2014-06-21, 20:28
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
På bilderna behöver det inte stå något alls.Det är organiserade gruper från Libyen och det är bevisad.Det var inte OT.Snubben har varit utsatt för censur.

Illiteral hade varit bättre namn. Länkarna ska förklaras inget annat läs vad jag skrev!

Ja om det hade stått att att det organiserade grupper som varit och krigat i Libyen och nu i Syrien hade det kunnat vara ONT, men om vi ska behöva gissa oss till vad någon menar, då kan man ju alltid skylla på det när en moderator tycker det är OT.

Fortfarande ingen censur så om TS ser till att lägga ut texten lika väl som i denna gnälltråden så hade det inte varit ett problem!
2014-06-21, 20:33
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Nja, hade köpt det om det var bild på en cykel.Skribenten diskuterar utländska gerillor i ett läge i diskussionen.Bilden visar figurer som inte tillhör syriska militären men dock känd som irish Sam.
Man har helt enkelt censurerat snubben.
Radera inlägget? Ah det håller inte.

Om han då hade skrivit någonting om Irish Sam och inte bara fyllt inlägget med osammanhängande meningar hade det känts som ett vettigt inlägg. Som det ser ut känns det substanslöst och ofärdigt. Som sagt, om det är OT eller inte det vet jag inte riktigt, men jag kan absolut se båda sidor.
2014-06-21, 20:43
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Om han då hade skrivit någonting om Irish Sam och inte bara fyllt inlägget med osammanhängande meningar hade det känts som ett vettigt inlägg. Som det ser ut känns det substanslöst och ofärdigt. Som sagt, om det är OT eller inte det vet jag inte riktigt, men jag kan absolut se båda sidor.
Finner ingenting osammanhängande! Försök vara neutral.
Han nämnde något om utländska veteraner och bilderna representerar irish Sam.
Orättvist,sluta med det här.CENSUR!
2014-06-21, 20:51
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Finner ingenting osammanhängande! Försök vara neutral.
Han nämnde något om utländska veteraner och bilderna representerar irish Sam.
Orättvist,sluta med det här.CENSUR!

Inte ett dugg orättvist. Jag har redan förklarat att jag kan se båda sidorna här. Inlägget är absolut inte klart OT i mina ögon, men det är likväl ett dåligt skrivet inlägg. Jag anser att inlägget hade behövt hänga samman bättre och att en KLAR beskrivning av vad som visas på bilderna samt varför de är relevanta. Så att nej, censur tycker jag inte att det är, snarare ett svårbedömt inlägg som lika gärna kan gå åt båda håll.
2014-06-21, 21:00
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Inte ett dugg orättvist. Jag har redan förklarat att jag kan se båda sidorna här. Inlägget är absolut inte klart OT i mina ögon, men det är likväl ett dåligt skrivet inlägg. Jag anser att inlägget hade behövt hänga samman bättre och att en KLAR beskrivning av vad som visas på bilderna samt varför de är relevanta. Så att nej, censur tycker jag inte att det är, snarare ett svårbedömt inlägg som lika gärna kan gå åt båda håll.
Allt är relativt till sammanhanget. Inte ska inläggets raderas.Va neutral.Texten hör ihop med bilderna.
2014-06-21, 21:17
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Illiteral hade varit bättre namn. Länkarna ska förklaras inget annat läs vad jag skrev!

Ja om det hade stått att att det organiserade grupper som varit och krigat i Libyen och nu i Syrien hade det kunnat vara ONT, men om vi ska behöva gissa oss till vad någon menar, då kan man ju alltid skylla på det när en moderator tycker det är OT.

Fortfarande ingen censur så om TS ser till att lägga ut texten lika väl som i denna gnälltråden så hade det inte varit ett problem!
Skribenten länkar till en nyckelperson med irländskt medborgarskap.
Inlägget handlar om utländska soldater.Irish Sam är en utländsk soldat och är dessutom en känd figur.
Radera det inlägget men det är fortfarande censur.
Senast redigerad av Literal 2014-06-21 kl. 21:20.
2014-06-21, 21:27
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Skribenten länkar till en nyckelperson som med irländskt medborgarskap.
Inlägget handlar om utländska soldater.Irish Sam är en utländsk soldat och är dessutom en känd figur.
Radera det inlägget men det är fortfarande censur.

Men för helsike fatta, IR5 skulle skrivit att länkarna visar på irish sam och att denne krigat i libyen och nu i syrien och tagit med vem han anser betalar denne. Vi andra kan inte gissa oss till det!

Annars kunde man i en tråd om Doyle banandokumentären följande:

"Gift, det vet man ju. ja man fattar vem som betalar. länk1 och Länk2. Heter skum typ"

Hade den RP:ats gissar jag att den hade raderats också.

Du har ju för fasen inte en tillstymmelse av förståelse av vad censur är
2014-06-21, 21:31
Medlem
Literals avatar
Citat:
http://www.ladda-upp.se/bilder/jujsbxfpcftw/
http://www.ladda-upp.se/bilder/clrniblupynrn/
Det är veteraner med $ i väskan.
Han skriver under länkarna och markerar innehållet
CENSUR!
Senast redigerad av Literal 2014-06-21 kl. 21:36.
2014-06-21, 21:41
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Men för helsike fatta, IR5 skulle skrivit att länkarna visar på irish sam och att denne krigat i libyen och nu i syrien och tagit med vem han anser betalar denne. Vi andra kan inte gissa oss till det!
Annars kunde man i en tråd om Doyle banandokumentären följande:
"Gift, det vet man ju. ja man fattar vem som betalar. länk1 och Länk2. Heter skum typ"
Hade den RP:ats gissar jag att den hade raderats också.
Du har ju för fasen inte en tillstymmelse av förståelse av vad censur är

Nu har du fått luft för ditt hårklyveri men saknar argument, du går då på personangrepp och nedgör användare som styrker att det förekommer censur, vad är denna sandlådenivå värd i det större sammanhanget för dig?

Jag vidhåller att Admin har fått tillräckligt med material för att ta en holmgång med berörda moderatorer, de omnämnda kan göra en rejäl självrannsakan och be användarna om ursäkt så är saken ur världen. Naturligtvis får de omvärdera sina agendor när det gäller rollen som moderator men det finns säkert andra alternativ om det inte passar deras galoscher.
2014-06-21, 22:49
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Nu har du fått luft för ditt hårklyveri men saknar argument, du går då på personangrepp och nedgör användare som styrker att det förekommer censur, vad är denna sandlådenivå värd i det större sammanhanget för dig?

Jag vidhåller att Admin har fått tillräckligt med material för att ta en holmgång med berörda moderatorer, de omnämnda kan göra en rejäl självrannsakan och be användarna om ursäkt så är saken ur världen. Naturligtvis får de omvärdera sina agendor när det gäller rollen som moderator men det finns säkert andra alternativ om det inte passar deras galoscher.

Personangrepp?? Ja om man är så lättstött är nog FB inte en bra plats. Jag argumenterar emot och det nedvärderar du som sandlådenivå, ja gud bevars, det höjde ju trådens nivå!

Vad ska de be om ursäkt för? Att en användare skriver ett så dåligt inlägg att det kan tolkas som OT?

Hade admin kollektivet haft samma åsikt som dig hade de meddelat detta nu, än så länge har det varit motsatsen.
2014-06-21, 22:56
Medlem
Citat:
Personangrepp?? Ja om man är så lättstött är nog FB inte en bra plats. Jag argumenterar emot och det nedvärderar du som sandlådenivå, ja gud bevars, det höjde ju trådens nivå!

Vad ska de be om ursäkt för? Att en användare skriver ett så dåligt inlägg att det kan tolkas som OT?

Hade admin kollektivet haft samma åsikt som dig hade de meddelat detta nu, än så länge har det varit motsatsen.

Kollektivet har inget annat val.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det är ett maffiaspel med lite veteraner från bla MÖ och även Europa.

http://www.ladda-upp.se/bilder/jhujsbxfpcftw/
http://www.ladda-upp.se/bilder/clrniblupynrn/

Det är veteraner med $ i väskan.*

Bilderna representerar både krigsveteraner från MÖ och Europa. Jag rekommenderar att du inte insisterar mycket eftersom det kan vara dåligt att försvara censur.
Jag rekommenderar ledningen att se över sina regler och moderatorers åtgärder.
Senast redigerad av IR5 2014-06-21 kl. 22:59.
2014-06-21, 22:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Han skriver under länkarna och markerar innehållet
CENSUR!

Ja men det är ju inte lätt att förstå, följande hade nog gjort att den kunde varit kvar:

En av personerna på bilderna kallas Irish Sam betald att kriga tidigare i Libyen och nu Syrien av xxx xxxxx.

Veteraner med $ i väskan blir väldigt konstigt och rätt obegripligt och svårt att relatera till resten av texten i inlägget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in