2014-06-20, 22:27
Medlem
marfokabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det är väl fan ingen feministfråga.

Det är en fråga om barnmisshandel.

Och om Norrköpingskommun inte polisanmält föräldrarna så hoppas jag någon anmäler kommunen. Hade föräldrarna slagit barnen så de fått men för livet så hade de säkert reagerat, nu verkar de kunna bortse från synnerligen grov misshandel på barn av någon anledning. Och det borde kommunen straffas för.

Det är Norrköpings socialtjänst som har ansvar för misshandel av barn.
Det är väl för h-vetet en feministfråga om vissa kulturer väljer att stympa människor pga av könstillhörighet. Eller?
Citera
2014-06-20, 22:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marfokab
Det är väl för h-vetet en feministfråga om vissa kulturer väljer att stympa människor pga av könstillhörighet. Eller?

Nej absolut inte.
Det är alla människors ansvar. Både ditt och mitt.
Och vi gör inte så mot våra svenska tjejer och kommer heller aldrig att göra. Skulle det förekomma i den svenska kulturen då skulle jag som kvinna ta bort hela fittan i stället och slänga ut den i skogen så kunde mannen få njuta av den där i det fria. Jag skulle hugga av kuken eller något.
Kämpar du för de manliga muslimerna som blir halshuggna eller lemlästade?
Vad skall jag som svensk kvinna kunna göra åt det? Visa upp min mutta för dem och säga att du har rätt att njuta men passa dig så du inte hamnar i slampfacket.
Det är förbjudet i Sverige. Det räcker för mig. Det är ländernas frågor och ansvar. Inte sjutton ansvarar något annat land för Sveriges lagar och styre. Det fixar vi själva.
För mig som svensk kvinna är det självklart att inte skära i någons fitta.
Vad skall jag som kvinna kunna göra åt ett lands patriarkaliska terrorstyre? Skjuta skallen av dem eller?
Det räcker med att höja rösten på hemmaplan så blir det ett sjujävla galande bland vissa män .
Citera
2014-06-20, 22:48
Medlem
goran744s avatar
Kvinnors fittor tillhör kvinnan men i många delar av världen bestämmer män över hur fittan skall se ut, hur den skall knullas, när den skall knullas och hur ofta den skall knullas.
Och i de här fallen så vill man också ta bort kvinnors njutning genom att ta bort klitoris vilket visar att vissa män tror att kvinnor endast kan få orgasm via klitoris.
Det finns många andra njutningspunkter i lilla pullan.
Låt oss kvinnor ha våra fittor ifred.
Det är sjukt i hela världen.
Så länge en man inte förstår att kvinnan är en egen individ som andas utan hans lungor så kommer det att vara problem.
Vi skall komplettera varandra. Inte äga någons könsdelar eller sexualitet.
Citera
2014-06-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Och i de här fallen så vill man också ta bort kvinnors njutning genom att ta bort klitoris vilket visar att vissa män tror att kvinnor endast kan få orgasm via klitoris.
Det finns många andra njutningspunkter i lilla pullan.

De skär bort så mycket och syr igen att de gånger jag hört det snackas om det att det mest gör ont varje gång de har sex.

Har du någon information man kan läsa om att de kan få orgasm och inte bara har ont?
Citera
2014-06-20, 23:01
Medlem
Citat:
Nej absolut inte.
Det är alla människors ansvar. Både ditt och mitt.
Och vi gör inte så mot våra svenska tjejer och kommer heller aldrig att göra. Skulle det förekomma i den svenska kulturen då skulle jag som kvinna ta bort hela fittan i stället och slänga ut den i skogen så kunde mannen få njuta av den där i det fria. Jag skulle hugga av kuken eller något.
Kämpar du för de manliga muslimerna som blir halshuggna eller lemlästade?
Vad skall jag som svensk kvinna kunna göra åt det? Visa upp min mutta för dem och säga att du har rätt att njuta men passa dig så du inte hamnar i slampfacket.
Det är förbjudet i Sverige. Det räcker för mig. Det är ländernas frågor och ansvar. Inte sjutton ansvarar något annat land för Sveriges lagar och styre. Det fixar vi själva.
För mig som svensk kvinna är det självklart att inte skära i någons fitta.
Vad skall jag som kvinna kunna göra åt ett lands patriarkaliska terrorstyre? Skjuta skallen av dem eller?
Det räcker med att höja rösten på hemmaplan så blir det ett sjujävla galande bland vissa män .

Allt är väl allas ansvar?

För en feminist borde det här vara en av de största stridsfrågorna eftersom det handlar om grovt fysiskt, handikappande våld som är satt i system och riktat direkt mot kvinnor. Eller närmare bestämt flickor. Och det pågår i Sverige.

Men då kanske ni inte har tid att gnälla på att det finns för lite kvinnliga direktörer. Vilken bluff du är. Fegis.
Citera
2014-06-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
De skär bort så mycket och syr igen att de gånger jag hört det snackas om det att det mest gör ont varje gång de har sex.

Har du någon information man kan läsa om att de kan få orgasm och inte bara har ont?

Jag vet inget om deras möjligheter till orgasm, men jag jag såg ett reportage på svt för något år sen som nämnde att de som stympas ofta kan bli "översexuella". Detta på grund av sexuell frustration som tros komma av bristen på möjligheter till stimulans.
Citera
2014-06-20, 23:09
Medlem
marfokabs avatar
Om inte förtrycket av kvinnor (oavsett vilken del av världen det sker) är en sak för feminister att slåss mot så har ju inte feminism någon som helst existensberättigande.
Citera
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Total tystnad från Fi , vart är fackeltåg mot kvinnofientlig islam?

Kvinnor som röstar på Fi är dummare än tåget.
Korrelationen mellan Islam och denna sed är inte stor. Det förekommer främst i klansamhällen. Möjligtvis är de muslimer, men traditionen isig är oftast inte religiöst bunden. Det förekommer könsstympning i katolicismen också.
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum

Självklart får de väl ont. Säger sig väl själv. De får ibland endast ha ett litet hål där kisset skall rinna ut.
Stympning alltså för att vadå?
Det är väl som att skala av ballen och behålla sädesledarna endast för reproduktionssyfte.
Jag pratade om njutningen man tror att försvinner med klitoris.
Och har man som kvinna så låg status att man utsätter sig själv för den tortyren då är det illa OCH till saken hör är att det är VUXNA kvinnor som utför själva stympningen trots sitt eget lidande.
Skall jag som svensk kvinna kunna övertyga dem om att ge fan i musen menar du?
Tyvärr är det så att det är landet som måste förändras av dem själva.
Jag kan inte ändra på det likaväl som jag inte kan få kvinnor att sluta vilja visa sig i reklamen eller andra sammanhang.
Jag tänker och vill inte ta på mig rollen som en slags stympningsfrälsare. De måste sluta själva med de dumheterna.
Att det förekommer här i Sverige trots vårt förbud visar krafterna bakom den könsfientliga smeten i vår snedvridna värld.
Citera
2014-06-20, 23:18
Medlem
Citat:
Självklart får de väl ont. Säger sig väl själv. De får ibland endast ha ett litet hål där kisset skall rinna ut.
Stympning alltså för att vadå?
Det är väl som att skala av ballen och behålla sädesledarna endast för reproduktionssyfte.
Jag pratade om njutningen man tror att försvinner med klitoris.
Och har man som kvinna så låg status att man utsätter sig själv för den tortyren då är det illa OCH till saken hör är att det är VUXNA kvinnor som utför själva stympningen trots sitt eget lidande.
Skall jag som svensk kvinna kunna övertyga dem om att ge fan i musen menar du?
Tyvärr är det så att det är landet som måste förändras av dem själva.
Jag kan inte ändra på det likaväl som jag inte kan få kvinnor att sluta vilja visa sig i reklamen eller andra sammanhang.
Jag tänker och vill inte ta på mig rollen som en slags stympningsfrälsare. De måste sluta själva med de dumheterna.
Att det förekommer här i Sverige trots vårt förbud visar krafterna bakom den könsfientliga smeten i vår snedvridna värld.

Bortförklaringar. Med ditt resonemang så kan vi skylla alla könsberoende orättvisor i Sverige på utländska faktorer så förblir de olösliga.

Det är människor som bor i Sverige som fattar beslut om att utsätta flickor för denna tortyren, ändå menar du att feminister inte ska ta strid i denna frågan?
Kvinnor med utländsk bakgrund kanske inte är lika mycket värda?

Du tycker inte att det vore lite förtryckande att kvinnor inte skulle synas i reklam?
Citera
2014-06-20, 23:19
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Nej. Det handlar om trovärdighet. Hittills har inte jag sett en enda feminist som har rutit ifrån efter att skandalen uppmärksammades i Norrköping. Varför? Här har man öppet mål, nedförsbacke och en djup fåra fram till mållinjen: Omskärelse av 60 unga flickor, det grymmaste och mest explicita uttrycket för mäns kontroll över kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av FyPharao
Men det är ju helt fantastiskt: Vi verkar sannerligen ha feminismen att tacka för mycket. Våldtäkt, grov misshandel och stympning var ju förstås ett naturligt inslag i den svenska kulturen innan feminismens intåg. Fan vet om det inte är tack vare feminismen vi lyckats med att flyga till månen och skapa internet också.
Du pratar skit, det är inte feminismens förtjänst att vi vet att misshandel och stympning är grova brott och att de skall bestraffas därefter.
Det är inte feminismens fel att det dessa skändliga dåd inträffar, har ingen påstått. Men ditt inlägg är fortfarande ett bland de mest idiotiska jag läst, oräknat rena trollinlägg.

Jag har inte letat efter artiklar, men tidigare i det här forumet har jag läst folk som beklagar sig över att feminister hänger upp sig så på kvinnlig könsstympning men inte har något emot manlig omskärelse. Nu är det alltså istället kritik för att man inte uttalar sig, och alla ni som menar att F! och alla andra feminister är tysta om detta, har ni letat?

Det var förresten olagligt 1982, men 1998 & 99 ändrades lagen så att man också ska kunna åtala när brottet inte begås i Sverige, så som i det här fallet. Jag vill absolut påstå att det främst var feminister som drev igenom detta då.

Här kan du läsa vad just F! vill att man ska göra: http://gamla.feministisktinitiativ.se/artiklar.php?show=1169 (detta är under rubriken "Stoppa könsstympningen" från deras kongress 2013).
Senast redigerad av Sir Dwain 2014-06-20 kl. 23:21.
Citera
2014-06-20, 23:21
Medlem
goran744s avatar
Det Feminismen har lyckats enorm bra med är att jag som kvinna kan sitta här på Flashback och ge mina åsikter och även prata om dem öppet i samhället vilket jag också gör.
Tack för det!
Innan feminismen så hade jag antagligen blivit bränd på bål som en häxa eller varit tyst och sagt ja och amen och burit en slags svensk burka.
Tackar feminismen för att jag är den kvinna jag är och blivit.
Och .....
Mitt kön får ingen röra eller stympa eller ändra för att behaga eller inte behaga.
Den svenska klassen var inte svensk.
Vi svenskor har inte stympade fittor. Det säger allt!
Kanske män borde protestera mot fittslakten istället? Vill en man ha en sådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in