Citat:
Ursprungligen postat av
BrittaFittov
Du kan testa, en annan kombo som är uppskattad är Voxra+Mirtazapin. Det finns ingen en behandling som funkar på alla, var beredd på att prova dig fram om du vill att depressionen ska vända. .
Jag har under årens lopp provar flera olika och något som fungerade suveränt var Myancerin. Sov jättebra och fick livslust. Men fick även glupande hunger och gick upp mycket i vikt vilket inte är ok eftersom knäna är utslitna.
Sedan ett par år tillbaka har sinnestillståndet ändrats lite, jag får ingen kraft att göra något, sov bara, kände mig inte direkt nere men helt ointresserad av omvärlden. Ville hitta tillbaka till kreativiteten och letade på nätet; "vad var det för fel på mig?". Läste då om atypiskt depression vilket stämde på pricken på mig. Läste att man ska behandlas med annan medicin då, så jag kontaktade läkare och fick Voxra utskriven.
Ataraxen är väl mer lugnande. Jag började med den när jag fick de hemska veckorna med aggressionskänslor. Jag har läst mycket här på forumet om Mirtazapin och det verkar som om många använder det. Kanske ska ta upp det med min läkare då.