Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy
Jodå..det är viktigt att diskutera alla möjligheter. Men för att diskussionen ska leda nånstans och få ett värde..så bör debattörerna sätta sig in i fallet en smula. Varför inte läsa igenom tråden till att börja med? Om man låser fast sig vid en enda teori och sen skyddar den till varje pris så kommer denna tråd snart att likna vissa andra här. Men visst du får gärna lägga fram "nya" bevis för en flykt! Vi väntar med spänning!
Absolut är det så. Ja debattörerna bör sätta sig in så gott det går i fallet. I den här tråden finns det ju en hel del intressant information att ta del av.
Viktigt är också, som du omnämnde, att inte låsa sig vid ett enda scenario utan försöka att vara öppen även för andra. Det finns ju rena skräckexemplen på trådar där någon/några enbart kan ha en enda teori och ej öppen för någon annan.
Vad som kom att hända Viola efter att hon sprang ut genom dörren (föräldrarnas uppgift), vet tyvärr ingen. Ej heller kommer vi med största sannolikhet att få reda på vad som gjorde att hon för alltid försvann.
Personligen
tror jag att hon omkom genom olycka. Kanske genom ev. självmord?
Jag
tror att hon en mycket kort tid efter att hon lämnade föräldrahemmet kom att avlida. Eftersom jag, och ingen annan heller,
vet så har jag inte låst mig enbart vid dessa teorier.
I trådstarten för snart fyra år sedan tar jag också upp olika anledningar till hennes försvinnande.
Jag kan inte avskriva till 100% att det var fadern som tog henne av daga. Ej heller kan jag avskriva till 100% att hon begav sig ut på rymmarstråt. Jag utgår ifrån vad jag tycker låter minst troligt. T. ex. när hon försvann, hur gammal Viola var, var hon bodde samt hur det såg ut i Sverige och övriga Europa 1948.
Jag tycker att det minst troliga skulle vara att hon rymde och sedan tog sig till ett annat land för att aldrig mera någonsin höra av sig. Fast visst hoppas man att Viola överlevde den 5/12 1948.