2014-06-21, 20:59
Medlem
kanelipullas avatar
Är du en han? Asså är du en man? Då är ju min fråga.. va i helvete gör du med det jobbet? 97% utav manliga förskolelärare är pedofiler!! Och såg även en utav dom första frågorna du fick. Har du fått några pedofilvibbar? För jobbar man med barn som vuxen människa så ska man inte ens tillåta vissa vuxna vara ensamma med barn på en toalett tex. Och är man en bra människokännare.. så ser man dom vibbarna direkt! Eller är du oxå en sån där idiot förskolelärare som är totalt blind??
Senast redigerad av kanelipulla 2014-06-21 kl. 21:06.
Citera
2014-06-21, 21:05
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lompan
pedofilvibbar från vem?

Jaa just det jaa.. och där ser man direkt vad för människa du är. Du ska INTE jobba med barn huvudtaget din blinda jävel! Du ska se sånt direkt och inte fråga dumt öööööö.. "från vem"?? När 97% utav manliga förskolelärare är pedofiler!! Jag blir så enormt jävla arg att det finns så många blinda jävlar där ute som låter pedofiler skada våra små Svenska barn på förskolor!!!
Citera
2014-06-21, 21:11
Medlem
Är det roligt att vara med barn hela dagarna?
Citera
2014-06-21, 21:15
Medlem
hickepottans avatar
Hej!

Vill bara lägga till lite här i tråden då ag är också relativt nyexad förskollärare.

"Var ligger du lönemässigt samt var bor du? (tänker rent geografiskt, inte specifikt stad)"

Arbetar på västkusten och tjänar 27.500 innan skatt.

"Varför blir alla "lärare" eller "pedagoger" upprörda när man säger dagis istället för förskola?

- dagis låter som ett daghem där man bara förvarar barnen. förskola eller bättre förklaring på engelska Pre-school är ett pedagogiskt institut där ett lärande sker. "

Det många inte förstår är att som TS skriver är att vi inte är där för att passa barnen, vi driver en pedagogisk verksamhet där lärande står i fokus! Vi har en läroplan att hela tiden arbeta efter! (Läroplanen för förskola 98 rev. 10)

"Varför läste du 3,5- 4 år på högskolan för att torka barn i röven. Om du brinner för yrket, hade det inte räckt med barnskötare kompetens?"

Vi ser även blöjbyten som en lärande situation!

"Till frågan. Är det vanligt att det oftast är ett fåtal lärare som verkligen är intresserade av sitt jobb och är väldigt pedagogiska medans dom andra bara är där för att ha ett jobb? "

Det finns nog ingen (självklart finns det, men de är antagligen inte många då vi läst 3.5 år för detta) som bara är där för att det är ett jobb. Dock finns det nog en hel del barnskötare... Tyvärr, därför vill vi att fler ska utbilda sig!
Citera
2014-06-21, 21:18
Medlem
Palle.Kulings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Jaa just det jaa.. och där ser man direkt vad för människa du är. Du ska INTE jobba med barn huvudtaget din blinda jävel! Du ska se sånt direkt och inte fråga dumt öööööö.. "från vem"?? När 97% utav manliga förskolelärare är pedofiler!! Jag blir så enormt jävla arg att det finns så många blinda jävlar där ute som låter pedofiler skada våra små Svenska barn på förskolor!!!

För det första så kunde du väl bemödat dig om att läsa/söka i tråden, vilket hade gett dig svaret att TS är en kvinna.

För det andra så är det där ju rena dumheter, vad då 97%? Stolpskott. Hennes "från vem?" var så klart ett sarkastiskt svar på en konstig fråga, fatta hur ovanligt det är med aktiva pedofiler. Givetvis skall hon hålla ögonen öppna, men någon jävla reson måste ju ingå i det hela.
Citera
2014-06-21, 21:28
Medlem
views avatar
Helt löjligt att behöva plugga 3.5 år för att kunna vara pedagogisk med en skitunge. Det räcker med att få instruktionerna om att " det är lärandet som står i fokus här" Så fattar väl alla normala människor att man kanske ska ställa lite outbildade frågor och dyligt till ungarna. Ni hanterar inte psykopatmördare , utan ungar som inte ens kan få klossen igenom rätt hål.

Fö är det intressant att när man nu behöver utbildning för att passa snorungar så är ungarna i dagens läge värre än någonsin. En smäll ska dom ha ibland, så dom vet vad som gäller.
Citera
2014-06-21, 21:29
Medlem
Citat:
Jag är kvinna.

Jag tycker absolut det ska jobba fler män i förskolan! Det finns många aspekter på varför det skulle vara bra. Extremt många barn har inte sin pappa med i bilden, därför vore det bra med en manlig förebild och ett manligt inflytande. Det finns andra negativa aspekter som tex att mannen skulle vara pedofil, jag vet inte vad jag ska svara på det annat än att min åsikt är att vi inte kan utgå från att alla män KAN va pedofil.

Även kvinnor kan vara pedofiler så den aspekten är konstig.
Citera
2014-06-21, 21:42
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
dagis låter som ett daghem där man bara förvarar barnen. förskola eller bättre förklaring på engelska Pre-school är ett pedagogiskt institut där ett lärande sker.

Fast det hette ju dagis förut. Jag tycker personligen att det låter bättre. Förskola kan man spara till förskoleklass istället.
Citera
2014-06-21, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av view
Helt löjligt att behöva plugga 3.5 år för att kunna vara pedagogisk med en skitunge. Det räcker med att få instruktionerna om att " det är lärandet som står i fokus här" Så fattar väl alla normala människor att man kanske ska ställa lite outbildade frågor och dyligt till ungarna. Ni hanterar inte psykopatmördare , utan ungar som inte ens kan få klossen igenom rätt hål.

Fö är det intressant att när man nu behöver utbildning för att passa snorungar så är ungarna i dagens läge värre än någonsin. En smäll ska dom ha ibland, så dom vet vad som gäller.

Krävs väl 3,5 års hjärntvätt för att bli en bra genushäxa som ska uppfostra genusneutrala barn.
Citera
2014-06-21, 21:55
Medlem
hickepottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Fast det hette ju dagis förut. Jag tycker personligen att det låter bättre. Förskola kan man spara till förskoleklass istället.

Det hette det ja, men då hade verksamheten inte någon läroplan heller...

http://www.skolverket.se/publikationer?id=2442
Citera
2014-06-21, 22:03
Medlem
sigurts avatar
Vilka saker/rutiner skulle du vilja få ändrad på din förskola?
Citera
2014-06-21, 22:09
Medlem
Isnatts avatar
Blir du inte trött på flummet inom förskolevärlden?
Språket man använder är ju ibland rent skrattretande när man ska beskriva olika saker:
*Vi ska stödja och framhäva pedagogens professionella utveckling'
'Vi jobbar med att omvända begreppen - vad kan barnen lära OSS?
'Vi arbetar ständigt med projektdirektiven i förskolan!'
'Internet och naturen är ett par av flera plattformar vi använder oss utav'

Dessutom finns det väl knappast någon yrkesgrupp bestående av arbetare som springer på så jävla många seminarium, nätverksträffar, utbildningsdagar, 'inspirerande föreläsningar' och liknande som dagisfröknar.
Hur skulle det se ut om andra yrkesgrupper ständigt satte in 19-åriga vikarier för att själva kunna vara frånvarande från arbetsplatsen? Det skulle naturligtvis inte fungera, men på förskolor går det bra. Man kan ju fundera över varför.

Sättet man försöker höja statusen genom att klanka ner på barnskötare som i alla tider gjort i stort sett samma uppgifter som förskollärarna och gapa om högre lön är fel väg att gå för att höja statusen.

När jag gick på dagis satt dom och fikade och lekte lite med oss, rök vi ihop slet dom isär oss och gav en utskällning, grät vi fick vi sitta i knät. Det behöver inte var så komplicerat.
Kvinnors naturliga instinkt och handlag att ta hand om barn ska inte underskattas, nästan alla föräldrar klarar ju att ta hand om sina barn utan varesig universitetsutbildning eller ändlöst spring på 'inspirerande seminarium'.

Apropå lönen så får ni väl löneökningar med tiden. Ni kan för fan inte börja med 30 000:- och sen får ökning varje år. Vissa yrken har lägre lön men då kanske ens egen passion för yrket och möjligheten att jobba med ens intresse också är en del av 'lönen'.
Enklare arbeten genererar ofta en lägre lön.

I övrigt tycker jag att ni har ett viktigt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in