2014-06-21, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag har sagt det förut med risk för att det blir tjatigt; du ser det ur en "frisk" människas perspektiv. Bernys verklighetsuppfattning är antagligen långt ifrån vår. Hade jag varit Berny hade jag tagit mitt liv för jag hade känt att jag bränt precis alla broar och alla människor som jag en gång kunnat kalla vänner. Till och med min egen familj. Vad hon än säger även om det är sant så är det ju ingen som kan lita på det. Tror läkare och behandlare i hennes omgivning är ungefär lika uppgivna som vi är och de sägs ju att man blir den folk förväntar sig att man ska vara; dvs ett enda stort fail. Ingen förväntar ju sig att Berny ska ta vara på sina chanser, rycka upp sig, skaffa ett "normalt" eller i samhällets ögon "hederligt liv". Förutom vad, en handfull 15-åriga fans? Inte särskilt uppmuntrande för henne så jag förstår att hon aldrig tar sig ur sin vidriga självdestruktiva spiral. Hon kan nog inget annat. Dessutom, där var uppenbarligen något krux vid hennes födsel som utreddes under lång tid. B påstår dessutom att modern åt stesolid under graviditeten. Gud vet vilka hjärnskador hon kan ha dragit på sig under tiden i magen och som fortsätter att påverka henne livet ut.

Allt jag egentligen kan säga och tycka är att det är farligt att behandla Berny som om hon alltid är sjuk och måste ta fel beslut. Att hon kan TA beslut är det som är viktigt och visar att hon inte är ständigt förtappad i sina "sjukdomar".

Hon har ingen anledning att vara positiv eller känna framtidshopp inför sin situation MEN hon har till största del hamnat där hon är på egen hand. Sluta stryk henne medhårs är mitt råd till de omkring henne inom vården. Hon kanske är där hon är just för att folk alltid har hållit henne om ryggen istället för att låta henne reda upp en röra själv. Hennes ego är liksom redan tillräckligt stort.
Citera
2014-06-21, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ja dessvärre är det nog så. Fattar inte vad hennes problem är och varför det inte funkar. Hon har fått en plats på ett boende med personal och hon har 500 meter till mottagningen. Lättare än så blir det liksom inte. Tror en grej som stjälper henne är att folk ständigt är där för att plocka upp henne, att hon får chans på chans på chans. Nu verkar det Miia som sköter Theus till stor del så inte ens det behöver hon deala med.

Exakt.

Hennes hundägarskap är ju ren komik.
Citera
2014-06-21, 13:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

I övrigt så det med att en del män tjatar om att de vill ha barn med henne kan förklaras såhär: En del grabbar gör så för att när det händer dra sig helt tillbaka och vägra stå för sitt ord/löfte. De gör så för att tjejen ska tro de verkligen vill ha en framtid med henne och därför tro de har ett bra förhållande och ge dem sex. När tjejen sedan blir gravid, vill de inte ha med saken att göra ö.h.t. Hemskt beteende. Ännu ett skäl för kvinnor att hålla på sig.

Vet inte vad du umgås i för kretsar men ingen normal snubbe sitter och säger till en kvinna han känt två timmar att han vill ha barn med den kvinnan. Ingen normal kvinna tar heller detta till sig och blir på smällen över de du kallar "löfte". Så jag vet inte vad det är för osannolikt hypotetiskt scenario du målar upp? Det är knappast permanenta partners Berny snackar om som velat ha barn utan dimmiga missbrukare hon känt korta stunder.
Citera
2014-06-21, 18:09
Medlem
langaocbs avatar
Jag har missat när hon skriver om att hon blev utkickad ur subprogrammet. Hur fan gick det till?!
Citera
2014-06-21, 18:38
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag har missat när hon skriver om att hon blev utkickad ur subprogrammet. Hur fan gick det till?!

hon pallade inte att gå dit.
lathet som vanligt och oviljan att bli bättre.
Citera
2014-06-21, 20:43
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
hon pallade inte att gå dit.
lathet som vanligt och oviljan att bli bättre.

Jag har förstått det men skulle vara intressant hur hon förklarade det för sina bloggläsare.
Citera
2014-06-21, 22:43
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag har förstått det men skulle vara intressant hur hon förklarade det för sina bloggläsare.

Tror att detta är det enda hon skrivit om saken:

Citat:
nope. jag klarade inte av att gå dit varje dag. och jag tackade nej till att få dosen inställd rätt på behandlingshem. jag blev inte utkastad utan det fungerade tyvärr inte så jag avslutade kontakten själv. jag tycker det är jävligt trist och är besviken på mig själv men jag vet att det inte handlar om lathet utan om oförmåga att vara konsekvent och följa rutiner plus en ångest som gör det för svårt
Citera
2014-06-21, 23:20
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Tror att detta är det enda hon skrivit om saken

Citat:
"nope. jag klarade inte av att gå dit varje dag. och jag tackade nej till att få dosen inställd rätt på behandlingshem. jag blev inte utkastad utan det fungerade tyvärr inte så jag avslutade kontakten själv. jag tycker det är jävligt trist och är besviken på mig själv men jag vet att det inte handlar om lathet utan om oförmåga att vara konsekvent och följa rutiner plus en ångest som gör det för svårt" :

Ja men det är väl inte så mycket hon behöver göra varje dag? Rasta Theus måste hon ju göra en del. Och äta mat måste hon också göra. Hon kan inte gå några hundra meter om dagen för att hämta sub men när hon knarkar då passar det sig att anstränga sig. Det handlar bara om att saker och ting bara passar sig om om hon får som hon vill. Tidigare tog hon återfall efter att hon blev nekad behandlingshem. Senare blir hon erbjuden inläggning men avböjer för att hon inte kan röka när hon vill medans hon är inlagd. Nu tackar hon nej till sub och nej till att få dosen rätt inställd på behandlingshem bara för att då blir saker och ting inte på hennes vilkor.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-06-21 kl. 23:22. Anledning: Felstavning
Citera
2014-06-22, 11:18
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Ja men det är väl inte så mycket hon behöver göra varje dag? Rasta Theus måste hon ju göra en del. Och äta mat måste hon också göra. Hon kan inte gå några hundra meter om dagen för att hämta sub men när hon knarkar då passar det sig att anstränga sig. Det handlar bara om att saker och ting bara passar sig om om hon får som hon vill. Tidigare tog hon återfall efter att hon blev nekad behandlingshem. Senare blir hon erbjuden inläggning men avböjer för att hon inte kan röka när hon vill medans hon är inlagd. Nu tackar hon nej till sub och nej till att få dosen rätt inställd på behandlingshem bara för att då blir saker och ting inte på hennes vilkor.

Exakt. Det är ju bara att hämta skiten i samband med att hon rastar Theus för hon har ju till och med skrivit att det gick bra att hon tog med sig honom till mottagningen, men nej då. Det är tydligen för svårt, vilket egentligen borde betyda att det är för svårt för henne att ta en morgonrunda med Theus?
Citera
2014-06-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Exakt. Det är ju bara att hämta skiten i samband med att hon rastar Theus för hon har ju till och med skrivit att det gick bra att hon tog med sig honom till mottagningen, men nej då. Det är tydligen för svårt, vilket egentligen borde betyda att det är för svårt för henne att ta en morgonrunda med Theus?

Om man utgår från att det är som hon beskriver det, att hon varken kan gå till mottagningen, till affären eller knappt ut i köket. Att hon inte kan koka ris. Att hon inte kan sköta rutiner eller passa tider - ja då verkar det ju HELT omöjligt att hon kan klara av att gå ut med hunden fyra gånger om dagen, varje dag, hela veckan, på bestämda tider.
Hennes försvar för ett tag sedan var att "alla hundägare har bra och dåliga dagar då hunden får mer eller mindre motion" (eller något liknande), vilket ju är total bullshit!
Klarar hon ens av att ge honom mat regelbundet, när hon varken kan ta sig till affären eller ut i köket? Hon skriver alltför ofta om att han får ett fat med köttbullar och leverpastej eller "lyxkorv", så jag antar att hon ofta inte ens har foder hemma till honom? Vem fan ger sin hund ett helt fat med korv och köttbullar?
Allting pekar mot att den där hunden har det bra mycket värre än vad han borde ha det.
Citera
2014-06-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Om man utgår från att det är som hon beskriver det, att hon varken kan gå till mottagningen, till affären eller knappt ut i köket. Att hon inte kan koka ris. Att hon inte kan sköta rutiner eller passa tider - ja då verkar det ju HELT omöjligt att hon kan klara av att gå ut med hunden fyra gånger om dagen, varje dag, hela veckan, på bestämda tider.
Hennes försvar för ett tag sedan var att "alla hundägare har bra och dåliga dagar då hunden får mer eller mindre motion" (eller något liknande), vilket ju är total bullshit!
Klarar hon ens av att ge honom mat regelbundet, när hon varken kan ta sig till affären eller ut i köket? Hon skriver alltför ofta om att han får ett fat med köttbullar och leverpastej eller "lyxkorv", så jag antar att hon ofta inte ens har foder hemma till honom? Vem fan ger sin hund ett helt fat med korv och köttbullar?
Allting pekar mot att den där hunden har det bra mycket värre än vad han borde ha det.

Hon klarar tydligt inget enligt henne själv, men hunden skrivs det långa försvarstal om varför hon ska ha honom. Det är ju enkel logik; klarar hon inte ens att gå 500 meter när hunden ÄNDÅ ska ut, då klarar hon ju BEVISLIGEN inte av att ha en hund.

Hundar måste dessutom springa också, inte bara gå i koppelpromenader.

Fattar inte hur hon inte går sönder inombords varje gång hon tittar på honom. Han är HELT OSKYLDIG i hela cirkusen.
Citera
2014-06-22, 14:21
Medlem
habilgerbils avatar
Något som verkligen frustrerar mig är att Theus faktiskt ser välmående ut på bilderna. Jag kan inte tala för exakt vilken matchvikt och kroppsbyggnad som är normalt för en frisk och rätt skött collie men han ser ut som en pigg och fin hund.

(Nej Berny, försök INTE använda dina foton som bevis för att din hund mår bra i din ägo när allt annat talar emot det!)

Jag undrar verkligen hur hunden ser ut live. Eller hur de hundratals deletade bilderna mellan de fina såg ut. Och jag undrar över hans psyke med tanke på att en collie så vitt jag vet (själv van vid schäfer) är en arbetshund som behöver enorma mängder motion och handfast disciplin för att vara en harmonisk hund inomhus. Att han inte får den motion han behöver och förtjänar är ju uppenbart men jag undrar med psyket och det sociala. Berny verkar se honom som en människa och behandla honom därefter. Får han någonsin umgås med andra hundar?

Det är en alldeles för konspiratorisk och hemsk tanke men... är det möjligt att Berny drogar Theus för att få en lugn och passiv hund inomhus? Förlåt men jag var tvungen att komma med den teorin. Detta är INTE en anklagelse. Bara en tanke. Något är det som inte går ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in