Random saker som inte makar sense i harry potter filmerna enligt mig, eller bara random shit då jag var hyfsat borta då jag skrev detta. (jätte dålig stavning troligtvis då jag inte orkar bry mig för jag är trött)
När de har den där "time-turner" saken som de reser i tiden med, kunde de inte bara rest bak i tiden och dödat Voldemort så hade vi sluppit alla Harry potter filmer och allt varit lyckligt.
Varför måste de inte lära sig vanliga ämnen på Hogwarts som man vanligtvis lär sig i skolan? ja menar när de går ut skolan borde de ju ha utbildning som typ en 10åring inom de vanliga ämnena?
Varför märker inte Freddy och George att deras syrra går "blod-berserkar-gång" på natten i andra filmen då de tydligen har den där kartan som gör att man kan se vart folk är o shit Marodörkartan eller vafan den heter?
Hur kan Phoenix fågeln ta sig in och rädda Harry i andra filmen mot basilisken? Hur fan tog sig fågel jäveln förbi den där orm-dörren?
Varför tar de inte med sig en tupp då ner i hemligheternas kammare då basilisken tydligen dör av en tupps galande? Det står ju fan på det där dokumentet som de läser när de får veta att spindlar flyr från den. Men jag antar att eftersom de har utbildning som en 10åring så förstod de väl inte vad fan det betydde.
Varför är Ron's familj så jävla fattiga när de bara kan använda magi och typ trolla fram vafan de nu vill ha etc och varför ger inte Harry Rons familj lite cash då han har hur mycket som helst i sitt jävla bankvalv?
I andra filmen, varför säger Hagrid åt dem att följa spindlarna in i skogen då han vet att spindlarna är typ farliga och kanske dödar dem?? Vill han att de ska dö eller? Och hur fan kan bilen ba komma o rädda dem, kan bilen typ känna av sig när dess ägare är i fara eller nått?
Hur ser inte mugglare när de springer in i den där jävla väggen på perrongen, de springer ju fan ba rakt in i väggen när fullt av folk runt omkring?
Varför var de tvungna att låta Harry vinna Triwizard turneringen för att ta portkeyn o bli tpad till Voldemort? Kunde inte Crouch typ göra en glass eller nått till en port key och bara gett till Harry.Och varför gör han en tvåvägs port key och inte en envägs port key så Harry inte kan komma tibax? Och varför så kommmer Harry inte tillbax till mitten av labyrinten när han rör i pokal-portkeyn igen?
Varför använde inte Harry bara Accio trollformeln för att få ägget att komma till han i Triwiz turneringen?
Hur kan Dumbledore inte förstå att Moody inte är den riktiga Moody då de tydligen är gamla vänner, ja menar om Dumbledore bara frågar han nått som typ "minns du den där gången när ...?" så är han avslöjad.
Varför så säljer ingen Felix Felicis drycken typ på något black market eller nått, man borde ju kunna känna sjukt med cash då, visst att den tar lång tid att göra men ändå? Folk borde ju betala multum för den.
Varför såg ingen annan typ Dumbledore eller den där sjuksköterskan lappen i Hermiones hand i andra filmen då hon blivit förstelnad av basilisken och ligger på sjukhusdelen av skolan?
När Voldemort märkte att Harry hade börjat förstöra horocruxes, varför drog han inte bara iväg någonstans och gjorde fler horocruxes?
Måste man ens använde sina trollstavar för att trolla? I fången från azkaban så blåser ju Harry upp de där mupparna han bor hos utan att använda sin trollstav eller säga någon formel? Man behöver ju tydligen inte följa regeln om att man bara kan använda sin egen trollstav iafall för i fången från azkaban så använder Harry Hermiones trollstav för att skjuta Snape. Är nog bättre o ba skippa trollstavarna.
När harry i fången från azkaban har sin osynlighetsmantel och tjuvlyssnar på proffesor mcgonagle och de där andra på den där random puben, hur fan blir de inte misstänksamma då dörren bara öppnas av sig självt? Är det inte lite suspicious om en dörr ba random öppnar sig självt? De ser ju tillomed dörren öppnas och stänger den sen.
Och vafan är boggart för shit asså? De transformerar sig alltså till någons värsta skräck? Hela konceptet är ju bara stört. Så om det man är rädd för är en tsunami gör den sig till en tsunami då eller vad? Och om man är för trånga utrymmen, hade den typ blivit en hiss då eller vad? Och vafan händer om man är rädd för att bli lämnad ensam, hade boggarten bara lämnat en då eller vad?
Hur kan alla trollkarlar och Rons farsa för den delen veta så lite om mugglare och mugglar saker? Ja menar han är typ fascinerad av alla mugglare men kan han inte bara dra till mugglar-världen och lära sig allt shit där? Alla som är "muggel-born" borde väl kunna berätta för alla andra om mugglar världen och mugglar saker?
Varför så använder ingen apperation trollformeln om någon typ anfaller dig som du vet är starkare än dig? Det går ju jätte snabbt att teleportera iväg sig.Med apperation så man borde ba kunda tpa iväg hela tin om voldemort typ försöker döda en. Harrys föräldrar hade ju ba kunnat tpa ut när voldemort försökte döda dem och ta med sig Harry?Sen så varför använder de inte alltid apperation när de ska till olika ställen, ja menar de är ju som att teleportera sig för fan, varför ska de springa runt i trappor och ha sig när de ba kan tpa sig vart de vill? Sen så borde man ju då bara kunna tpa sig in i typ en bank eller nått o snatta allt cash o sen tpa ut? profit?Kanske Rons familj borde göra så för att slippa vara så fattiga?
Varför har hon som spelar Harrys morsa i sjunde filmen bruna ögon då Harry tydligen ska han sin mors ögon och de tjatar om det hela tiden men han har blåa ögon och inte bruna?