2014-06-23, 22:11
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Denna kvinna är väl inte Viola? Är det Eva Marie?

https://anonfiles.com/file/401ca513f...dcea5c95d0d437
Citera
2014-06-23, 22:19
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Denna kvinna är väl inte Viola? Är det Eva Marie?

https://anonfiles.com/file/401ca513f...dcea5c95d0d437

Ja, flickan på bilden är Eva-Marie, nånstans i övre tonåren. Tyvärr finns en hel del felaktigheter i artikeln och att inte ens kunna hålla isär systrarna är minst sagt oseriöst - enligt min mening. Tyvärr finns det många som fortfarande tror allt de läser är sant.
Citera
2014-06-23, 22:21
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tja, det framgår av texterna att Karl Widegren var en usel pappa, så direkt eller indirekt fick han troligtvis därför sin ena dotter att gå en alltför tidig död till mötes.
Mördade han henne direkt handgripligt? Eller fick han henne genom psykisk misshandel att ta självmord?
Det kvittar vilket av ovanstående två scenarion som skett så är det lika illa i rättvisans namn.
Vi får hoppas på ngt tredje alternativ för hans skull annars lär han knappast befinna sig i himlen idag.

Vänligen, hämta ditt vetande och dra dina slutsatser från annat än denna artikel. Texten har gott om fel och man har inte ens rätt syster på bilden.
Citera
2014-06-23, 22:27
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Tja, det framgår av texterna att Karl Widegren var en usel pappa, så direkt eller indirekt fick han troligtvis därför sin ena dotter att gå en alltför tidig död till mötes.
Mördade han henne direkt handgripligt? Eller fick han henne genom psykisk misshandel att ta självmord?
Det kvittar vilket av ovanstående två scenarion som skett så är det lika illa i rättvisans namn.
Vi får hoppas på ngt tredje alternativ för hans skull annars lär han knappast befinna sig i himlen idag.
Man måste nog tänka på att Viola försvann några år efter Andra Världskriget i ett hem ur det gamla bondesamhället. Sett genom 1983 års ögon var han säkert en tyrann men genom 1948 års ögon rätt normalt sträng.
Citera
2014-06-23, 22:30
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Vänligen, hämta ditt vetande och dra dina slutsatser från annat än denna artikel. Texten har gott om fel och man har inte ens rätt syster på bilden.

Jag har inte dragit ngn slutsats!
Citera
2014-06-23, 22:39
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Man måste nog tänka på att Viola försvann några år efter Andra Världskriget i ett hem ur det gamla bondesamhället. Sett genom 1983 års ögon var han säkert en tyrann men genom 1948 års ögon rätt normalt sträng.

Jag håller med, det var även vanligt att man, om man hade otur med sin skolfröken
fick känna på fysisk terror av fröken. Det säger lite om tiden som varv då.
Citera
2014-06-23, 22:41
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Citat:
Jag har inte dragit ngn slutsats!

Du citerar inlägget med länkarna till Allers artikel och konstaterar därmed att Widegren var en usel far som troligen på ett eller annat sätt orsakade sin dotters död. Nog har du dragit slutsatser.
Citera
2014-06-23, 22:41
Medlem
Citat:

Det stämmer ju inte, han var ju ökänd för sin elakhet, redan då, i hela byn!
Citera
2014-06-23, 22:45
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Det stämmer ju inte, han var ju ökänd för sin elakhet, redan då, i hela byn!

Men det var ju var och annan här uppe under den tiden. särskit fäder till döttrar.
Och försvinnandet gjorde säkert sitt till åxå kan jag tänka mig,
Citera
2014-06-23, 22:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Du citerar inlägget med länkarna till Allers artikel och konstaterar därmed att Widegren var en usel far som troligen på ett eller annat sätt orsakade sin dotters död. Nog har du dragit slutsatser.

Nej, jag skrev att det framgår av texterna att han var en usel far, inte att det är ett konstaterande att han var en usel far, dessutom skrev jag att vi får hoppas det vart ett tredje alternativ till att tösen försvann (som t.ex en olyckshändelse gick genom isen)

herregud!
Citera
2014-06-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Men det var ju var och annan här uppe under den tiden. särskit fäder till döttrar.
Och försvinnandet gjorde säkert sitt till åxå kan jag tänka mig,

Fast det var väl ändå något speciellt galet med någon som slänger ner en liten rädd katt till aggressiva hungriga hundar, för att det är så kul att se katten bli söndertuggad...urrkkk!!!!
Citera
2014-06-23, 23:02
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Fast det var väl ändå något speciellt galet med någon som slänger ner en liten rädd katt till aggressiva hungriga hundar, för att det är så kul att se katten bli söndertuggad...urrkkk!!!!

Jo jo, men det är inget emot alla berättelser om folk här uppe, jag lovar dig det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in