2014-06-20, 22:48
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Sagt och gjort, skaffade complete edition med alla de olika expansionerna/tilläggen. 19,99 euro gick den på. Sparade tydligen över 48 euros på buntkostnaden än att skaffa alla expansionerna individuellt.

Smart val! Varning för att Gustav Adolf låter lite mesig bara ^^

Det enda spela jag köpt än så länge är Far Cry 3. Lär garanterat bli några fler
Citera
2014-06-20, 23:47
Medlem
Är witcher 2 värt att lägga ner några timmar på? Funderar på att köpa, men många som klagar på combat suger osv.. Enda som verkar bra är att grafiken är nice och man får välja saker
Citera
2014-06-21, 02:45
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Om man är ny till strategispel, vad rekommenderar du att man börjar med. Age of Empires III, Total War Rome II eller Civilization 5 eller Europa Universalis? Känner starkt att jag vill börja spela ett strategispel men vill gärna ha något som inte är alltför svårt eller komplicerat.

OnTopic: Jurrasic Park the Game går på 13,99 euro nu och Game of Thrones Special Edition kostar bara 4,99 euro.

Beror på vad du är sugen på, är helt olika spelsätt i spelen. Total war är turbaserat, AoE är "banbaserat" RTS och är ett öppet RTS. Jag skulle rekommendera Europa universallis då det i mitt tycker är det bästa spelet. Det finns ett stort djup i spelet även fast det inte är jättesvårt att lära sig grunderna, men man får vara bered att lägga ner ett antal timmar om man ska förstå spelet helt ut.

Kolla in några gameplayvideos på youtube och se vad du tycker verkar mest intressant. Alla spel är bra förutom AoE 3 som jag inte tyckte om alls. Smaksak givetvis.
Citera
2014-06-21, 12:20
Medlem
searchfunctions avatar
Vilket Hearts of Iron ska man köpa? 2 eller 3? Har hört mycket bra om 2an men 3an är ju, såklart, nyare och kanske har mer att erbjuda? Samtidigt ser det mycket mer avancerat ut. Någon insatt själ som kan konsultera?
Citera
2014-06-21, 13:16
Medlem
Erkan22s avatar
Assassin's Creed Black Flag är på rea nu! Men det är väl det senaste spelet i serien? Jag har inte spelat ett enda innan så det känns lite onödigt att köpa det först.
Citera
2014-06-21, 13:37
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
Assassin's Creed Black Flag är på rea nu! Men det är väl det senaste spelet i serien? Jag har inte spelat ett enda innan så det känns lite onödigt att köpa det först.

Känner samma som dig, har aldrig spelat Assasins förut och undrar vilket man ska börja med. Trean, Brotherhood eller Revelations? Någon som spelat de sen tidigare och kan säga vilket som bra att börja med?
Citera
2014-06-21, 15:37
Medlem
Tradingfin1983s avatar
Peggle gratis på Origin. Om nån är intresserad av pussel för de yngre.
Citera
2014-06-21, 16:29
Medlem
Retardation1337s avatar
Man kan köpa alla tre Bioshock nu för endast 90kr, riktigt kap
Citera
2014-06-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tja, när det handlar om titlar som man inte direkt brinner för men kan tänka sig testa.

Iom att jag inte piratkopierar spel, så väntar jag då hellre på att priset går ner innan jag slår till och köper det om det inte är ett spel jag faktiskt sett fram emot att spela.
[/url]
Jag förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
Citat:
Känner samma som dig, har aldrig spelat Assasins förut och undrar vilket man ska börja med. Trean, Brotherhood eller Revelations? Någon som spelat de sen tidigare och kan säga vilket som bra att börja med?

1. Assassin's Creed
2. Assassin's Creed II och uppföljare Assassin's Creed: Brotherhood och Assassin's Creed: Revelations som är fortsättning på samma karaktären från AC2
3. Assassin's Creed III
4. Assassin's Creed IV: Black Flag

Själv jag spelade aldrig den första pga den saknade undertexter(är döv) och skippade båda uppföljare till AC2 och det var inget problem att komma in i storyn ändå.

Du kan kolla upp spoilers i spelet före den du tänker spela så du håller dig uppdated:
*varning spoilers!* http://www.primagames.com/games/assassins-creed-iv-black-flag/feature/assassins-creed-story-so-far *varning spoilers!*

Jag spelade så här: AC2>AC3>AC4

Assassin's Creed serien är grymt! Jag kommer absolut att spela Assassin's Creed: Brotherhood och Assassin's Creed: Revelations senare. AC2 och uppåt har svenska undertexter förresten, och är mycket handkontrollvänligt (xbox handkontrollen till PC).
Senast redigerad av Hs187 2014-06-21 kl. 17:26.
Citera
2014-06-21, 17:17
Medlem
Köpte precis Painkiller Hell & Damnation, PAYDAY 2 och State of Decay.

Jag hoppas att Casual - Simulation vinner Gemenskapens Val nu, pga jag är sugen på Banished.
Citera
2014-06-21, 17:45
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag förstår.

1. Assassin's Creed
2. Assassin's Creed II och uppföljare Assassin's Creed: Brotherhood och Assassin's Creed: Revelations som är fortsättning på samma karaktären från AC2
3. Assassin's Creed III
4. Assassin's Creed IV: Black Flag

Själv jag spelade aldrig den första pga den saknade undertexter(är döv) och skippade båda uppföljare till AC2 och det var inget problem att komma in i storyn ändå.

Du kan kolla upp spoilers i spelet före den du tänker spela så du håller dig uppdated:
http://www.primagames.com/games/assassins-creed-iv-black-flag/feature/assassins-creed-story-so-far *varning spoilers!*

Jag spelade så här: AC2>AC3>AC4

Assassin's Creed serien är grymt! Jag kommer absolut att spela Assassin's Creed: Brotherhood och Assassin's Creed: Revelations senare. AC2 och uppåt har svenska undertexter förresten, och är mycket handkontrollvänligt (xbox handkontrollen till PC).

Tackar! Ska kanske skaffa AC2 och AC3 då, plus de här andra Brotherhood och Revelations. Det här med handkontroll till PC känns ganska okonventionellt men efter att ha prövat Farcry 3 litegrann så verkar det vara det smartaste valet. Blir för jobbigt att hålla på med tangentbordet.

Ska se vart man kan hitta någon bra handkontroll efter att man beställt spelen.

Tack än en gång!
Citera
2014-06-21, 18:02
Medlem
Citat:
Tackar! Ska kanske skaffa AC2 och AC3 då, plus de här andra Brotherhood och Revelations. Det här med handkontroll till PC känns ganska okonventionellt men efter att ha prövat Farcry 3 litegrann så verkar det vara det smartaste valet. Blir för jobbigt att hålla på med tangentbordet.

Ska se vart man kan hitta någon bra handkontroll efter att man beställt spelen.

Tack än en gång!

Varsågod! Handkontroll gör klättring i Assassin's Creed mycket smidigare. Det är bara att köpa vanlig xbox 360 handkontroll med sladd och sätta på i PC så det funkar direkt (med trådlöst du ska ha speciell dongeln som kostar extra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in