Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Tja, när det handlar om titlar som man inte direkt brinner för men kan tänka sig testa.
Iom att jag inte piratkopierar spel, så väntar jag då hellre på att priset går ner innan jag slår till och köper det om det inte är ett spel jag faktiskt sett fram emot att spela.
[/url]
Jag förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erkan22
Assassin's Creed Black Flag är på rea nu! Men det är väl det senaste spelet i serien? Jag har inte spelat ett enda innan så det känns lite onödigt att köpa det först.
Citat:
Ursprungligen postat av
chessjamt
Känner samma som dig, har aldrig spelat Assasins förut och undrar vilket man ska börja med. Trean, Brotherhood eller Revelations? Någon som spelat de sen tidigare och kan säga vilket som bra att börja med?
1.
Assassin's Creed
2.
Assassin's Creed II och uppföljare
Assassin's Creed: Brotherhood och
Assassin's Creed: Revelations som är fortsättning på samma karaktären från AC2
3.
Assassin's Creed III
4.
Assassin's Creed IV: Black Flag
Själv jag spelade aldrig den första pga den saknade undertexter(är döv) och skippade båda uppföljare till AC2 och det var inget problem att komma in i storyn ändå.
Du kan kolla upp spoilers i spelet före den du tänker spela så du håller dig uppdated:
*varning spoilers!* http://www.primagames.com/games/assassins-creed-iv-black-flag/feature/assassins-creed-story-so-far *varning spoilers!*
Jag spelade så här: AC2>AC3>AC4
Assassin's Creed serien är grymt! Jag kommer absolut att spela Assassin's Creed: Brotherhood och Assassin's Creed: Revelations senare. AC2 och uppåt har svenska undertexter förresten, och är mycket handkontrollvänligt (xbox handkontrollen till PC).