2014-06-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Suck, nej det är inte samma sak. Vi har alltså tack vare feminismen fått upp ögonen för könsstympning, vi har till och med långa fängelsestraff för detta. Det är var feminismen har gjort för att ta hand om problemet än så länge. Men tydligen är det just feministernas fel att det sker ändå.

Allt dåligt i universum är feministernas fel.
Citera
2014-06-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Självklart får de väl ont. Säger sig väl själv. De får ibland endast ha ett litet hål där kisset skall rinna ut.
Stympning alltså för att vadå?
Det är väl som att skala av ballen och behålla sädesledarna endast för reproduktionssyfte.
Jag pratade om njutningen man tror att försvinner med klitoris.
Och har man som kvinna så låg status att man utsätter sig själv för den tortyren då är det illa OCH till saken hör är att det är VUXNA kvinnor som utför själva stympningen trots sitt eget lidande.
Skall jag som svensk kvinna kunna övertyga dem om att ge fan i musen menar du?
Tyvärr är det så att det är landet som måste förändras av dem själva.
Jag kan inte ändra på det likaväl som jag inte kan få kvinnor att sluta vilja visa sig i reklamen eller andra sammanhang.
Jag tänker och vill inte ta på mig rollen som en slags stympningsfrälsare. De måste sluta själva med de dumheterna.
Att det förekommer här i Sverige trots vårt förbud visar krafterna bakom den könsfientliga smeten i vår snedvridna värld.

Ja frågan måste upp på något sätt. Det har ju en klar feministisk vinkel och sådan hugger alltid feminister på. Tycker du som feminist att alternativ att det är en invandringskritisk SD-fråga är bättre? Nä sno frågan helt. Dessa familjer vill inte höra från överlägsna svenskar att de suger som invandrare. Så skippa frågan om etnicitet och fokusera på det som kvinnokamp. Gå in i dialog med deras mödrar, utbilda dem i vad de kunde haft i sitt sexualliv och fråga dem om deras flickor ska gå miste om samma. Det är feministiskt, det är att fokusera på grupptillhörigheten som kvinna och att höja sin egen självbild som kön.

Det är en verklig fråga med mycket mer lidande än många andra frågor feminister fokuserar på. Alla ställer retoriskt sig frågan varför man är tysta. Det skapar förtroendeproblem för den feministiska rörelsen.
Citera
2014-06-20, 23:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Bortförklaringar. Med ditt resonemang så kan vi skylla alla könsberoende orättvisor i Sverige på utländska faktorer så förblir de olösliga.

Det är människor som bor i Sverige som fattar beslut om att utsätta flickor för denna tortyren, ändå menar du att feminister inte ska ta strid i denna frågan?
Kvinnor med utländsk bakgrund kanske inte är lika mycket värda?

Du tycker inte att det vore lite förtryckande att kvinnor inte skulle synas i reklam?

Nej varför skall de det? För att de är kvinnor menar du? Du då? Skall du sitta tyst medans fittorna stympas?
Det verkar vara du som tycker att kvinnor från andra länder är mindre värda. Det tycker då inte jag.
Samhället ändras utifrån kulturen och feminismen i Sverige har inte stympningsproblem att kämpa mot bland våra svenska män och kvinnor.
Vi har andra problem som vi kan tycka vara problem. Är det så svårt att förstå?
Slampa till exempel! Du blir antagligen aldrig kallad för slampa, hora eller nucka för att du knullar runt eller inte.
Varför blir du inte det?
Citera
2014-06-20, 23:29
Medlem
Citat:

Här kan du läsa vad just F! vill att man ska göra: http://gamla.feministisktinitiativ.se/artiklar.php?show=1169 (detta är under rubriken "Stoppa könsstympningen" från deras kongress 2013).

Detta är bra. Sätter dock inte mycket tillit till socialstyrelsen. Men det är något.

Om det blir en ännu större fråga av detta kan man definitivt sno den som feministisk men då ska man inte vara rädda för att höras. Tycker faktiskt att man redan nu kan göra det till en fråga. Så har man svaret precis vid tidningsartikeln.

Det är som jag skrev innan, så fort det är konkurrens om frågan, i synnerhet om din motståndare dominerar den som de gjort på diverse forum (har även sett frågan på Reddit) ska man dyka upp med sin egen lösning. Inte göra som användaren jag diskuterat med ovan och avsäga sig förmågan att göra något åt det, eller bara blunda.
Senast redigerad av HerrWarum 2014-06-20 kl. 23:35.
Citera
2014-06-20, 23:30
Medlem
Citat:
Att det förekommer här i Sverige trots vårt förbud visar krafterna bakom den könsfientliga smeten i vår snedvridna värld.
Det enda det visar på är att människor i beslutande och/eller dömande positioner inte vågar eller vill ta sitt ansvar.
Citera
2014-06-20, 23:35
Medlem
marfokabs avatar
Varför har det inte uppstått en feministisk twitterstorm kring denna historia. Varför har det inte skapats en facebook-lavin. Varför är feministerna tysta?
Citera
2014-06-20, 23:35
Medlem
Citat:
Det Feminismen har lyckats enorm bra med är att jag som kvinna kan sitta här på Flashback och ge mina åsikter och även prata om dem öppet i samhället vilket jag också gör.
Tack för det!
Innan feminismen så hade jag antagligen blivit bränd på bål som en häxa eller varit tyst och sagt ja och amen och burit en slags svensk burka.
Tackar feminismen för att jag är den kvinna jag är och blivit.
Och .....
Mitt kön får ingen röra eller stympa eller ändra för att behaga eller inte behaga.
Den svenska klassen var inte svensk.
Vi svenskor har inte stympade fittor. Det säger allt!
Kanske män borde protestera mot fittslakten istället? Vill en man ha en sådan?

Du försöker ge feministerna äran för flashback?

Du får en andra chans att rätta till ditt enorma misstag. Vi kan nog släppa det om du erkänner hur fel det uttalandet var.

Jag tackar endast mig själv för att jag är den människa jag är.

Om jag tolkar dig rätt (och det gör jag), så är svenska flickors intakta könsorgan grund till att ignorera icke-etniska flickors förtryck?
Det verkar en smula rasistiskt att endast svenska flickors könsorgan ska skyddas.
Citera
2014-06-20, 23:37
Medlem
Jag spyr på svenska hycklande feminister som blundar för detta. Bläää...
Citera
2014-06-20, 23:39
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Här har vi beviset för att feminism inte handlar om kvinnorätt. Vad det handlar om är jag osäker på, men att feminismen alltid vänder invandrarkvinnor ryggen när de utsätts för övergrepp tyder på att den endast verkar för svenska kvinnors rätt. (Alltså rätten att få bada barbröstad och att få slippa raka sig i armhålorna. Totala icke-frågor som ingen med förståndet i behåll bryr sig om med andra ord.)

Är det någon som vågar fundera på hur reaktionerna blivit om svenska män gjorde så mot svenska kvinnor? Min gissning är att svenska akutmottagningar plötsligt skulle bli överfulla av feminister drabbade av svåra hjärtattacker och hjärnblödningar orsakade av ansträngningarna att skriva alla inlägg i den Twitterstorm som skulle uppkomma.
Citera
2014-06-20, 23:47
Medlem
goran744s avatar
Vilket ansvar har den svenska mannen att få slut på fittslakten? Eller är det endast Feministerna som skall ta tag i den frågan?
Hallo! Hoh hoh, var är ni????? Ni behövs. Släpp feministsskräcken och ta tag i fittslakten istället.
Citera
2014-06-20, 23:50
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Jag har inte letat efter artiklar, men tidigare i det här forumet har jag läst folk som beklagar sig över att feminister hänger upp sig så på kvinnlig könsstympning men inte har något emot manlig omskärelse. Nu är det alltså istället kritik för att man inte uttalar sig, och alla ni som menar att F! och alla andra feminister är tysta om detta, har ni letat?

Det var förresten olagligt 1982, men 1998 & 99 ändrades lagen så att man också ska kunna åtala när brottet inte begås i Sverige, så som i det här fallet. Jag vill absolut påstå att det främst var feminister som drev igenom detta då.

Här kan du läsa vad just F! vill att man ska göra: http://gamla.feministisktinitiativ.se/artiklar.php?show=1169 (detta är under rubriken "Stoppa könsstympningen" från deras kongress 2013).

Vi är hundratals personer som aktivt följer flöden på twitter, facebook, forum, massmedier och sociala medier just för att läsa vad aktiva feminister, antirasister, politiska aktivister och PK-människor skriver om aktuella händelser. Om en feminist skulle förfaras över antalet könsstympade kvinnor i Norrköping hade det varit rena lottovinsten för alternativmedia som Fria Tider, Avpixlat, Exponerat och en handfull bloggar.

Givetvis kan det vara så att någon har uttalat sig i slutna kanaler, men det ligger liksom i åsiktselitens intresse att höras.

Jag tror att du hittar anledningen till tystnaden i den länk du hänvisar till:

"Samtidigt är det viktigt att arbetet mot könsstympning utgår från ett antirasistiskt perspektiv..."

I klarspråk betyder detta att om man förlorar det antirasistiska perspektivet så riskerar kritiken att framstå som rasistiskt. Det är alltså viktigare att inte ge "rasister" vatten på kvarnen än att fullt ut ta avstånd från könsstympning. Det är därför man nu håller tyst.
Citera
2014-06-20, 23:52
Medlem
Citat:
Vilket ansvar har den svenska mannen att få slut på fittslakten? Eller är det endast Feministerna som skall ta tag i den frågan?
Hallo! Hoh hoh, var är ni????? Ni behövs. Släpp feministsskräcken och ta tag i fittslakten istället.

Jag måste klaga lite och säga att du skriver inlägg som om du gapar i en megafon.

Känner att du inte lyssnar men bara vill att alla andra ska höra dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in