Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Nja inte tror. Jag kan inte säga till 100% att det inte skulle kunna gått till på det sätt du har tagit upp. Jag säger bara att jag tror att det är det minst sannolika scenariot.
Obs! Detta är inget ifrågasättande - bara en fråga, en stilla undran
Jo, jag är nyfiken på vad det är som gör att det mest troliga är, och att det mesta pekar mot, att Viola - på grund av en olycka eller av annan orsak - har försvunnit ner i Faxälven eller ner i Helgumsjön? "Det mesta pekar på", vad är det för detaljer eller omständigheter som gör det? Det finns säkert information som jag inte har tillgång till som gör att de flesta tycker att det är det troligaste. Hoppas ni förstår vad jag menar, det är inte ett dugg orimligt att det är just vad som hände men vad är det som pekar mer mot det än att hon t ex blev ihjälslagen av misstag hemma på gården? Känner mig jättekorkad som inte ser ljuset på samma sätt. Eller är det vad som är mest sannolikt man går efter? För mig är alla teorier lika rimliga egentligen. En del har tur som tokar och andra har sådan fruktansvärd otur. Tänk om hon nu motvilligt åkte hem, fick stryk direkt, gick ut och iväg en bit och klev rätt genom isen på ån och drunknade. Eller att hon t ex motvilligt åkte hem efter att ha pratat med sin orolige far, kom hem, fick stryk, gick ut och iväg en bit och sedan mötte en okänd mördare. Det är maximal otur, somliga har ju det som sagt. Obs! Ej ironi, jag bara tänker på hur orättvist livet kan vara. Det gäller även för Violas familj, vilken hemsk sorg för dem.
Edit: Det har visst postats en del här senaste kvarten medan jag skrev mitt lilla inlägg,