt och lägg energi på att lär dig skriva bättre inlägg än det som specifikt diskuteras nu, än att fortsätta diskutera på ett sådant barnsligt sätt.
Mer specifikt behöver det inte vara. Bilderna representerar innehållet i texten, tom välkända ansikten i terrorism branschen. Texten är strukturerad så att bilderna hamnar just där mellan.
Jag hävdar något om både Europeiska och MÖ terrorister som framgår i bilderna

Att radera inlägget är bara skrattretande.
Senast redigerad av IR5 2014-06-21 kl. 23:23.
2014-06-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Men vad är det som ska bes om ursäkt för menar du, att moderatorer konspirerar mot IR5 eller vad?
Det kan vara så, men jag vill bara att dessa ska inse att man inte beter sig på det viset.
Jag är en religiös människa och enligt vissa en "dåre" som skriver mina inlägg.Vore det inte bättre att ni arrangerar någon typ av spegling på jobbet? Inte mycket begärt..
2014-06-21, 23:34
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det handlar ju inte om grova brott mot FBs regler, utan enbart OT i den aktuella tråden så det kan inte skada, och det vore bra att reda ut detta en gång för alla.
Nja, det verkar ju som att muhammedanen IR5 har varit utsatt för censur.
IR5 är ingen dåre, tvärtom tycker jag att han är en godhjärtad människa.
2014-06-22, 00:04
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Nja, det verkar ju som att muhammedanen IR5 har varit utsatt för censur.
IR5 är ingen dåre, tvärtom tycker jag att han är en godhjärtad människa.

Naturligtvis har han utsatts för censur, då inlägget är raderat. Frågan handlar inte om detta, utan om huruvida censuren är sanktionerad av det aktuella regelverket. För att kunna komma någon vart måste detta greppas.

När det gäller själva sakfrågan, huruvida inlägget kan bedömas vara OT eller inte, ja där har jag redan sagt min mening. Enligt mig ligger det på gränsen, och jag har absolut inga problem med att det raderades. Framför allt inte i kombination med de andra inlägg som samme användare skrev samtidigt i samma tråd, och som vederbörande uppenbarligen inte önskade publicerade här. Om inte mitt svar duger får vi helt enkelt vänta på att en admin uttalar sig i sakfrågan.

Den relevanta frågan för alla som tror att detta är någon form av konspiration torde ju vara: Varför har just detta inlägg valts ut för radering av kabalen av konspirerande moderatorer? Det finns mycket mer kritiska inlägg till samma företeelse med legosoldater som står kvar i tråden, så vad skulle man tjäna på att plocka just detta? Innan man kan svara tillfredsställande på detta står man på ytterst lösan grund.
2014-06-22, 01:19
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Naturligtvis har han utsatts för censur, då inlägget är raderat. Frågan handlar inte om detta, utan om a censuren är sanktionerad av det aktuella regelverket. För att kunna komma någon vart måste detta greppas.

När det gäller själva sakfrågan, huruvida inlägget kan bedömas vara OT eller inte, ja där har jag redan sagt min mening. Enligt mig ligger det på gränsen, och jag har absolut inga problem med att det raderades. Framför allt inte i kombination med de andra inlägg som samme användare skrev samtidigt i samma tråd, och som vederbörande uppenbarligen inte önskade publicerade här. Om inte mitt svar duger får vi helt enkelt vänta på att en admin uttalar sig i sakfrågan.

Den relevanta frågan för alla som tror att detta är någon form av konspiration torde ju vara: Varför har just detta inlägg valts ut för radering av kabalen av konspirerande moderatorer? Det finns mycket mer kritiska inlägg till samma företeelse med legosoldater som står kvar i tråden, så vad skulle man tjäna på att plocka just detta? Innan man kan svara tillfredsställande på detta står man på ytterst lösan grund.
Det är något man kan fundera över.Varför just IR5s inlägg?
Kanske för att han är en muhammedan? Kan det vara där skon klämmer?
Som du själv skriver,var inlägget inget speciellt förutom att det står IR5 som skribent.

Det är aldrig försent för att be någon om ursäkt.
2014-06-22, 01:50
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Som du själv skriver,var inlägget inget speciellt förutom att det står IR5 som skribent.

Det raderas ett tusental inlägg på flashback varje dygn, året om. Det innebär att i storleksordningen 100 000 inlägg har raderats sedan IR5 försökte kommunicera sina foton.

Saknar man ett inlägg man postat och inte själv kan lista ut varför det raderats så söker man moderatorn i PM och ber om att få veta orsaken. Är inlägget t ex bedömt som utanför trådämnet - OT - så kan man posta det i en mer lämplig tråd istället. Man kan be om hjälp även på den punkten. Är inlägget t ex bedömt som för osammanhängande/otydligt/svårtydbart (en typ av OT) är det bara att ta nya tag och posta ett mer stringent utformat inlägg.
2014-06-22, 02:13
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Som sagt, jag har redan uttryckt vad jag anser om det aktuella inlägget. Är du inte intresserad av att diskutera detta på ett sakligt sätt har jag inget mer att tillföra; det finns ingen mening med att svara dig ytterligare om du avser förvränga vad jag säger.

Du är dock välkommen att ha en konstruktiv diskussion kring problematiken med att bedöma OT, men rena konspirationer utan faktaunderlag är jag inte intresserad av.
2014-06-22, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det raderas ett tusental inlägg på flashback varje dygn, året om. Det innebär att i storleksordningen 100 000 inlägg har raderats sedan IR5 försökte kommunicera sina foton.

Saknar man ett inlägg man postat och inte själv kan lista ut varför det raderats så söker man moderatorn i PM och ber om att få veta orsaken. Är inlägget t ex bedömt som utanför trådämnet - OT - så kan man posta det i en mer lämplig tråd istället. Man kan be om hjälp även på den punkten. Är inlägget t ex bedömt som för osammanhängande/otydligt/svårtydbart (en typ av OT) är det bara att ta nya tag och posta ett mer stringent utformat inlägg.

Ett återkommande problem är att ni försöker försvara något som är fel att försvara, detta i egenskap av en moderator. Ni hittar på anledningar och förklaringar,dåliga förklaringar och ni gör det om och om igen. Tittar man på hur diskussionen utvecklats har vi endast sett medlemmar anklagas för konspirationer av berörda moderatorer och admin.

Paradoxalt nog åberopas yttrandefriheten i regelverket men verkligheten på FB säger något annat. Ni har inte ens lärt er att bemöta kritiken och klagomål på rätt sätt. Då börjar man tänka lite vad det här är för verksamhet egentligen. Inget fel på inlägget , och du kan skriva hur mycket du vill och försöka få till det till något helt fel men det blir inte fel för det.

Ni fick tips av en klok människa,han bad admins om att ta tag i det här innan det blir ännu värre..
Jag har inte avsikten att hänga ut någon men allt det här var endast en droppe jämfört med händelser som jag kan ta upp och som jag varit med om under åren.

Tänk också att FB:s anseende skadas av att ni håller på så här. Hur gamla är ni egentligen?
2014-06-22, 03:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ett återkommande problem är att ni försöker försvara något som är fel att försvara, detta i egenskap av en moderator. Ni hittar på anledningar och förklaringar,dåliga förklaringar och ni gör det om och om igen. Tittar man på hur diskussionen utvecklats har vi endast sett medlemmar anklagas för konspirationer av berörda moderatorer och admin.

Paradoxalt nog åberopas yttrandefriheten i regelverket men verkligheten på FB säger något annat. Ni har inte ens lärt er att bemöta kritiken och klagomål på rätt sätt. Då börjar man tänka lite vad det här är för verksamhet egentligen. Inget fel på inlägget , och du kan skriva hur mycket du vill och försöka få till det till något helt fel men det blir inte fel för det.

Ni fick tips av en klok människa,han bad admins om att ta tag i det här innan det blir ännu värre..
Jag har inte avsikten att hänga ut någon men allt det här var endast en droppe jämfört med händelser som jag kan ta upp och som jag varit med om under åren.

Tänk också att FB:s anseende skadas av att ni håller på så här. Hur gamla är ni egentligen?

Fast det är ju så det är. Det är ingen som konspirerar mot er användare. Vi har helt enkelt vare sig tid eller lust och varför skulle vi göra det? Hade vi på allvar velat tysta någon har vi ju effektivare medel än att mjukradera inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in