Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-21, 20:57
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Tycker det låter konstigt. Om det inte var uppenbart att hon bragts om livet skulle man nog inte häkta honom, rubricera det som mord, och fortfarande ha honom häktad så här långt efter.

Det är naturligt att man i första taget misstänker brott när en sådan ung människa avlider och det tar tid för rättsmedicinare att utesluta det.
Citera
2014-06-21, 20:57
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är han ens häktad än?

Jag blandar ihop termerna, han är anhållen.
Citera
2014-06-21, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Tycker det låter konstigt. Om det inte var uppenbart att hon bragts om livet skulle man nog inte häkta honom, rubricera det som mord, och fortfarande ha honom häktad så här långt efter.
Det har väl inte gått lång tid? Jag kan inte tänka mig att man obducerar under storhelger.
Citera
2014-06-21, 21:00
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det hela behöver inte ens vara mord eller dråp. Kanske fick hon en akut hjärnblödning eller annat sjukdomstillstånd, killen skriker på hjälp och polisen häktar honom på sannolika skäl endast för att han var i lägenheten.

Menar du att det våldsamma bankandet i väggarna som de boende i huset hörde i själva verket var en hjärnblödning??
Citera
2014-06-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Menar du att det våldsamma bankandet i väggarna som de boende i huset hörde i själva verket var en hjärnblödning??

Det kanske var från när de knullade. Mot något skåp som rörde sig mot väggen kanske.
Citera
2014-06-21, 21:04
Medlem
Uppdatering på NA!

Polisen bekräftar att kvinnan som misstänks ha mördats natten till lördag hittades i sin egen lägenhet.

- Han är på sannolika skäl misstänkt för mord, som är den starkare misstankegraden. Utifrån de förhör som har hållits kan jag säga att han nekar till brott,

- Det finns mycket som tyder på att det rör sig om ett mord eller ett dråp, säger Richard Hiller, vakthavande befäl hos Örebropolisen.

http://na.se/nyheter/orebro/1.2535360-kvinnan-hittades-i-sin-egen-lagenhet
Citera
2014-06-21, 21:04
Medlem
fluffigarosamolns avatar
Stod på Expressen :
– Det är omständigheter på platsen som gör att vi misstänker mord, säger han.

Så någon allergisk chock är nog ingen risk..
Citera
2014-06-21, 21:05
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder

Kanske ville han påkalla snabb hjälp när han inte fick igång andningen och kunde inte ringa för att han gjorde CPR. Vad jag vill säga är att vi vet väldigt lite vad som egentligen hänt och att rubriken i tråden kan vara förhastad.
Citera
2014-06-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Frågan är väl mest vad för korkad snorunge det är som beskriver ett mord med att "höja handen" mot nån. Skriker överbeskyddat bratmongo om den typen

Herregud, ge fan i att skriva saker om en person som du inte vet något om. Jag känner killen och han är nära vän med tjejen som avled inatt så han vet nog mer än vad du gör. Han är varken en korkad snorunge eller ett bratmongo. Håll er till ämnet och visa lite respekt mot dom anhöriga. Tack.
Citera
2014-06-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Kan ju ha varit någon sorts ömsesidigt överenskommen verksamhet som slutat illa.

Den tanken slog faktiskt mig också men slog den ifrån mig, lite för unga för strypsex tror jag.
Citera
2014-06-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razmuslarsson
Herregud, ge fan i att skriva saker om en person som du inte vet något om. Jag känner killen och han är nära vän med tjejen som avled inatt så han vet nog mer än vad du gör. Han är varken en korkad snorunge eller ett bratmongo. Håll er till ämnet och visa lite respekt mot dom anhöriga. Tack.
Hur kan du veta att han var nära vän med hon som avled när ingen av hennes vänner som blivit intervjuade av tex NA och AF har minsta aning om vem han skulle kunna vara?

EDIT: sorry missade att ni pratade om en annan kille än MGM!
Citera
2014-06-21, 21:09
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Uppdatering på NA!

Polisen bekräftar att kvinnan som misstänks ha mördats natten till lördag hittades i sin egen lägenhet.

- Han är på sannolika skäl misstänkt för mord, som är den starkare misstankegraden. Utifrån de förhör som har hållits kan jag säga att han nekar till brott,

- Det finns mycket som tyder på att det rör sig om ett mord eller ett dråp, säger Richard Hiller, vakthavande befäl hos Örebropolisen.

http://na.se/nyheter/orebro/1.2535360-kvinnan-hittades-i-sin-egen-lagenhet

90% chans på mord, men inte omöjligt att två manliga "gäster" slogs och hon försökte gå i mellan och blev ihjälslagen. Detta lirar med att en annan gäst ropade på hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in