2014-06-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyPharao
Om du med "..tala ut här" menar feminister på FB så tycker jag inte att de ska behöva göra några speciella ställningstaganden.

Däremot hade jag nog förväntat mig att de etablerade högljudda mediefeministerna kunde ha använt sina vanliga kanaler, t.ex. ETC eller Aftonbladet , för att visa de drabbade flickorna sitt stöd.

Att förvänta sig att mediefeminister skall diskutera och kommentera verkliga övergrepp och maktutövning mot flickor är kanske en smula infantilt och orealistiskt, det kan du ha rätt i.

Jag förväntar mig inte att mediefeminister ska uttala sig här i några twitterflöden eller liknande.

Om någon enstaka skulle göra ett uttalande i media skulle jag bli mycket förvånad om de fördömer detta i hårda ordalag. Snarare så kommer de att säga att det är "tragiskt" eller något liknande i så fall. Om det ens händer.
Citera
2014-06-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ja, vi trodde att ni brydde er om alla kvinnors rättigheter.

Vadå "ni"?

Sen handlar det om barnmisshandel.
Citera
2014-06-21, 11:19
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Gällande vad som hänt om svenskar hade sysslat med såna här saker. Vi har ju ett relativt likt fall ganska nyligen. Dagispedofilen som nu står inför rätta. Jag har sett relativt mycket nyheter om den händelsen och det är säkert inte alls svårt att hitta feminister som reagerar med bestörtning åt det. Skillnaden är att i det fallet så har barnen (vad jag vet) inte i samtliga fall drabbats av amputering av sina könsorgan och fysiska skador för livet. Dessutom är det i det fallet fråga om en person och inte om hundratals (som det säkert är som varit inblandade i det här fallet) och åtskilliga tusentals personer (som det garanterat är om vi ser till situationen över hela landet).

Gällande F!s partiprogram som varit uppe tidigare. Det finns mängder av förbättringar. Som jag skrev tidigare. Den här sortens handlingar ska likställas med våldtäkt och pedofili. Straffen måste bli därefter, och om människorna som begår brotten är utlänningar från början (vilken säkert nästan alla är) så ska de villkorslöst utvisas (Båda föräldrarna och de som utfört handlingen). Barnen ska naturligtvis även bli omhändertagna av socialen. Samma resurser ska läggas på att få stopp på det här brottet som det läggs på att stoppa andra våldtäktsmän. Inget av det står i F!s partiprogram som länkades ovan. Istället är det lite pliktskyldigt flum om att det är fel och att man ska se över lagstiftningen, dessutom får det inte kopplas till rasism (vilket kan tolkas som att man inte får undersöka om det finns en inbyggd kultur bland vissa invandrargrupper att begå såna här handlingar).

Värt att notera är också hur lite av sin tid som GS och övriga feminister lägger på såna här frågor. Man ser dem i medierna hela tiden när de klagar på alla möjliga ickeproblem, men detta hör man dem aldrig uttala någon bestörtning över trots att det tillsammans med tvångsäktenskap och hedersvåld (som feministerna inte heller är intresserade av att reagera på) förmodligen är de i särklass viktigaste kvinnofrågorna i vårt samhälle.

Att bara pliktskyldigt sätta upp en text i sitt partiprogram där man förklarar att man tycker att såna brott är dåliga, att kunskaperna måste öka och att lagstiftningen bör ses över (oklart till vad), med noll praktiska förslag håller definitivt inte. Dock stämmer det att vi inte endast ska anklaga feministerna. Övriga partier (speciellt de som sitter vid makten) är minst lika skyldiga. Detta citat från F!s partiprogram säger det mesta.

Citat:
Könsstympning förbjöds i svensk lag år 1982. Sedan 1999 kan personer också dömas för könsstympningsbrott i Sverige, även om brottet begåtts i länder där det inte är straffbart. I Sverige bedrivs dock inte längre något aktivt arbete för att förebygga könsstympning.
Det fetmarkerade om något, säger väl en hel del om att det finns mycket mer för feministerna att göra en att bara luta sig tillbaka och konstatera att det ändå är olagligt och sedan fokusera på viktigare frågor som män som cyklar på trotoarerna eller sitter för brett på tunnelbanan.
Citera
2014-06-21, 11:38
Medlem
Zverkers avatar
Feminister använder konstant kvinnors utsatthet i andra länder som ett bevis för att det existerar ett patriarkat och använder detta som ett argument när man ibland strider för rena petitesser här i trygga Sverige. Men när dessa utsatta kvinnor, som i debatten ofta dras fram som ett skäl för feminismens existensberättigande, finns inom landets gränser hör man knappt ett ord från feministiskt håll.

Detta beteende är fullständigt ologiskt och en konspiratoriskt lagd person skulle lätt kunna dra slutsatsen att feminismen i själva verket har ett behov av att dessa utsatta kvinnor existerar och att man håller tyst av den anledningen. Nu är jag inte konspiratoriskt lagd så jag tror inte att det förhåller sig på det sättet, men en stort mått av självrannsakan vore verkligen på sin plats.
Citera
2014-06-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Feminister använder konstant kvinnors utsatthet i andra länder som ett bevis för att det existerar ett patriarkat och använder detta som ett argument när man ibland strider för rena petitesser här i trygga Sverige. Men när dessa utsatta kvinnor, som i debatten ofta dras fram som ett skäl för feminismens existensberättigande, finns inom landets gränser hör man knappt ett ord från feministiskt håll.

Detta beteende är fullständigt ologiskt och en konspiratoriskt lagd person skulle lätt kunna dra slutsatsen att feminismen i själva verket har ett behov av att dessa utsatta kvinnor existerar och att man håller tyst av den anledningen. Nu är jag inte konspiratoriskt lagd så jag tror inte att det förhåller sig på det sättet, men en stort mått av självrannsakan vore verkligen på sin plats.

Det är inte kvinnor som har omskurits. Det är barn.
Citera
2014-06-21, 11:44
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det är inte kvinnor som har omskurits. Det är barn.

Ok, så man väntar alltså till de har vuxit upp och förfasar sig över att de blivit omskurna först då? Eller hur menar du?
Citera
2014-06-21, 11:48
Medlem
Citat:
Vadå "ni"?

Sen handlar det om barnmisshandel.

Hahahaha. Vadå skygglapparna på? Barnmisshandel. Att den enbart är riktad gentemot flickorna spelar ingen roll! I det här fallet är det barn. Hade det varit medelålders kvinnor hade det varit mot "medelåldersmänniskan".

Nej, F! är inte mer skyldiga än någon annan att ta upp problematiken. Det här rör ju bara grundkärnan i partiets politik. Man borde fokusera mer på photoshoppade modebilder.
Citera
2014-06-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Ok, så man väntar alltså till de har vuxit upp och förfasar sig över att de blivit omskurna först då? Eller hur menar du?

Vilka "man" pratar du om? Och varför skulle jag veta något om dessa "man"?
Citera
2014-06-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askforsleep
Hahahaha. Vadå skygglapparna på? Barnmisshandel. Att den enbart är riktad gentemot flickorna spelar ingen roll! I det här fallet är det barn. Hade det varit medelålders kvinnor hade det varit mot "medelåldersmänniskan".

Nej, F! är inte mer skyldiga än någon annan att ta upp problematiken. Det här rör ju bara grundkärnan i partiets politik. Man borde fokusera mer på photoshoppade modebilder.

Nej uppenbarligen är det inget de vill uttala sig om.

Grundkärnan i F! anser jag är sexistisk och därmed förväntar jag mig inte att de ska reagera på att några små svarta barn blir omskurna i underlivet.

Det är en linje som etablerade partier borde driva på i frågan om att socialen ska vara ansvarig för att dessa flickor undersöks fortlöpande under sin uppväxt.
Citera
2014-06-21, 11:52
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Vilka "man" pratar du om? Och varför skulle jag veta något om dessa "man"?

Om du läser mitt första inlägg torde det inte vara så svårt att förstå vilka jag syftar på.
Citera
2014-06-21, 11:54
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Det känns helt overkligt att du framhärdar med dina idiotargument.

Vad jag gärna skulle vilja veta är varför t.ex. en påstått avsliten huvudbonad genererar ett massivt medialt raseri, politiska upprop och politiska företrädare som klär ut sig till muslimer, men inte 60 flickors sönderskurna könsorgan?
Du som faktiskt tycks försvara feminismens mediala tystnad i detta fallet kan kanske förklara vad det var som utlöste det politiska apspelet "Hijabuppropet" och vad det är som gör att det är så tyst nu?

Varför är ditt idiotargument " Vi har redan långa fängelsestraff för könsstympning, vad mer är det ni vill att man ska göra?" giltigt i detta sammanhang men inte på motsvarande sätt i en påstådd men obevisad misshandel? Vi har ju redan straff även för misshandel.

Är inte utländska flickor värda någon feministisk medial vrede?

En mycket intressant observation.
Om det här "slöjrycket" har skett så var det en sekunds obehag med några sekunder obehag av ordbajseri. Det gav twitterstormar, Facebookgrupper samt förstasidan i alla tidningar och TV-kanaler under flera dagar.
Vi är inte ens säkra på om det skett eller om det var en planerad teaterföreställning.

I det här fallet så är det rapporterade antalet jag sett 28 tjejer av 30 har fått fittan totalt sönerskuren med yttre, inre blygdläppar samt att man skar bort nervcentrat klitoris.
Jag kan inte ens i min fantasi förstå smärtan och det LIVSLÅNGA lidandet.

En djävla sekunds obehag för ett slöjryck kontra en traumatisk styckning av könsorganet med ett livslångt lidande.
TYST! Ingenting på nyheterna och i Sverigepressen. En liten viskning kontra Slöjupproret.
Satans djävla hycklare och kräk till feminister och journalister.
Maktens kreatur journalister borde skämmas såinihelvete och bli avskedade hela högen.
Hela journalistkåren förråder den svenska modellen och ger klartecken för månggifte, terror, fittskärning, kvinnomord, slaveri, människohandel osv.
Fy fan säger jag. Orwell med sin bok 1984 skulle anse att vidrigheterna som sanktioneras i dagens Sverige kunde han inte skriva om eller hade fantasi nog att uppfinna.
Dagen vidriga mångkulturdiktatur är så långt bortom fiktionen så världen bara skakar på huvudet när man pratar om vad som händer i Sverige idag.
Vansinnet i Sverige har ingen gräns och journalisterna driver och underblåser förfallet.

Mångkultur är ett djävla kaos för urbefolkningen, svensk monokultur fungerar!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-06-21 kl. 11:58.
Citera
2014-06-21, 11:56
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Jo, för att ett stort antal kvinnor har visat sig blivit könsstympade, en total skandal. Då är det väldigt lägligt att man som ett potentiellt riksdagsparti efter höstens val öppet redovisar åtgärderna man tänker vidta vid sådana fall. Som en annan sa, de har öppet mål nu, och världens bästa chans att visa att de vill hjälpa dessa kvinnor, och på så sätt skaffa sig röster. Istället total tystnad.

Så de är inte seriöst engagerade i våldtäktsfrågor? De brukar nämligen ofta uttala sig om sådana. Samma med hon som fick slöjan avdragen. Är även det oseriöst engagemang från deras sida?

Citat:
Det känns helt overkligt att du framhärdar med dina idiotargument.

Vad jag gärna skulle vilja veta är varför t.ex. en påstått avsliten huvudbonad genererar ett massivt medialt raseri, politiska upprop och politiska företrädare som klär ut sig till muslimer, men inte 60 flickors sönderskurna könsorgan?
Du som faktiskt tycks försvara feminismens mediala tystnad i detta fallet kan kanske förklara vad det var som utlöste det politiska apspelet "Hijabuppropet" och vad det är som gör att det är så tyst nu?

Varför är ditt idiotargument " Vi har redan långa fängelsestraff för könsstympning, vad mer är det ni vill att man ska göra?" giltigt i detta sammanhang men inte på motsvarande sätt i en påstådd men obevisad misshandel? Vi har ju redan straff även för misshandel.

Är inte utländska flickor värda någon feministisk medial vrede?

Ja jag är aldrig imponerad av olika sorters mediala uppror, det brukar man ju inte vara här heller, fast nu är de saknade. Man får kritik om man gör något och annars kritik för att man inte gör något. Jag tycker att det viktiga är vad man vill göra åt saken i de fall där det är lämpligt att göra något. "Hijabuppropet" satte jag mig aldrig in i, jag vet inte vad som orsakade det eller vad det handlade om, jag kan inte svara på frågor om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in