2014-06-21, 16:38
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Visst lägg upp inlägget om irish Sam som det talas om.. Men när det kom till PM så ifrågasatte man PMets existens. Eller hur? Den där admin med sin negeravatar är bara teater.

Admin, om något i inlägget skulle ha förändrats får du allvarliga problem, det lovar jag dig. Inlägget om Irish Sam lägg upp det så får vi bedöma vad som är så OT med en gerillaidiot i Syrien och detta i en syrientråd.

Irish Sam..

Gott så.

Enligt videon klagade också på att två andra inlägg också försvann, men vi kanske är överens om att dessa är OT eftersom du inte vill ha dessa publicerade?

När det gäller "Irish Sam" så har du inte skrivit något inlägg om denne person. Först förstod jag inte vad du menade och trodde jag missat något, men det visade sig att bilderna i ett av de tre inläggen föreställde någon som kallas för det. Det framgår dock ingenstans i texten. Här är inlägget ifråga:

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Bra inlägg!

Men hur media lägger upp saken är en annan femma. Att se situationen från nära håll är verkligen något som skulle få en del att tänka om..

Det som händer i Syrien är att en del centraler betalar stora summor pengar om du eller dina vänner deltar i striderna. Det är ett maffiaspel med lite veteraner från bla MÖ och även Europa.

http://www.ladda-upp.se/bilder/jhujsbxfpcftw/
http://www.ladda-upp.se/bilder/clrniblupynrn/

Det är veteraner med $ i väskan. Men det spelet är väldigt farligt, och USA har riskerat mycket på detta.

Som jag ser det förklaras inget kring vem personen på bilderna är och vilken koppling han har till den text du skrivit. Framförallt ser jag inte kopplingen till Syrien-konflikten, förutom att ordet Syrien förekommer en gång.

Skulle lika gärna kunnat vara raderat för OT av mig.
2014-06-21, 16:52
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Gott så.

Enligt videon klagade också på att två andra inlägg också försvann, men vi kanske är överens om att dessa är OT eftersom du inte vill ha dessa publicerade?

När det gäller "Irish Sam" så har du inte skrivit något inlägg om denne person. Först förstod jag inte vad du menade och trodde jag missat något, men det visade sig att bilderna i ett av de tre inläggen föreställde någon som kallas för det. Det framgår dock ingenstans i texten. Här är inlägget ifråga:

Som jag ser det förklaras inget kring vem personen på bilderna är och vilken koppling han har till den text du skrivit. Framförallt ser jag inte kopplingen till Syrien-konflikten, förutom att ordet Syrien förekommer en gång.

Skulle lika gärna kunnat vara raderat för OT av mig.

Babbel! ! ingenting i inlägget var OT.Det är utländska veteraner, ja, bild på irish Sam.Förstår inte vad som är OT?
Senast redigerad av Literal 2014-06-21 kl. 16:56.
2014-06-21, 17:02
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Läs trådarna så ser du att det knappast handlar om en enskild problematik. Jag har föreslagit flera lösningar i mina inlägg och om du har intresse så backa ett par poster. Vill du delta i Outlaw så se då fa.. till att göra dig förtjänt av modstatus, där kan du vältra dig i dylika diskussioner som rör enskilda användare.

Du behöver inte lägga orden i någon annan användares mun, dina fantasier om lösningar kan du presentera som dina egna och sedan stå för de i en debatt, feghare!

Vad fan babblar du om? Jag vet inte varför du tror att jag är intresserad av Outlaw eller modstatus, men det är knappast därför jag sitter här och diskuterar. Jag tycker gott att jag kan diskutera om enskilda användare här eftersom det är enskilda användare som gnäller om saker och ting de inte har belägg för.

Mina fantasier? Jag ansåg att en lösning som presenterades här i tråden lät bra, men den verkar ju uppenbarligen inte gillas. Antagligen för att det skulle visa på att IR5 har ännu mindre rätt i vad han säger än man kan tro. Jag tycker gott att du kan lugna ner dig lite. Jag har inte lagt ord i din mun, jag har med en sarkastisk ton undrat vad du tycker vore rimligt. Varför det gör dig så arg är bortom mig.

IR5 presenterar sig själv som en martyr, så att han står i skottgluggen är bara hans eget fel. Det är ett fåtal användare som verkar se vad som diskuteras här som faktisk problematik, då är det väl rimligt att man diskuterar kring just dessa medlemmar?

Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Babbel! ! ingenting i inlägget var OT.Det är utländska veteraner, ja, bild på irish Sam.Förstår inte vad som är OT?

Inlägget har ingen substans. Det förklarar ingenting om vad bilderna innehåller eller varför de ens är där. Det finns alltså en gråskala här. Inlägget är taffligt skrivet, men om det är OT eller inte vetefan.
Senast redigerad av lamehater 2014-06-21 kl. 17:07.
2014-06-21, 17:21
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Inlägget har ingen substans. Det förklarar ingenting om vad bilderna innehåller eller varför de ens är där. Det finns alltså en gråskala här. Inlägget är taffligt skrivet, men om det är OT eller inte vetefan.

Exakt så ser jag det också, det här handlar om ett inlägg som jag skulle ha kunnat lämna, men som jag lika gärna skulle ha kunnat ta bort för OT. Dock är det inte i närheten av att vara värt en varning.

Det är därför intressant att samme användare vid samma tidpunkt skrev två ytterligare inlägg i direkt anslutning till detta, och dessa var definitivt OT. Med tanke på dessa skulle troligen jag också ha tagit bort detta; det sammantagna intrycket av dessa tre meddelanden är definitivt oseriöst i mina ögon.

Att detta meddelande skulle vara så "farligt" rent informativt att de påstått "agendadrivna" moderatorerna skulle tvingas radera det är ju naturligtvis helt barockt.
Senast redigerad av bernad_law 2014-06-21 kl. 17:27.
2014-06-21, 17:22
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater

Nja, hade köpt det om det var bild på en cykel.Skribenten diskuterar utländska gerillor i ett läge i diskussionen.Bilden visar figurer som inte tillhör syriska militären men dock känd som irish Sam.
Man har helt enkelt censurerat snubben.
Radera inlägget? Ah det håller inte.
Senast redigerad av Literal 2014-06-21 kl. 17:31.
2014-06-21, 17:25
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Exakt så ser jag det också, det här handlar om ett inlägg som jag skulle ha kunnat lämna, men som jag lika gärna skulle ha kunnat ta bort för OT. Dock är det inte i närheten av att vara värt en varning.

Det är därför intressant att samme användare vid samma tidpunkt skrev två ytterligare inlägg i direkt anslutning till detta, och dessa var definitivt OT. Med tanke på dessa skulle troligen jag också ha tagit bort detta; det sammantagna intrycket av dessa tre meddelanden är definitivt oseriöst i mina ögon.
Ne det var faktiskt ett intressant inlägg.
2014-06-21, 18:44
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Nja, hade köpt det om det var bild på en cykel.Skribenten diskuterar utländska gerillor i ett läge i diskussionen.Bilden visar figurer som inte tillhör syriska militären men dock känd som irish Sam.
Man har helt enkelt censurerat snubben.
Radera inlägget? Ah det håller inte.

Om det hade stått att bilderna visar den och den som tidigare blivit betalda av dessa för att kriga här, så hade det kunnat intessant och OnT.

Men inlägget är i paritet med fylleinlägg med oberoende meningar staplade på varandra och det känns som något saknas.

Censur nej taffligt skrivet med avsaknad hänvisning till vem som är på bilden och vilka som nu betalt honom!
2014-06-21, 18:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Låter som en bra idé, men endast om han själv har en kopia på sitt inlägg.
Det behövs verkligen inte. När vi raderar inlägg så "mjukraderas" dom bara, det vill säga att dom är dolda, inte raderade. Skulle det vara så att en textkopia i den här tråden inte anses som tillförlitligt så finns möjligheten för en admin att helt enkelt återställa inläggen tillfälligt och låta var och en titta på dom.
2014-06-21, 19:12
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det behövs verkligen inte. När vi raderar inlägg så "mjukraderas" dom bara, det vill säga att dom är dolda, inte raderade. Skulle det vara så att en textkopia i den här tråden inte anses som tillförlitligt så finns möjligheten för en admin att helt enkelt återställa inläggen tillfälligt och låta var och en titta på dom.
Och det finns ju sisådär hundra moderatorer som kan se de raderade inläggen och verifiera att det är korrekt. Eller så är alla hundra moderatorer med i konspirationen...
2014-06-21, 19:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Och det finns ju sisådär hundra moderatorer som kan se de raderade inläggen och verifiera att det är korrekt. Eller så är alla hundra moderatorer med i konspirationen...
Jo, så är det ju och det finns ju faktiskt folk som tror att vi alla är medkonspiratörer, då är det ju ett rätt lätt sätt för oss att visa för alla hur det ligger till. Det är ju dessutom inga grova regelbrott vi pratar om här så att det är ingen "fara" att visa upp dom. Jag säger givetvis inte att vi ska göra det, bara det att möjligheten finns och hade jag suttit på "andra sidan" hade jag tagit det som ett ganska stort tecken på att "vi" faktiskt inte är ute och cyklar.
2014-06-21, 20:08
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Om det hade stått att bilderna visar den och den som tidigare blivit betalda av dessa för att kriga här, så hade det kunnat intessant och OnT.

Men inlägget är i paritet med fylleinlägg med oberoende meningar staplade på varandra och det känns som något saknas.

Censur nej taffligt skrivet med avsaknad hänvisning till vem som är på bilden och vilka som nu
På bilderna behöver det inte stå något alls.Det är organiserade grupper från Libyen och det är bevisad.Det var inte OT.Snubben har varit utsatt för censur.
Senast redigerad av Literal 2014-06-21 kl. 20:35.
2014-06-21, 20:11
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det kan va så.Ingen vill förlora sin position för en muhammedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in