2014-06-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Eftersom det finns en tråd om händelsen så antar jag att det här påståendet som ska diskuteras. Men då får du först ta fram en källa, nu när du hävdar att det är relevant. För annars lär normal människo anta att det är något du ljugit ihop. Och så är det väl ändå inte?

I princip hela den moderna feminismen definerar alla kvinnoproblem runt den vita cis mannen och i synnerhet de politiska. Feminister brukar hålla käften vid sådana här tillfällen och som exemplet i introduktionen. Syrisk trafficing, kvinnor inte välkomna till muslimskt sammanträde och nu detta. Tystnaden är total och klassiskt brukar maninte vilja uttala sig om sånt här då det är "andra kulturyttringar"..

Menar du att jag har fel och att F!, grönsakskommunisterna och resten av smörjan står och skanderar slagord nu? Det får vi verkligen hoppas att de börjar göra, men det kommer det inte. För då måste de erkänna det självklara faktum att det finns kulturer som är t.o.m. mer kvinnoförtryckande än den svenska.

Jag vill hänisa till FyPharaos inlägg precis innan mitt, för ett av flera exempel.
Senast redigerad av gitarrpoet 2014-06-20 kl. 18:13.
Citera
2014-06-20, 19:47
Medlem
FyPharaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vi har redan långa fängelsestraff för könsstympning, vad mer är det ni vill att man ska göra? (jaja, jag vet, ni vill att F! ska demonstrera mot att det finns afrikaner i landet, det är inte särskilt troligt att det kommer ske.)

Jag har som personligt rättesnöre att jag skall försöka tilltala alla på FB som jag skulle göra om jag mötte dem ansikte mot ansikte.

Mot bakgrund av det vet jag ärligt inte riktigt hur jag ska kommentera ditt fullständiga idiotinlägg. Jag är väldigt fridsam av mig och inte särskilt bra på konflikter, men din fullständigt intelligensbefriade kommentar gör mig jävligt upprörd.

Menar du att det faktum att det finns långa fängelsestraff för olika brott är tillräckligt, och att vi därmed kan slå oss till ro?

"Vi har redan långa fängelsestraff för våldtäkt, vad mer är det ni vill att man ska göra?"

Hur jävla bra tror du att det argumentet skulle tas emot i ett feministiskt sällskap???

Är du nöjd med det faktum att det finns lagar mot de övergrepp som nu ägt rum , men att barn utsätts för grova övergrepp ändå???
Citera
2014-06-20, 20:14
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyPharao
Jag har som personligt rättesnöre att jag skall försöka tilltala alla på FB som jag skulle göra om jag mötte dem ansikte mot ansikte.

Mot bakgrund av det vet jag ärligt inte riktigt hur jag ska kommentera ditt fullständiga idiotinlägg. Jag är väldigt fridsam av mig och inte särskilt bra på konflikter, men din fullständigt intelligensbefriade kommentar gör mig jävligt upprörd.

Menar du att det faktum att det finns långa fängelsestraff för olika brott är tillräckligt, och att vi därmed kan slå oss till ro?

"Vi har redan långa fängelsestraff för våldtäkt, vad mer är det ni vill att man ska göra?"

Hur jävla bra tror du att det argumentet skulle tas emot i ett feministiskt sällskap???

Är du nöjd med det faktum att det finns lagar mot de övergrepp som nu ägt rum , men att barn utsätts för grova övergrepp ändå???

Suck, nej det är inte samma sak. Vi har alltså tack vare feminismen fått upp ögonen för könsstympning, vi har till och med långa fängelsestraff för detta. Det är var feminismen har gjort för att ta hand om problemet än så länge. Men tydligen är det just feministernas fel att det sker ändå.
Citera
2014-06-20, 20:29
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Suck, nej det är inte samma sak. Vi har alltså tack vare feminismen fått upp ögonen för könsstympning, vi har till och med långa fängelsestraff för detta. Det är var feminismen har gjort för att ta hand om problemet än så länge. Men tydligen är det just feministernas fel att det sker ändå.

Tveksamt om det är via feminismen som man fått upp ögonen för könsstympning. Mer så att man fick upp ögonen för könsstympning när en massa könsstympade flickor som kommit via invandringen upptäcktes vara könsstympade. Vi har ju aldrig varit toleranta inför könsstympning i Sverige och förbjöd det 1982. Det är rätt så tidigt då vi knappast hade en enda ifrån könsstympar-länder i Sverige innan sent sjuttiotal. Mig veterligen så var det i mitten av 2000-talet som det började skapas en opinion i Sverige emot könsstympning och att svensk feminism har haft ungefär lika knepigt förhållande till könsstympning som till hedersvåld.
Senast redigerad av glimmande 2014-06-20 kl. 20:32.
Citera
2014-06-20, 20:41
Medlem
Fjodorovs avatar
Vad tusan är en Cis-man? Vad fan är det för dumheter?
Citera
2014-06-20, 20:47
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:

Nej. Det handlar om trovärdighet. Hittills har inte jag sett en enda feminist som har rutit ifrån efter att skandalen uppmärksammades i Norrköping. Varför? Här har man öppet mål, nedförsbacke och en djup fåra fram till mållinjen: Omskärelse av 60 unga flickor, det grymmaste och mest explicita uttrycket för mäns kontroll över kvinnor.
Citera
2014-06-20, 20:49
Medlem
FyPharaos avatar
Citat:

Men det är ju helt fantastiskt: Vi verkar sannerligen ha feminismen att tacka för mycket. Våldtäkt, grov misshandel och stympning var ju förstås ett naturligt inslag i den svenska kulturen innan feminismens intåg. Fan vet om det inte är tack vare feminismen vi lyckats med att flyga till månen och skapa internet också.
Du pratar skit, det är inte feminismens förtjänst att vi vet att misshandel och stympning är grova brott och att de skall bestraffas därefter.
Det är inte feminismens fel att det dessa skändliga dåd inträffar, har ingen påstått. Men ditt inlägg är fortfarande ett bland de mest idiotiska jag läst, oräknat rena trollinlägg.
Citera
2014-06-20, 20:52
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Det är stor risk för guilt by association om man ger sig på detta.
Det handlar uppenbarligen om någon ytterst segregerad skola eller ja till och med en friskola.
Beklagar man sig över omskärelsemojs här -> en "attack på islam" -> rasist. Död.

nej, skygglappar och öronproppar på och igång med "Lalalalalala" *håller för öronen*
Citera
2014-06-20, 20:53
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Det är stor risk för guilt by association om man ger sig på detta.
Det handlar uppenbarligen om någon ytterst segregerad skola eller ja till och med en friskola.
Beklagar man sig över omskärelsemojs här -> en "attack på islam" -> rasist. Död.

nej, skygglappar och öronproppar på och igång med "Lalalalalala" *håller för öronen*

Ja, och även om man pekar på att kvinnlig könsstympning är vanligt i de kristna länderna i Afrika så pekas man ut som kulturrasist eller afrofob.

EDIT: Eller ja, i teorin åtminstone. Exakt hur kastreringsfeministerna faktiskt reagerar kan ibland vara lite oförutsägbart.
Senast redigerad av SmokeOn 2014-06-20 kl. 21:00.
Citera
2014-06-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Vad tusan är en Cis-man? Vad fan är det för dumheter?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cisperson

roten till allt ont enligt diverse rabiata feminister.
http://toklandet.wordpress.com/2014/01/16/avratta-alla-cisman-som-ar-jamstalldister/
Citera
2014-06-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det är väl fan ingen feministfråga.

Det är en fråga om barnmisshandel.

Och om Norrköpingskommun inte polisanmält föräldrarna så hoppas jag någon anmäler kommunen. Hade föräldrarna slagit barnen så de fått men för livet så hade de säkert reagerat, nu verkar de kunna bortse från synnerligen grov misshandel på barn av någon anledning. Och det borde kommunen straffas för.

Det är Norrköpings socialtjänst som har ansvar för misshandel av barn.

Jo jag tror det är det eftersom det handlar om kvinnosynen. Feminism handlar också om att förändra synen på kvinnor hos allmänheten. Att liberalisera och att upplyfta.

Det är alltså ett bildande av allmänheten, inte bara lagstiftning. Två länder kan ha samma lagstiftning, samma procent av uppklarade brott, etc, men det är i efterhand, efter faktumet av brottshandlingen. Det är landet som har en välmående och moralisk befolkning som mår bra. Det odygdiga folket har bara en växande fängelsepopulation och en massa brottsoffer som måste behandlas för post-traumatisk stress. Så man borde få fram en röst för dessa flickor. Man borde kommentera och få igång en diskussion för att förändra uppfattningen hos allmänheten. Att föräldrarna inte bara blir rättsligt straffade av könsstympningen, men att deras föräldrar inte ens vill utföra den.

Ett samhälle är bara så bra som dess medborgare. Feminism kan därför, om vi menar att det är en rörelse som är bra för ett land, inte bara handla om lagstiftning och det rättsliga, det måste göra människorna bättre. Här har F! en chans att säga "fuck you" till SD och ta över frågan men på deras eget, och i deras syn, mer konstruktiva sätt. Att säga "vi är här för er flickor, vi hjälper till i att föra er röst, att förändra era föräldrar". Man gör inte det. Därför säger jag, den här frågan är superviktig i nuläget för en feminist.

Edit: Hur vann Alliansen valet? Jo genom att ta över frågan om arbete från socialdemokratin. Man tar över problemställningen och ger sitt eget trovärdiga svar. Varför växer SD? Jo för att ingen annan tror på problemställningen och därför inte omformar den, tar över den, och därför inte heller kan ge en trovärdig politisk lösning för den.

Den positiva effekten av att faktiskt ta över en fråga är att vi i alla fall får någon som helst politik för att lösa problemet. Idag är all SD-politik blockerad och inget annat parti är intresserade av frågorna. Så problemet växer eftersom ingen som helst politik förs överhuvudtaget i en mängd superviktiga frågor.

Snacka om att Sverige är illa ute.
Senast redigerad av HerrWarum 2014-06-20 kl. 21:39.
Citera
2014-06-20, 22:06
Medlem
Jag såg om det på nyheterna nu, det var negresser kunde man se. Fyfan så vidrigt tänk att det är det som en del får göra på sitt sommarlov, kul att få sitt liv förstört på sommarlovet och sen komma tillbaka till skolan som att allt är normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in