2014-06-21, 00:03
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vilket ansvar har den svenska mannen att få slut på fittslakten? Eller är det endast Feministerna som skall ta tag i den frågan?
Hallo! Hoh hoh, var är ni????? Ni behövs. Släpp feministsskräcken och ta tag i fittslakten istället.

Att få slut på fittslakten är att slakta utomeuropeisk invandring till Sverige.
Vi får en chans i höst och blir inte det bra så får vi väl bli ännu mer radikala inför valet 2018.
Jag har dock inte noterat när vi hade en folkomröstning om att ta hit hundratusentals analfabetiska fittslaktare.
Jag vet att jag skulle ha sagt nej och åter nej vid valurnan då.
Men många vill tydligen ha fittslakt i Sverige för det är en så härlig mångkultur så vi behövde tydligen inte folkomrösta i denna fråga.
Fittslakt i Sverige är tydligen kulturellt berikande och bra.
Citera
2014-06-21, 00:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du försöker ge feministerna äran för flashback?

Du får en andra chans att rätta till ditt enorma misstag. Vi kan nog släppa det om du erkänner hur fel det uttalandet var.

Jag tackar endast mig själv för att jag är den människa jag är.

Om jag tolkar dig rätt (och det gör jag), så är svenska flickors intakta könsorgan grund till att ignorera icke-etniska flickors förtryck?
Det verkar en smula rasistiskt att endast svenska flickors könsorgan ska skyddas.

Då är du rasist då eftersom du inte gjort något åt slakten, eller har du det? Om inte, är du rasist då?
Mycket snäva linjer, mycket fyrkantigt tänk dessutom.
Feminister skall ha äran över att jag kunnat bli den kvinna jag är JA!
Äran för Flashback tillhör Flashback, inte mig. Eller dig.
Jag ser till att ingen stympning förekommer bland kvinnorna i Sverige MEN det finns ju KÖNSSTYMPARE här som du ser.
Skall jag söka upp dem och avrätta dem eller hur tycker du att jag skall lösa det?
Vad har du för lösning på problemet och har du ingen så är du.... Vadå?
Vems mutta skyddar du?
Citera
2014-06-21, 00:07
Medlem
Citat:
Nej varför skall de det? För att de är kvinnor menar du? Du då? Skall du sitta tyst medans fittorna stympas?

Varför skall vem vad?

Citat:
Det verkar vara du som tycker att kvinnor från andra länder är mindre värda. Det tycker då inte jag.
Samhället ändras utifrån kulturen och feminismen i Sverige har inte stympningsproblem att kämpa mot bland våra svenska män och kvinnor.

Smidigt när man kan bestämma själv vilka problem som finns.
"feminismen i Sverige har inte stympningsproblem"

Nej, det är nog ingen som tror att svenska feminister har stympningsproblem. Ärligt talat så tror jag inte att det finns en enda svensk könsstympad feminist. Oerhört egoistiskt att utgå från sig själv när man beskriver kvinnors problem.

Faktum är att vi har föräldrar som bor i Sverige med barn som bor i Sverige som fattar beslut om att att utföra ett sådant ingrepp. Hur kan det inte vara ett svenskt problem?
Ni vill ju lagstifta mot mäns sexköp i andra länder, men svenska flickor som könsstympas i andra länder är inte något som vi ska försöka motverka med ytterligare åtgärder?

Citat:
Vi har andra problem som vi kan tycka vara problem. Är det så svårt att förstå?
Slampa till exempel! Du blir antagligen aldrig kallad för slampa, hora eller nucka för att du knullar runt eller inte.
Varför blir du inte det?

Ni har alltså inte kapacitet att lägga energi på mer än en fråga?
Och nu är det viktigaste att svenska kvinnor ska få plöjas av kuk utan att bli kallade för slampa?

Som kille har jag aldrig blivit kallad något av de benämningar som du listar, nej. Men kvinnor har kallat mig likvärdiga öknamn. Att ta åt sig hade varit idiotiskt. Oj, kallade jag feminister för idioter nu?
Hmmmmm..........Ja!

Du förstärker ojämlikhet genom att vara så inkonsekvent. Du bevisar varför kvinnor fortfarande har behov av ett feministiskt parti.
Citera
2014-06-21, 00:12
Medlem
Citat:
Vilket ansvar har den svenska mannen att få slut på fittslakten? Eller är det endast Feministerna som skall ta tag i den frågan?
Hallo! Hoh hoh, var är ni????? Ni behövs. Släpp feministsskräcken och ta tag i fittslakten istället.

Som vanligt ska männen stå för insatsen när det är problem som är allvarliga. Visa varför kvinnor ska vara jämställda istället. Visa lite stake och agera!

Sluta ropa på hjälp från män. Stå på egna ben.
Citera
2014-06-21, 00:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Jag måste klaga lite och säga att du skriver inlägg som om du gapar i en megafon.

Känner att du inte lyssnar men bara vill att alla andra ska höra dig.

Självklart vill jag bli hörd eftersom jag skriver mina åsikter. Vad gör jag annars här inne.
Det får väl se ut som megafongap då.
Klaga på du.
Vad det nu har med könsstympning att göra? jo kanske ett sätt att säga tyst med dig kvinna, ja så måste det vara.
Citera
2014-06-21, 00:19
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam

Ni vill ju lagstifta mot mäns sexköp i andra länder, men svenska flickor som könsstympas i andra länder är inte något som vi ska försöka motverka med ytterligare åtgärder?

Nu är ju dock just könsstympning som utförs i andra länder straffbart i Sverige. Vad är det du tycker att man ska göra, utöver det som t ex F! föreslår?
Citera
2014-06-21, 00:23
Medlem
Citat:
Då är du rasist då eftersom du inte gjort något åt slakten, eller har du det? Om inte, är du rasist då?
Mycket snäva linjer, mycket fyrkantigt tänk dessutom.
Feminister skall ha äran över att jag kunnat bli den kvinna jag är JA!
Äran för Flashback tillhör Flashback, inte mig. Eller dig.
Jag ser till att ingen stympning förekommer bland kvinnorna i Sverige MEN det finns ju KÖNSSTYMPARE här som du ser.
Skall jag söka upp dem och avrätta dem eller hur tycker du att jag skall lösa det?
Vad har du för lösning på problemet och har du ingen så är du.... Vadå?
Vems mutta skyddar du?

Det är du som säger att vi inte SKA göra något åt det.
Jag anser absolut att vi bör göra något. Men jag hävdar inte att jag kämpar för kvinnors rättigheter.

Exakt vad har DU gjort för att förhindra könsstympning i Sverige? Är du feministen som startade flashback?:-)

Det är du som ska ha en lösning, du kämpar för kvinnors kollektiva rätt. Jag kämpar för mina döttrars rätt. Deras mor är en stark kvinna, till skillnad från dig, så hon klarar sig själv. Hon inger respekt hos alla hon möter.

Respekt, det är det där som du så gärna vill ha men aldrig kommer att få.
Citera
2014-06-21, 00:23
Medlem
MasterBaits avatar
Ur feministisk synvinkel är väl debatten rätt intressant. Det är ju mödrarna som utför stympningen medan männen inte bryr sig.
Citera
2014-06-21, 00:26
Medlem
Citat:
Självklart vill jag bli hörd eftersom jag skriver mina åsikter. Vad gör jag annars här inne.
Det får väl se ut som megafongap då.
Klaga på du.
Vad det nu har med könsstympning att göra? jo kanske ett sätt att säga tyst med dig kvinna, ja så måste det vara.

Nej jag tror på konstruktiv dialog. Man både säger vad man tycker men lyssnar också på sin motpart. Det kommer ju ingenting konstruktivt ur en dialog annars.

Jag är inte här inne för att få andra att tro som jag, utan att bägge kommer ifrån samtalet med nya perspektiv.
Citera
2014-06-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Nu är ju dock just könsstympning som utförs i andra länder straffbart i Sverige. Vad är det du tycker att man ska göra, utöver det som t ex F! föreslår?

Ska jag som inte är feminist stå för förslagen? Vart finns handlingskraften hos feministerna egentligen? Slår ni fortfarande med fittplankan när ni spelar brännboll?

Jag, som förälder till två döttrar, behöver bara se till deras rättigheter. Eller vidta åtgärder mot orättvisor som drabbar dem innan de är vuxna. Jag fostrar dem till att ta ansvar för sig själva och lär dem att de har makten över sin situation. Aldrig får de skylla på andra och göra sig till offer på feministvis.

Ni som utropar er till feminismens förkämpar, är de som ska komma med förslag på lösningar. Sluta be män om hjälp. Väx upp!
Citera
2014-06-21, 00:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Att få slut på fittslakten är att slakta utomeuropeisk invandring till Sverige.
Vi får en chans i höst och blir inte det bra så får vi väl bli ännu mer radikala inför valet 2018.
Jag har dock inte noterat när vi hade en folkomröstning om att ta hit hundratusentals analfabetiska fittslaktare.
Jag vet att jag skulle ha sagt nej och åter nej vid valurnan då.
Men många vill tydligen ha fittslakt i Sverige för det är en så härlig mångkultur så vi behövde tydligen inte folkomrösta i denna fråga.
Fittslakt i Sverige är tydligen kulturellt berikande och bra.

Ja jag har börjat förstå vad SD menar med sitt budskap nu. Jag har aldrig ens tänkt tanken att ens ta del av Sd:s ideologi.
Det är inte jag liksom. Men då man går över gränsen och kallar det svenska folket för slampor då är det illa.
Jag accepterar inte ett sådant uttalande utan att försvara det land jag fötts i.
Jag slåss på mitt sätt för min svenska folksjäl.
Vad är en rasist? Vem är rasist? Inte jag, inte du.
Jag försvarar mig endast mot män eller kvinnor som bor i mitt land och inte är från mitt land som kallar mig för slampa och att jag k....min f.... blå.
De som är respektfulla och behandlar mig med respekt får det av mig också oavsett vart den kommer ifrån.
Jag hatar inte människor men hatar föraktet.
Det får vara bra nu. Det räcker. Varför skall jag vara tyst om det?
Jag blir ju kallad feministrasist fast jag inte är det på grund av mina åsikter. Ok då får det vara så då. Det ber jag inte om ursäkt för.
Jag vill i alla fall inte ha varken manliga eller kvinnliga fittslaktare i Sverige. Är jag rasist för det?
Jag är definitivt en fittslaktarrasist
Det är mot min kulturella värdering av en människa.
Får jag vara kulturell? ja det kan ni ge er f.... på att jag får och kan.
Citera
2014-06-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ur feministisk synvinkel är väl debatten rätt intressant. Det är ju mödrarna som utför stympningen medan männen inte bryr sig.

Jag tror att det delvis beror på att kvinnorna inte skulle stå ut med att se sina döttrar som hela kvinnor. Den kvinnliga avundsjukan vet inga gränser.

Det baserar jag på ett fåtal kvinnor i ett reportage jag såg om könsstympning för länge sen. Dessa kvinnor menade att könsdelarna gav smutsiga tankar och man fick en känsla av att de gillade att göra omskärelsen.

Väldigt lösgrundat, jag vet. Men kvinnors avundsjuka är inte att leka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in