Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Är lite märkligt att polisen inte gått ut något alls med hur hon blivit mördad.

Brukar ju låta ganska tidigt i deras uttalanden annars som ''slagen i bakhuvudet med trubbigt föremål'' tex.

Sen eftersom han skrek att hon har svårt o andas kan ju vara ett tecken på att hon blivit strypt/knivad i halspartiet av honom om det nu är han.

Är hon nu t.e,x slagen till döds så försäger han sig ju lite själv om han nu ropat angående hennes andning?

Det är inte så troligt att GM skriker att BO har svårt att andas samtidigt som han håller på att strypa henne. Vet vi att det var GM som skrek...
Citera
2014-06-21, 20:43
Medlem
Vi bodde grannar med familjen när dom var små och han lekte med min son, världens snällaste och omtänksammaste pojke, han ville alla väl och tog hand om dom små på gården och mamman var jätte bra och inga problem i lågstadiet iallfall, sen har jag ingen aning om vad som hänt
Citera
2014-06-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kook
finns info om att hon inte kunde andas.. och det händer ju inte alltid vid slagsmål..

Det tycker jag stämmer väldigt väl in på vad polisen från början sade "misstänkt mord" alltså inte ett klart mord. Man misstänker alltså att hon mördats med vet inte än.... då kan han mycket väl ha ropat på hjälp om det var så att hon t ex fick en allergisk chock. Vem vet, de kanske kollade på TV, drack vin och åt jordnötter. Man behöver inte ha varit allergisk tidigare utan en allergi kan utbryta när som. Hoppas rättsmedicin sätter lite fart trots helger!
Citera
2014-06-21, 20:50
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Är lite märkligt att polisen inte gått ut något alls med hur hon blivit mördad.

Brukar ju låta ganska tidigt i deras uttalanden annars som ''slagen i bakhuvudet med trubbigt föremål'' tex.

Sen eftersom han skrek att hon har svårt o andas kan ju vara ett tecken på att hon blivit strypt/knivad i halspartiet av honom om det nu är han.

Är hon nu t.e,x slagen till döds så försäger han sig ju lite själv om han nu ropat angående hennes andning?

Att hon har svårt att andas säger egentligen ingenting, vid dödsfall, oavsett vad som föranleder detta, upphör andningen.

Det kan även vara s.k. agonal andning, vilket han, som de felsta misstolkar som andningssvårigheter.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Agonal_andning
Citera
2014-06-21, 20:52
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina70
Vi bodde grannar med familjen när dom var små och han lekte med min son, världens snällaste och omtänksammaste pojke, han ville alla väl och tog hand om dom små på gården och mamman var jätte bra och inga problem i lågstadiet iallfall, sen har jag ingen aning om vad som hänt

Det hela behöver inte ens vara mord eller dråp. Kanske fick hon en akut hjärnblödning eller annat sjukdomstillstånd, killen skriker på hjälp och polisen anhåller honom på sannolika skäl endast för att han var i lägenheten.
Senast redigerad av DickeFix 2014-06-21 kl. 21:01.
Citera
2014-06-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lina70

Vem är det du pratar om nu? Den misstänkte GM? Det kan hända mycket på vägen från det att barnen är små. Änglar kan bli monster och tvärtom. Du kan inte utgå ifrån att den snällaste på gården ett antal år senare visar sig ha utvecklats till en mördare.
Citera
2014-06-21, 20:53
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razmuslarsson
Jag har gått i samma klass som Andreas i tre år på gymnasiet. Vi tog studenten tillsammans 2013.
Andreas är en utav dom trevligaste personer jag känner. Om det är han som ni säger så är jag 100% säker på att hans syfte verkligen inte var att beröva flickan på livet, med största sannolikhet en olyckshändelse.
Kan ju ha varit någon sorts ömsesidigt överenskommen verksamhet som slutat illa.
Citera
2014-06-21, 20:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Det tycker jag stämmer väldigt väl in på vad polisen från början sade "misstänkt mord" alltså inte ett klart mord. Man misstänker alltså att hon mördats med vet inte än.... då kan han mycket väl ha ropat på hjälp om det var så att hon t ex fick en allergisk chock. Vem vet, de kanske kollade på TV, drack vin och åt jordnötter. Man behöver inte ha varit allergisk tidigare utan en allergi kan utbryta när som. Hoppas rättsmedicin sätter lite fart trots helger!

Det är alltid "misstänkt" för nånting, en domstol avgör sen om misstanken kan övergå till en dom. Du ser aldrig att polisen plockar in någon för mord, däremot misstänkt för mord, om så MGM filmades av hela landets poliskår när denne begick brottet.
Citera
2014-06-21, 20:54
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det hela behöver inte ens vara mord eller dråp. Kanske fick hon en akut hjärnblödning eller annat sjukdomstillstånd, killen skriker på hjälp och polisen häktar honom på sannolika skäl endast för att han var i lägenheten.

Tycker det låter konstigt. Om det inte var uppenbart att hon bragts om livet skulle man nog inte häkta honom, rubricera det som mord, och fortfarande ha honom häktad så här långt efter.
Citera
2014-06-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Tycker det låter konstigt. Om det inte var uppenbart att hon bragts om livet skulle man nog inte häkta honom, rubricera det som mord, och fortfarande ha honom häktad så här långt efter.

Han är väl inte häktad heller. Det har väl inte ens kommit någon häktningsbegäran.
Citera
2014-06-21, 20:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet

Är han ens häktad än?
Citera
2014-06-21, 20:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Hur förklarar du de högljudda dunsarna i väggarna då? Av vad som framkommit såhär långt så är det verkligen inte någon allergisk reaktion det är frågan om här. Men du har helt rätt i att för att det ska kunna åtalas för någon form av våld, om det inte finns vittnen iaf, så måste dödsorsaken fastställas av rättsmedicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in